TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GEPARD na szelkach, czyli super-trolejbusy dla Gdyni. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.11.2018 15:00:51
fot. Marcin Gromadzki

Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej prowadzi przetarg na dostawę 6 trolejbusów. Jednak czy takie określenie tych pojazdów jest adekwatne do nich możliwości? SIWZ daje odpowiedź twierdzącą.

Warunki formalne ogłoszonego w połowie października postępowania opisaliśmy tutaj. Przewoźnik wymaga, aby dostawy się zakończyły w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy. Gdynia jest jednym z piątki miast, które korzystają z nowego rozdania programu GEPARD. Dzięki temu wsparciu zostanie zrealizowany projekt o wartości nieco ponad 15,1 mln PLN. A to oznacza, że pozyskanie jednego super-trolejbusu szacowane jest na kwotę niespełna 2,6 mln PLN.

Wybór najlepszej oferty

PKT najlepszą ofertę będzie wybierać przy pomocy pięciu kryteriów. Dzięki cenie można wywalczyć do 60% punktów. 8% to ocena warunków gwarancji. Gdyńska spółka premiuje następujące okresy rękojmi:

  • gwarancję całopojazdową na min. 60 miesięcy - 2,5 pkt
  • gwarancję na trwałość konstrukcji na min. 180 miesięcy - 1,5 pkt
  • gwarancję na powłoki lakiernicze na min. 85 miesięcy - 1 pkt
  • gwarancję na baterie trakcyjne na min. 120 miesięcy - 2 pkt
  • gwarancję na most napędowy na min. 500 000 km - 1 pkt

Ocena techniczna może dać maksymalnie 18%. Najchętniej widziane są trolejbusy z:

  • konstrukcją nośną ze stali nierdzewnej, która gwarantuje min. 15 lat eksploatacji - 3 pkt
  • poszyciami bocznymi ze stali nierdzewnej lub aluminium, które gwarantuje min. 15 lat eksploatacji - 3 pkt
  • pionowo dzielonymi poszyciami bocznymi z przykręcanych paneli - 5 pkt
  • dwuzaworowymi amortyzatorami - 3,5 pkt
  • progresywnymi miechami o zmiennej charakterystyce tłumienia - 3,5 pkt

Następne punkty to ważące 8% kryterium bezpieczeństwa. Można je zdobyć za trolejbusy z:

  • homologacją zgodną z warunkami Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 4 pkt
  • homologacją zgodną z warunkami Regulaminu nr 29 EKG ONZ - 4 pkt

Pozostałe 6% jest do zdobycia za zaoferowanie pojazdów, które mają min. 8 foteli dostępnych z niskiej podłogi

Czego chce Gdynia?

PKT interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 13,5 m, szerokości do 2,55 i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy trolejbus ma umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym co najmniej 30 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej 6 foteli. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają posiadać sterowanie impulsowe oparte na falowniku. PKT wymaga zastosowania silnika asynchronicznego o mocy ciągłej 150 - 190 kW i sprawności znamionowej nie mniejszej niż 85%. Zestrojenie układu napędowego ma zapewniać zarówno opóźnienie hamowania elektrodynamicznego jak i przyspieszenie rozruchu nie mniejsze niż 1,7 m/s2. Odbieraki prądu mają zapewniać pracę zarówno na sieci trakcyjnej o napięciu 600 i 750 V DC. Muszą one także posiadać system automatycznego opuszczania i podnoszenia. Trolejbusy muszą zostać wyposażone w baterie litowo-tytanowe o pojemności całkowitej min. 84 kWh. Zasobniki muszą umożliwiać do pobrania moc nie mniejszą niż 250 kW w stanie naładowania od 30 % do 100 % oraz nie mniejszą niż 210 kW w stanie naładowania od 10 % do 30 %.

Trolejbusy muszą posiadać klimatyzację. Moc agregatów dla przestrzeni pasażerskiej określono na 15 - 30 kW. Kabina kierowcy ma być natomiast klimatyzowana urządzeniem o mocy 3 - 5 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. jeden wywietrznik dachowy oraz przynajmniej 8 okien uchylnych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. PKT wymaga zamontowania zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Tablice mają się świecić na biało. W środku znajdą się dwa rodzaje monitorów LCD. Będą to zarówno wyświetlacze o przekątnej ekranu 38", czyli nic innego jak "e-korale" oraz tablice 22". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków.

Typujemy...

PKT interesują pojazdy, które swoimi możliwościami będą łączyły cechy zarówno trolejbusu i elektrobusu. Czy należy je przyporządkować do tych pierwszych czy też drugich? To kwestia najmniej istotna, bo dla nas to i tak będą super-trolejbusy. Ważne jest natomiast to, że w Gdyni kolejny raz postawiono producentom poprzeczkę bardzo wysoko. PKT jasno zaznacza czego oczekuje i na jakich warunkach, a nierespektowanie tego przez wybranego dostawcę jest obwarowane bardzo wysokimi karami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Gdynia
UM
PKT Gdynia
GEPARD
trolejbus
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...