TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gepard tylko z 6. projektami na autobusy elektryczne
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.10.2017 14:29:59 2 komentarze
Gepard tylko z 6. projektami na autobusy elektryczne

Tylko sześć miast złożyło wnioski o dotację z programu NFOŚiGW o nazwie Gepard - "Bezemisyjny transport publiczny". Kto jest najbardziej aktywny w poszukiwaniu dodatkowych funduszy?

W finałowym gronie znaleźli się:

  • Gmina Miasta Gdynia,
  • Gmina Miasta Szczecin,
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o.,
  • Miasto Inowrocław,
  • Gmina Polkowice,
  • MPK Świdnica Sp. z o.o.

- "W ramach programu priorytetowego "Gepard – Bezemisyjny transport publiczny" wpłynęło łącznie 7 wniosków, w tym 6 wniosków o dotacje oraz 1 wniosek o pożyczkę" - mówi Sławomir Kmiecik, rzecznik prasowy w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. - "Łączna wnioskowana kwota dotacji to 27 695 216,00 zł, a pożyczki 4 650 000,00 zł."

Z kolei łączny koszt całkowity tych 6 przedsięwzięć to 89,5 mln zł.

Nie chcą dotacji?

Te dane pokazują, że budżet Geparda nie został przekroczony - zostało jeszcze "wolnych" 13 mln zł i to w formie dotacji . Kwota środków w formie dotacji przeznaczona na dofinansowanie przedsięwzięć w tym konkursie wynosiła 41 mln zł, natomiast w formie pożyczki - 159 mln zł.

To dane są krótko mówiąc bardzo zaskakujące. W przypadku wcześniejszego projektu NFOŚiGW o nazwie Gazela było znacznie więcej chętnych niż pieniędzy, a projekty musiały zawierać konstrukcje gazowe i to do tego hybrydowe. Teraz każdy mówi o elektrobusach, ale jak rozdają na nie pieniądze to już nie ma chętnych? Ciekawe…

Wnioskowana forma dofinansowania

Liczba wniosków

Wnioskowana kwota dofinansowania

Dotacja

Pożyczka

Dotacja

6

27 695 216,00

-

Pożyczka

1

-

4650000,00 zł

Razem

7

27 695 216,00

4650000,00 zł


Ocena formalna
Wnioski należy składać w terminie od 04.09.2017 r. do 22.09.2017 r. Teraz złożone projekty otrzymują punktację, według której ułożona zostanie lista rankingowa. Przyjęty harmonogram działań w ramach naboru wygląda następująco:

  • ocena wniosków – do grudnia 2017 r.,
  • zawieranie umów o dofinansowanie – styczeń 2018 r. – grudzień 2019 r.,
  • wydatkowanie środków – do grudnia 2020 r.

Cel Geparda
To generalnie uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie publicznym. Budżet na realizację celu programu wynosi do 200 000 tys. zł, w tym:

  • 1) dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 41 000 tys. zł;
  • 2) dla zwrotnych form dofinansowania – do 159 000 tys. zł.

Koordynatorem programu jest Aleksandra Kopcińska, nr tel.: 22 45 95 804.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
NFOŚiGW
Gepard
Szczecin
Gdynia
MPK Poznań
Inowrocław
Polkowice
MPK Świdnica
elektrobus
  • MichalK – 18.10.2017

    Może miasta widzą że jak na razie użytkowanie technologii elektrycznych autobusów wiąże się z dużymi niedogodnościami.

  • Bogdan – 20.10.2017

    Miast po prostu na to nie stać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....