TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GEPARD w Malborku. MZK kupuje 5 elektrobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.10.2019 17:00:21
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

Miejski Zakład Komunikacji w Malborku kupuje obiecane elektrobusy w ramach wsparcia z programu GEPARD. Na celowniku spółki jest pięć bateryjnych autobusów klasy MAXI oraz ładowarki do nich.

O elektrobusowych planach Malborka pisaliśmy tutaj. Jako pierwszy do realizacji idzie projekt zakładający zakup pięciu elektrycznych "dwunastek". MZK otrzymało na ten cel wsparcie finansowe z programu GEPARD. Pisaliśmy o tym tutaj. Wczoraj, 3 października rozpoczął się dwuczęściowy przetarg na realizację zadania.

Elektrobusy + ładowarki
W pierwszej części malborskie MZK wybierze dostawcę pięciu elektrobusów klasy MAXI. Mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi z nadwoziami o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości 2,4 – 2,55 m i wysokości do 3,35 m. Każdy ma umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 26 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

"Elektryki" dla Malborka mają posiadać sterowanie impulsowe. Każdy musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy znamionowej min. 160 kW. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobusy mają posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 160 kWh. W trakcie min. sześcioletniej gwrancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazy muszą być przystosowane do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW oraz szybkiego poprzez pantograf odwrócony o mocy do 200 kW.

W drugim zdaniu wybrany zostanie producent ładowarek. Chodzi o jedną szybką o mocy min. 190 kW. Ta stanie na pętli autobusowej Wielbark Cmentarz. Z kolei w zajezdni MZK staną trzy podwójne urządzenia typu plug-in, każde o mocy min. 90 kW.

Termin realizacji w obu częściach to zasadniczo 12 miesięcy od podpisania umów, ale nie późdzniej niż do końca listopada 2020 r.

Formalności
Pora na warunki formalne postępowania. W części na dostawę elektrobusów są to:

  • min. 8 mln PLN zdolności finansowej
  • polisa ubezpieczeniowa na min. 700 000 PLN
  • dostarczenie w ciągu ostatnich trzech lat w ramach jednej dostawy elektrobusów o wartości min. 8 mln PLN brutto
  • wadium 400 000 PLN

Z kolei ci, którzy chcą powalczyć o ładowarki dla Malborka muszą wykazać:

  • zdolnością finansową na min. 800 000 PLN
  • posiadaniem ubezpieczenia na min. 700 000 PLN
  • dostarczeniem oraz uruchomieniem w ramach jednego zlecenia ładowarek szybkich i wolnych o wartości min. 800 000 PLN brutto
  • wadium 30 000 PLN

Termin składania ofert mija 5 listopada. Decydujące będą dwa kryteria. To cena i ocena techniczna. Przy elektrobusach zastosowano układ 75% - 25%, z kolei oferenci ładowarek zostaną wypunktowanie w relacji 80% cena - 20% ocena techniczna.

Obecnie malborskie MZK wykorzystuje 15 autobusów. W ruchu jest maksymalnie 12. W 2016 r. przewoźnik wzbogacił się o jednego Solarisa Interurbino 12. Z kolei ostatnie nowe autobusy pojawiły się w Malborku w 2012 r. Spółka kupiła wtedy od Solarisa cztery autobusy- jednego Urbino 8,9LE i trzy Urbino 10.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Malbork
GEPARD
elektrobus
ładowarka
  • Wojciech Twardy – 04.10.2019

    To jest Toruń a nie Malbork

  • Michał Paweł Łukasz – 04.10.2019

    no jestem ciekaw jak takie małe miasta poradzą sobie później z wymianą baterii. co będzie? Zakupy używanych autobusów a te będą stać pod płotem bo nie będzie pieniędzy?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....