TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GKN hybrydowy partnerem ADL
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 25.11.2014 23:56:31 1 komentarz
GKN hybrydowy partnerem ADL
Wygaszenie produkcji układów hybrydowych przez amerykańską firmę Eaton stworzyło problem nie tylko dla polskiego Solarisa, ale także dla ADL. Brytyjczycy pierwsi otrząsnęli się po tej dość zaskakującej decyzji i nawiązali współpracę z Grupą GKN, która ma swoje fabryki także w Polsce. Generalnie GKN to angielski  koncern działający głównie na rynku motoryzacyjnym, lotniczym i pojazdów specjalnego przeznaczenia. Prowadzi on swoją działalność w ponad 32 krajach, zatrudniając prawie 48,000 pracowników. Jedną ze spółek koncernu jest GKN Driveline –wiodący producent w dostarczaniu rozwiązań i systemów przenoszenia napędu w branży motoryzacyjnej. W skali światowej firma współpracuje z największymi producentami samochodów osobowych. W naszym kraju spółka GKN Driveline Polska rozpoczęła działalność w 1996 r. w Twardogórze, a następnie w Oleśnicy. Ważnym wydarzeniem w historii zakładu było otwarcie w 2005 r. kuźni przemysłowej. Obecnie oleśnicka fabryka produkuje szeroką gamę rozwiązań i komponentów systemu przenoszenia napędu na przednie koła, napędu na tylne koła i napędu 4×4 do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Na początku 2014 roku zakład rozpoczął wytwarzanie wałów napędowych.Ten telegraficzny skrót o GKN pokazuje, że Grupa mocno działa w Polsce i nawiązanie współpracy także z krajowymi producentami autobusów jest jak najbardziej możliwe. Szybka decyzja ADL o wyborze GKN jako preferowanego partnera wynikała przede wszystkim z zakontraktowanych zamówień. Brytyjski producent w ciągu najbliższych dwóch lat musi dostarczyć ok. 250 hybrydowych pojazdów, które trafią do flot w całej Wielkiej Brytanii. W ramach zawartej właśnie umowy - ADL największy producent autobusów i autokarów w Wielkiej Brytanii –wyposaży je w napęd hybrydowy GKN. W pierwszej kolejności trafią one przewoźników operujących w Londynie i Oksfordzie. ADL liczy także na GKN w zakresie rozwoju technologii na rynkach międzynarodowych. Dyrektor CEO Alexander Dennis, Colin Robertson, powiedział: -„ADL jest obecnie jednym z największych dostawców zaawansowanych systemów hybrydowych w Europie, z liczbą prawie 800 autobusów działających na terenie Wielkiej Brytanii. Sojusz z GKN daje nam nową technologię, który zapewni obniżenie kosztów paliwa i emisji gazów cieplarnianych, a także większą niezawodność i trwałość. Dodając do tego możliwość obsługi rynku wtórnego otrzymujemy razem zupełnie nową propozycję w zakresie hybrydowych napędów.”Z kolei Philip Swash, dyrektor CEO w GKN Driveline Systems powiedział: -„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zostaliśmy wybrani przez ADL jako preferowany dostawca tej technologii i jest to dla nas zobowiązane do poprawy efektywności transportu publicznego. Naszym zdaniem technologia Gyrodrive oferuje ogromne możliwości na międzynarodowym rynku i dlatego jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z ADL –firmą, która w ciągu ostatniej dekady zdecydowanie zwiększyła swój globalny zasięg.\' Hybrydowy system GKN o nazwie Gyrodrive wykorzystuje wysokoobrotowe koło zamachowe, wykonane z włókna węglowego. Koło to podczas procesu hamowania zaczyna wirować i w ten sposób produkuje energię elektryczną. Prędkość wirowania może osiągną wartość nawet 36 tys. obrotów na minutę. Zmagazynowana energia zostaje uwolniona podczas przyśpieszania pojazdu i może wówczas przekazać na oś napędową moc nawet o wartości 120 kW. Idea w zasadzie ta sama jak w klasycznych układach hybrydowych z tą jednak różnicą, że koło zamachowe funkcjonuje bez użycia akumulatorów. Dlatego jego trwałość może równać się całemu okresowi eksploatacji autobusu. Wytworzona w kole energia elektryczna jest odbierana przez układ napędowy GKN EVO, gdzie technologia zastosowanych silników elektrycznych opiera są na osiowym strumieniu magnetycznym. Są one montowane bezpośrednio na wale korbowym razem z jednobiegową skrzynią biegów i mają kompaktowe rozmiary. Kolejny plus to możliwość montażu systemu Gyrodrive także w używanych autobusach. Zdaniem GKN to hybrydowe rozwiązanie pozwala na obniżenie spalania o około 20%, przy niższym koszcie i ryzyku biznesowym (utylizacja baterii) niż ma to miejsce w przypadku klasycznych rozwiązań.  Z kolei według ADL osiągnięte wyniki w zakresie oszczędności paliwa mogą być jeszcze wyższe. Producent podaje przykład dwupiętrowego autobusu Enviro400 Euro 6, który wyposażony w system Gyrodrive podczas testów w Londynie zredukował o 30% emisję CO2. Najważniejsze jednak wydaje się eliminacja stosowania baterii i konieczności ich wymiany w trakcie eksploatacji pojazdu. Film prezentujący zasadę działania systemu GKN można zobaczyć tutajI jeszcze na koniec ciekawostka. Kierowcy w autobusach z hybrydowym napędem GKN będą mogli poczuć się jak na torze Formuły 1. Dlaczego? Serce układu, czyli koło zamachowe zostało opracowane przez zespół Williams F1 i wykorzystywane przez zespoły wyścigowe Porsche oraz Audi. Ta technologia pomogła Audi R18 w zwycięstwie na torze w Le Mans w czerwcu br. Było to trzecie z rzędu zwycięstwo Audi z kołem zamachowym. W kwietniu tego roku, Williams sprzedał technologię na rzecz koncernu GKN, który teraz zastosowuje je w hybrydowych autobusach. Naszym zdaniem ta napędowa rewolucja będzie się dynamicznie rozwijać –koncern transportowy Go-Ahead poinformował właśnie, że wybrał GKN jako dostawcę hybrydowych układów do swoich kolejnych 500 autobusów. Czy po to rozwiązanie rodem z Formuły 1 sięgną także inni producenci? Zobaczymy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ADL
  • Miś – 27.11.2014

    Poprawcie zdanie "Koło to podczas procesu hamowania zaczyna wirować i w ten sposób produkuje energię elektryczną". Odzyskana energia elektryczna w trakcie hamowania pojazdu służy do rozpędzenia żyroskopu. Silnik w żyroskopie pełni funkcję zarówno silnika elektrycznego jak i prądnicy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....