Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia z pierwszymi krótkimi gazowcami Euro 6

infobus
12.01.2015 20:10
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni wprowadziło do eksploatacji 15 szt. nowych, niskopodłogowych autobusów MAN Lion’s City CNG zasilanych sprężonym gazem ziemnym. To pierwsze w taborze firmy pojazdy z silnikami Euro 6 oraz premierowe na ulicach pomorskiego miasta gazowce klasy MAXI. Do tej pory przewoźnik posiadał tylko autobusy przegubowe zasilane CNG (klasa MEGA) i wszystkie marki MAN. Najnowsze zamówienie kontynuuje dobrą współpracę przedsiębiorstwa z niemieckim producentem, a tego typu autobusy marki MAN możemy spotkać tylko w Zamościu ?w liczbie 6 szt. Najnowsze nabytki PKM pojawiły się nad morzem w ostatni dzień starego roku ?31 grudnia 2014 r. Ich układy napędowe zostały wyposażone w potężne silniki MAN E2876 LUH07 o pojemności 12,816 l i mocy aż 310 KM. Taki liczba koni mechanicznych zapewnia im doskonałe przyśpieszenie i możliwość wywiązania się z komunikacyjnych zadań praktycznie w każdych warunkach. W układzie przeniesienia napędu zamontowano automatyczne skrzynie biegów ZF 6AP 1400 EcoLife. Z kolei 6 kompozytowych zbiorników CNG, umieszczonych na dachu niskopodłogowych konstrukcji, zapewnia pojazdom dzienny przebieg powyżej 400 km. Łączna pojemność pasażerska gazowych lwów to 85 miejsc, w tym 29 miejsc siedzących plus dwa flipy (straponteny). Zgodnie z gdyńskim standardem autobusy dysponują całopojazdową klimatyzacją, a nowoczesny system informacji pasażerskiej i monitoring dostarczyła firma PIXEL. Nowością w gdyńskich pojazdach jest wewnętrzny wyświetlacz elektroniczny, na którym prezentowany jest przystanek bieżący oraz sześć kolejnych. Za 15 pojazdów spółka PKM w Gdyni zapłaciła ponad 17 mln zł, co oznacza, że jeden pojazd kosztował 1,15 mln zł. Nowe autobusy będą kursować w sieci ZKM Gdynia na liniach obsługujących centrum miasta oraz trasy wyjazdowe z tego obszaru ?na trasach do Karwin, Witomina i Redłowa. Ich główne zadanie to poprawa dostępności komunikacyjnej, w szczególności dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie są wyposażone w rampy dla wózków inwalidzkich. Nowe pojazdy otrzymały następujące numery inwentarzowe: 2021, 2022, 2023, 2033, 2035, 2036, 2051, 2055, 2056, 2060, 2081, 2084, 2090, 2091 i 2092. To nie koniec zimowych nowości taborowych na Pomorzu. Pod koniec stycznia br. do PKA w Gdyni dostarczonych zostanie kolejnych 15 nowych autobusów, które zgodnie z polityką spółki zasilane będą olejem napędowym. Dostarczy je firma Solaris Bus &Coach. Będą to modele Urbino 12 spełniające aktualnie obowiązującą normę emisji spalin Euro 6. Dzięki najnowszym dostawom flota PKM Gdynia liczy obecnie ponad 100 autobusów. Dzięki styczniowym odbiorom jej główny trzon stanowią teraz pojazdy gazowe marki MAN. Obecnie firma posiada 16 szt. w wersji przegubowej Lion`s City G CNG oraz 15 szt. w wersji standardowej Lion`s City CNG. Drugie miejsce pod względem liczebności zajmują autobusy marki Mercedes-Benz O405N2 w liczbie 26 sztuk. Historia gazowych zamówień PKM rozpoczęła się w 2007 r., kiedy spółka odebrała 5 pierwszych MAN-ów napędzanych gazem ziemnym. W kwietniu 2009 r. przyjechało kolejnych 5 sztuk , a w grudniu 2010 r. następne 4 egzemplarze. Ostatnie przegubowce wzmocniły flotę PKM-u w styczniu 2013 roku. Wszystkie zostały zakupione ze środków własnych spółki. W 2014 r. udało się z ?resztówek?pomorskiego RPO pozyskać pierwsze środki unijne na zakup gazowców i tym samym od stycznia 2015 r. PKM Gdynia eksploatuje 31 szt. autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie zostały wyprodukowane w zakładach MAN w Sadach i Starachowicach. To czwarta gazowa flota autobusów w Polsce ?po Rzeszowie, Radomiu i Tychach.

Komentarze