TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdyński debiut Trollino 24 dla Salzburga
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.06.2019 18:00:35
Gdyński debiut Trollino 24 dla Salzburga; fot. M. Gromadzki

Ma 24 metry długości, dwa przeguby i jest najdłuższym trolejbusem, jaki kiedykolwiek wyjechał na polskie ulice. Jego Długość - Solaris Trollino 24 - od 3 czerwca będzie testowany w Gdyni.

W tym tygodniu najnowszy trolejbus Solarisa - i jednocześnie pierwszy wyprodukowany w Polsce dwuprzegubowy trolejbus - rozpocznie swoje homologacyjne testy w Gdyni, realizowane wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej. Sprawdzian odbędzie tylko w pomorskim mieście, czyli jest to podobna historia , jak z przegubowym trolejbusem Trollino 18 z extenderem wodorowym dla Rygi, który także przechodził drogowy test na ulicach pomorskiego miasta.

-"To dla nas duże wyróżnienie. Sieć trolejbusową mamy jeszcze w Tychach i Lublinie, ale to Gdynia bardzo blisko współpracuje z Solarisem, czego przykładem jest ostatni zakup 30 trolejbusów tego producenta – podsumował test Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.

Wakacyjny test

Gdyńskie testy homologacyjne potrwają ok. 6 tygodni - do 19 lipca. Podczas tych jazd Trollino 24 nie będzie zabierał pasażerów. Jesienią pojazd oficjalnie zadebiutuje na światowych targach Busworld w Belgii. Co potem? Trolejbus ma białe barwy z czerwonymi dodatkami, co wskazuje, że docelowo będzie eksploatowany w Salzburgu. Jest to o tyle ciekawe, że zeszłoroczny przetarg tego miasta za zakup trójczłonowych trolejbusów wygrał szwajcarski Hess, ale widocznie to nie w niczym nie przeszkadza, aby także pojazd z Polski pokazał swoje możliwości w tym mieście. Być może trafi on także do innych miast w Szwajcarii - Zurychu, Genewy czy Lucerny - gdzie są użytkowane najdłuższe w Europie, 24-metrowe trolejbusy. 

Szwajcarski standard

Trollino 24 z układem drzwi 2-2-2-2-2 oferuje 52 miejsca siedzące, w tym 14 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Do tego przewidziano przestrzeń na wózki - przy drugich i piątych drzwiach. Z tyłu pojazdu znalazło się także miejsce na rowery, o czym informują piktogramy na podłodze.

Osprzęt elektryczny do trolejbusu dostarczył czeski Cegelec. Pojazd posiada dwie osie napędowe i wyposażony jest w dodatkową baterię umożliwiającą jazdę poza siecią trakcyjną.

Najważniejszym elementem gdyńskich testów będzie sprawdzian skomplikowanych systemów elektronicznych, które m.in. odpowiadają za to, aby tył pojazdu nie "ścinał" zakrętów podczas pokonywania rond czy skrzyżowań.

Docelowo 24-metrowe pojazdy w ofercie Solarisa mają być także dostępne z napędem elektrycznym, a także z hybrydowym. To oznacza MEGA platformę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus
test
Solaris
PKT Gdynia
  • Igor Należniak – 03.06.2019

    Gdyby nie nasze durne przepisy, to mógłby spokojnie jeździć z pasażerami.

  • Karol Mzyk – 03.06.2019

    Krzysztof Kowalczyk

  • Tomasz Kłopotowski – 03.06.2019

    ponoć za specjalnym zezwoleniem ministra transportu taki pojad mógłby być użytkowany

  • Agnieszka Karaś – 03.06.2019

  • Marcin Filipowicz – 03.06.2019

    Wystarczy okleić reklamą odpowiedniej partii i do końca tygodnia będzie zmiana w ustawie i homologacja

  • Jakub Z Cieszyna – 04.06.2019

    dlaczego "polski"?

  • Tomasz Zola – 04.06.2019

    Sam bym go przetestował

  • Robert Bojke – 04.06.2019

    I prosze wsiadac tylko pierwszymi drzwiami i pokazac bilet.. 🤣🤦‍♂️

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....