TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia ujawnia swoje plany taborowe
GAZETA WYBORCZA InfoBus.pl - Opublikowano: 06.07.2016 17:00:54 6 komentarzy
fot. zkmgdynia.pl

Szykuje się duża wymiana taboru gdyńskich spółek przewozowych . Jeśli miasto pozyska dofinansowanie z POIŚ, na ulice wyjadą dziesiątki nowych autobusów i trolejbusów. Te drugie miałyby umożliwić uruchomienie nowych połączeń. Mowa o kursach do gdyńskiego Demptowa, a nawet gdańskiego Jelitkowa w Gdańsku. I to co najciekawsze bez konieczności budowy trakcji trolejbusowej.

Gdynia będzie walczyć o dofinansowanie zakupu aż 55 nowych autobusów zasilanych olejem napędowym i 30 trolejbusów, które dodatkowo będą wyposażone w bardzo pojemne baterie. Jednak to nie koniec plan zakłada też zakup 21 kompletów akumulatorów do trolejbusów. Dzięki takiej modernizacji starsze "szelkowce" będą mogły pokonywać jeszcze dłuższe dystanse bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej. To oznacza, że pilotażowy projekt modernizacji Solarisów Trollino 12M spełnił oczekiwania PKT.

- "Mający miejsce rozwój technologii napędów elektrycznych pozwala na założenie, że bateryjny napęd elektryczny już niedługo stanie się drugim napędem - nadając trolejbusom cechy elektrobusu i tym samym zwiększając ich elastyczność w ruchu drogowym" - powiedział Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej dziennikarzom Gazety Wyborczej.

Wstępnie szacowany koszt zakupu pojazdów to około 143,5 mln zł. Dofinansowanie z POIŚ, o które będzie ubiegać się miasto, może wynieść około 87,5 mln zł, czyli do 65% wydatków kwalifikowanych.

Złożenie wniosku o pozyskanie grantu unijnego zaplanowano na grudzień 2016 roku. Do tego jeśli założyć, że umowy z wybranymi dostawcami pojazdów zostaną podpisane w czwartym kwartale 2017 roku to jest szansa, że jeszcze w 2018 roku mieszkańcy Gdyni poczują wyraźne odmłodzenie floty. 

Wraca temat trolejbusów do Gdańska

Nowe autobusy zastąpią wyeksploatowany tabor, natomiast trolejbusy i baterie niosą nowe możliwości . Dzięki temu pojazdy z drugiej grupy mogłyby pojawić się na osiedlach, na których nie istnieje trakcja.. Trolejbusy już jeżdżą bez sieci trakcyjnej na Skwer Kościuszki i aleję Jana Pawła II (linia 21). 

O trolejbusy do gdańskiej Ergo Areny próbował walczyć Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. Na temat tego połączenia trwają jeszcze rozmowy magistratów gdańskiego i gdyńskiego. Jednak mimo wcześniejszego zainteresowania tym pomysłem, gdańscy urzędnicy nie wykazują dziś wielkiego entuzjazmu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
Gdańsk
ZKM Gdynia
PKT Gdynia
POIŚ 2014-2020
  • Gosciu – 06.07.2016

    Zkm i plany? Zkm planowal w 2015 roku 40 autobusow cng a mamy 2016 i jest 31 wozow ,niech zkm zrobi pzadek z prywatnymi przewoznikami bo przetarg na obsluge lini 15 letnimi wozami to troche smieszne jest

  • rafal – 07.07.2016

    Dlatego gdańscy urzedniicy nie wykazuja zainteresowania bo moga byc zadzrosni ze beda dojezdzac do ErgoAreny

  • kierowca – 07.07.2016

    ciekawe czy kupią i dadzą jakieś nowe autobusy na linie W

  • Kierowca z W – 08.07.2016

    Na W jeżdżą całkiem niezłe auta nie wliczając tych co robią dodatki. Szczególnie polecam 5066 i 5067, przy ruszania lepiej się trzymać bo mają fajne przyspieszenie:))

  • kierowca – 08.07.2016

    Kierowco z W. Nie ukrywając podane przez Ciebie auta są fajne i fajnie sią nimi jeździ, ostatnimi czasy na tej lini dostaje auta typu 5078, 5073 a wiesz kolego jakie one są fajne

  • Kierowca z W – 09.07.2016

    Wiem wiem jakie są także nie zazdroszczę jeśli mam nimi jeździć całą zmianę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....