TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia kupuje super-trolejbusy! Pierwsze wejście GEPARDA 2
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.10.2018 14:15:36 1 komentarz
Gdynia kupuje turbo-trolejbusy! Pierwsze wejście GEPARDA 2

GEPARD wchodzi do gry. Dziś, 16 października Gdynia ogłosiła przetarg na dostawę 6 trolejbusów. Jednak czy takie określenie tych pojazdów jest adekwatne do nich możliwości? Semantykę lepiej odstawić na razie na bok.

Przypomnijmy, że Gdynia jest jednym z piątki miast, które skorzystają z nowego rozdania programu GEPARD. Dzięki temu wsparciu miasto chce zrealizować projekt o wartości nieco ponad 15,1 mln PLN. W ten sposób flota gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej wzbogaci się o 6 pojazdów klasy MAXI.

Pojazdy te będą jeszcze bardziej innowacyjne, gdyż umożliwią już obsługę ponad połowy obsługiwanej trasy bez dostępu do sieci trakcyjnej. Nowe pojazdy i wydłużony czas jazdy na bateriach pozwalają na wprowadzenie wielu zmian, oczekiwanych przez gdynian. Poprawią one komunikację z odległych dzielnic do centrum miasta, a mieszkańcy Fikakowa będą w godzinach szczytu krócej czekać na trolejbusy linii 29, do którego zdążyli się już przyzwyczaić.

Czy więc bardziej będzie można je określać jako trolejbus albo elektrobus zostawmy teoretykom. Dla nas najlepszym określeniem dla pojazdów, które od dziś chce kupić miasto przy pomocy PKT będzie super-trolejbus. Bo to w końcu trolejbus, ale o dużo większym, wręcz uniwersalnym zastosowaniu i nieobarczony pewnymi wadami autobusu bateryjnego. Tak więc standard, który już niedługo zapoczątkują gdyńskie Nowe Trollino będzie kontynuowany, a kto wie czy nawet nie zostanie podwyższony. Oczywiście pod względem pojemności baterii.

Zamówienie obejmuje dostawę 6 fabrycznie nowych tj. wyprodukowanych najpóźniej na 12 miesięcy przed dostawą, nieeksploatowanych, w pełni niskopodłogowych, jednoczłonowych trolejbusów standardowych z nadwoziami o długości 11,5 - 13,5 m. Każdy oczywiście będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych (zapewne w technologii LTO co wielokrotnie podkreślano przed przetargiem), ładowanych z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju. Dostawy mają się zakończyć w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy. I tyle konkretów na razie, bo wciąż czekamy na SIWZ.

Przejdźmy do warunków formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 6,3 mln PLN. Warunek doświadczenia PKT uzna za spełniony, jeśli wykonawca udowodni, że w ciągu ostatnich trzech la zrealizował dostawę przynajmniej czterech trolejbusów z napędem AC i alternatywnym zasilaniem bateriami. Do kompletu jeszcze wadium, które w tym postępowaniu wynosi 126 000 PLN.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 27 listopada. Będą one oceniane przy pomocy pięciu kryteriów. Najważniejsza jest cena, gdyż ma 60% wagi. Łącznie 16% można wywalczyć dzięki odpowiednio długiej gwarancji oraz bezpieczeństwu oferowanych trolejbusów. 18% przeznaczono na ocenę techniczną. Pozostałe 6% to komfort. Można się domyślać, że chodzi zapewne o preferowanie pojazdów z określoną liczbą foteli dostępnych z niskiej podłogi.

SIWZ póki co brak, ale ogłoszenie o zamówieniu zawiera pewne szczegóły, które mogą wyjaśniać pewne kwestie. Minimalny poziom zdolności finansowej, punktowanie długości gwarancji oraz wymóg zainstalowania baterii LTO daje trochę do myślenia. Turbo-trolejbusy, których chce Gdynia będą na pewno w cenie, która pasuje do elektrobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Gdynia
UM
PKT Gdynia
GEPARD
trolejbus
elektrobus
  • Combino – 16.10.2018

    O ile pamiętam, to te nówki mają iść na 170,co już jest czystą kpiną,widoczną w momencie rzutu oka na trasę...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...