TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdyński terminal promowy z kamieniem węgielnym
InfoShip.pl - Opublikowano: 10.10.2019 17:30:37
Gdyński terminal promowy z kamieniem węgielnym

W Gdyni powstanie nowy publiczny terminal promowy. Pod inwestycję uroczyście został wmurowany kamień węgielny. Dzięki budowie gdyński port zyska możliwość obsługi promów o długości nawet do 240 metrów, co przełoży się na większą ilość przypływających statków i pasażerów. Jednocześnie usytuowanie nowego terminalu przybliży odwiedzającym centrum miasta.

Budowa nowego publicznego terminalu promowego to jedna z ważniejszych inwestycji prowadzonych przez Port Gdynia. Dzięki niej do Gdyni zawijać będą mogły większe i pojemniejsze jednostki, a przede wszystkim będą mogły robić to z większą częstotliwością niż dotychczas. Dziś przedstawiciele inwestora i wykonawcy uroczyście wmurowali kamień węgielny pod inwestycję.

Patrząc w przyszłość

- Nowy terminal znajdować się będzie bliżej wejścia do portu, a to jest bardzo istotne z punktu widzenia operatorów promowych. Jednocześnie zbliżymy się do centrum miasta. Turyści, którzy będą odwiedzać Gdynię, będą mogli łatwiej korzystać z atrakcji i usług, które miasto będzie im oferować – tłumaczy Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Nowy terminal będzie mógł obsługiwać większe ilości pasażerów niż do tej pory, a także znacznie większe promy. Mowa o jednostkach o długości nawet do 240 metrów, podczas gdy dziś są to jednostki o długości maksymalnie 176 metrów.

Projekt zakłada wybudowanie budynku terminalu wraz z przylegającymi do niego parkingami, peronami do obsługi komunikacji publicznej, a także miejscami postojowymi dla taksówek, minibusów i autobusów komunikacji miejskiej oraz dla samochodów prywatnych. W ramach inwestycji stworzony będzie też magazyn i przebudowane zostaną m.in. nabrzeża o długości ok. 600 metrów oraz drogi dojazdowe i tory kolejowe.

Doraco wykonawcą

Prace wykona, wyłoniona w drodze postępowania przetargowego, Korporacja Budowlana Doraco.

- To największa inwestycja w porcie od 50. lat. Składa się ona z trzech elementów: budowy placów składowych i parkingów, dużej części hydrotechnicznej – która jest największym wyzwaniem, ponieważ praca z wodą jest dosyć trudna – oraz sam budynek terminalu o pięknej architekturze gdyńskiego modernizmu. To pięknie zaprojektowany obiekt, który będzie łączył terminal pasażerski z promami – mówi Karol Zduńczyk, prezes zarządu Doraco.

Publiczny terminal promowy ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2021 roku. Koszt inwestycji wynosi ponad 235 milionów złotych. Projekt zostanie zrealizowany w oparciu o środki własne Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz 116 milionów złotych funduszy unijnych pochodzących ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
prom
Port Gdynia
Doraco
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....