TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia szkoli kierowców z pierwszej pomocy
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.12.2019 10:00:52
Gdynia szkoli kierowców z pierwszej pomocy; fot. ZKM Gdynia

W Gdyni z udzielania pierwszej pomocy przeszkolono 230 pracowników Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej oraz 12 pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Pasażerowie korzystający z usług gdyńskiej komunikacji miejskiej mogą czuć się bezpieczniej. W Gdyni trwają szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy, resuscytacji krążeniowo-oddechowej oraz obsługi defibrylatora AED.

Szkolenia są wynikiem współpracy obu podmiotów z Gdyńskim Centrum Zdrowia.

Bezpieczny pasażer

Wspólny projekt ma na celu utrwalenie wiedzy i umiejętności niezbędnych przy niesieniu pomocy pasażerom gdyńskiej komunikacji miejskiej.

Podczas zajęć poruszane są zagadnienia teoretyczne i praktyczne, takie jak:

  • prawidłowe wzywanie pomocy

  • ocena stanu poszkodowanego, kontrola czynności życiowych

  • zasady udzielania pierwszej pomocy

  • pierwsza pomoc w nagłych przypadkach (urazów, krwotoków, omdleń, epilepsji, udarów, zadławienia/zakrztuszenia, nagłego zatrzymania krążenia)

  • użycie defibrylatora AED w czasie Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej

Główny cel szkoleń to zapewnienie pasażerom bezpieczeństwa. Uczestnikom przekazywana jest nie tylko wiedza teoretyczna - dzięki zajęciom praktycznym będą oni w stanie lepiej reagować w trudnych sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia.

- Dla pasażerów korzystających z usług komunikacji miejskiej komfort podróży jest niezwykle ważny, a komfort oznacza poczucie bezpieczeństwa. Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy zorganizowane przez Gdyńskie Centrum Zdrowia mają za zadanie pomóc pracownikom ugruntować wiedzę z tej dziedziny, co przełoży się na ich pewność działania w sytuacjach kryzysowych. To inwestycja w pracowników, która zaowocuje jeszcze większym bezpieczeństwem pasażerów – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Wymiana doświadczeń

Wszyscy uczestnicy mogą również w trakcie zajęć opowiedzieć o swoich dotychczasowych doświadczeniach związanych z sytuacjami zagrożenia zdrowia pasażerów. Podczas wykonywania praktycznych ćwiczeń uczestnicy mają zaś szansę zmierzyć się z sytuacjami, które mogą wydarzyć się w trakcie wykonywania codziennych obowiązków.

- Pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni mają możliwość uczestniczyć w cyklu szkoleń w zakresie udzielania pierwszej pomocy zorganizowanych w ramach współpracy z Gdyńskim Centrum Zdrowia. Teoretyczną wiedzę w oparciu o multimedialną prezentację przedstawia zespół profesjonalnych ratowników medycznych z firmy Ratuj Bezpiecznie Dariusz Zeidler. Przedstawiane i omawiane są najczęstsze zdarzenia spotykające pasażerów gdyńskiej komunikacji miejskiej. Kierowcy autobusów mają także możliwość praktycznych ćwiczeń w małych grupach na sobie nawzajem a także na profesjonalnych fantomach szkoleniowych. Uczestnicy omawiają również poszczególne sytuacje, które wydarzyły się w trakcie ich pracy zawodowej i dostają niezbędne instrukcje i wskazówki jak prawidłowo reagować na wypadek podobnych zdarzeń. Spotkania są przyjmowane z ogromnym entuzjazmem ze strony naszych pracowników – mówi Aneta Fichtel z Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

Zdaniem ZKM Gdynia

Bardzo pozytywnie o pomyśle przeprowadzenia szkoleń wśród inspektorów Zarządu Komunikacji Miejskiej wypowiada się również Naczelnik Wydziału Nadzoru i Regulacji Ruchu – Piotr Fichtel:

- Bezpieczeństwo pasażerów to dla nas priorytet, dlatego niezmiernie cieszymy się kiedy nasi pracownicy mają szansę brać udział w tego typu szkoleniach. Teoria połączona z zajęciami praktycznymi to najlepszy sposób, aby utrwalać wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy i obsługi defibrylatorów AED.

W trakcie szkoleń uczestnicy poznają szczegółowe zasady, których trzeba przestrzegać podczas udzielania pomocy poszkodowanym. Zajęcia odbywają się w kilkuosobowych grupach, trwają około 3 i pół godziny. Podczas ćwiczeń wykorzystany jest również profesjonalny sprzęt. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają imienne zaświadczenia potwierdzające zdobyte kwalifikacje.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
szkolenie
kierowca
PKA Gdynia
PKT GDynia
ZKM Gdynia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....