TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia kupi kolejnych 6 trolejbusów. Z Geparda
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2018 18:00:56 1 komentarz
Gdynia kupi kolejnych 6 trolejbusów. Z Geparda; fot. Marcin Gromadzki

W ciągu najbliższych dwóch lat pojawią się w Gdyni kolejne nowe trolejbusy, które zostaną zakupione z dofinansowaniem w ramach projektu "Gepard".

Pojazdy te będą jeszcze bardziej innowacyjne, gdyż umożliwią już obsługę ponad połowy obsługiwanej trasy bez dostępu do sieci trakcyjnej. Planowany jest zakup 6 takich trolejbusów. Nowe pojazdy i wydłużony czas jazdy na bateriach pozwalają na wprowadzenie wielu zmian, oczekiwanych przez gdynian. Poprawią one komunikację z odległych dzielnic do centrum miasta, a mieszkańcy Fikakowa będą w godzinach szczytu krócej czekać na trolejbusy linii 29, do którego zdążyli się już przyzwyczaić.

Historyczny moment

W tym roku Gdynia odbierze łącznie 30 nowoczesnych trolejbusów marki Solaris, wszystkie wyposażone w najnowocześniejsze baterie litowo-tytanowe o pojemności 87kWh, pozwalające na pokonanie nawet 30 km bez dostępu do trakcji. Nowe pojazdy wejdą do służby wraz z początkiem 2019 roku - po próbach technicznych i homologacji.

- Stawiamy konsekwentnie na najbardziej ekologiczny środek transportu, jakim jest trolejbus. Kupiliśmy 30 zupełnie nowych pojazdów i już teraz myślimy o kolejnych usprawnieniach i jeszcze lepszym dostosowaniu naszej oferty transportowej do oczekiwań mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Mam na myśli zwłaszcza rozwijające się dzielnice, oddalone od ścisłego centrum. Część zmian wprowadzamy już teraz, część w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Z myślą o mieszkańcach osiedla Kacze Buki powstanie nowa pętla trolejbusowa i wydłużymy niektóre linie do tej części Gdyni. Podobnie stanie się na terenach po Dalmorze, gdzie mieszkańcy też będą mogli korzystać z trolejbusów. Chcemy zamienić linię autobusową 170 na nową linię trolejbusową na Pogórze Dolne. Po wybudowaniu i powstaniu węzła przesiadkowego PKM Karwiny wraz z nowym układem drogowym, zostanie tam wybudowana pętla trolejbusowa z prawdziwego zdarzenia. Miasto żyje i się zmienia, ale symbolem Gdyni będzie zawsze nowoczesny i wydajny transport trolejbusowy – dodaje prezydent Szczurek.

Ostatnie zakupy dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej to prawdziwa rewolucja taborowa.

- Szesnaście z nich o długości 18 metrów to pojazdy przegubowe, o standardzie, jakiego w 75-letniej historii gdyńskich trolejbusów jeszcze nie było. Zabierają na pokład prawie dwukrotnie więcej pasażerów i to przy podobnych kosztach jak w pojazdach standardowych, mających 12 metrów długości. Do końca roku będzie można je spotkać na różnych liniach, będą testowane pod każdym kątem. Z początkiem roku 2019 pierwsza dostawa, czyli sześć pojazdów, zacznie regularne przewozy – wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Zakup jest elementem większej inwestycji w nowy tabor, realizowanej z dofinansowaniem ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dodatkowo, 21 trolejbusów otrzyma nowe baterie, umożliwiające pokonywanie dłuższych odcinków bez sieci trakcyjnej, które zastąpią wysłużone już akumulatory. Tym samym Gdynia stanie się w skali kraju liderem elektromobilnego, bezszynowego transportu miejskiego.

Nowe trolejbusy - nowe linie

Tegoroczne nowości na gdyńskich liniach trolejbusowych:

  • linia 31 – od 1 października kursy do Ergo Areny;

  • jeszcze w 2018 r. nowa linia 34, z kursami na trasie: Demptowo – Węzeł F. Cegielskiej, m.in. ulicami: Skarbka, Kartuską, Morską, Podjazd, 10 Lutego i Władysława IV.

A w przyszłym roku:

  • linia 27 (Cisowa, ul. Janowska – Kacze Buki) z nową trasą, prowadzącą w obydwu kierunkach m.in. ulicami: Stryjską, Łużycką i Górskiego (obok C.H. Riviera, Hali Sportowo-Widowiskowej i Łużycka Office Park); w dni powszednie i soboty linia ta będzie obsługiwana trolejbusami przegubowymi;

  • linia 29 (Fikakowo – Dworzec Główny PKP) – kursy w godzinach szczytu co 15, a nie jak dotychczas, co 30 minut; jednocześnie nastąpi ujednolicenie trasy – wszystkie kursy wykonywane będą do Dworca Głównego PKP;

  • linia 21 (Sopot Reja – Dworzec Główny PKP) – trasa zostanie wydłużona o odcinek prowadzący ulicami: Wójta Radtkego (z powrotem Jana z Kolna), pl. Kaszubski, Wendy, Chrzanowskiego i Polską i kończyć się będzie przy Dworcu Morskim – Muzeum Emigracji;

  • nowa linia 32 w relacji Grabówek SKM – Przystań Żeglugi, trasą prowadzącą m.in. ulicami: Morską, Podjazd, 10 Lutego, Skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II;

  • linia 181 (Kacze Buki – Sopot ul. Reja) – wprowadzenie dwóch trolejbusów przegubowych (pierwszy już w styczniu, kolejny od lipca).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus
PKT Gdynia
Gepard
  • Kamil Nowakowski – 06.10.2018

    Ciekawe, co za firma dostarczy? Mam nadzieje, że Solaris...ma fach w trolejbusach ;)

  • Krzysztof Stelmach – 06.10.2018

    To będą raczej autobusy elektryczne.

  • Combino – 09.10.2018

    @Kamil Nowakowski: SIWZ zostanie tak napisana,że pewnie dostarczy Solaris; bardziej obawiam się o to,że baterie zredukują pojemność SN-a do pojemności MN-a. Tym bardziej ze... (problem rozwinę w drugiej odpowiedzi) @Krzysztof Stelmach: paradoks polega na tym,że technicznie będą to trolejbusy,ale linię ciężko będzie uznać za linię trolejbusową. Opcje do obsadzenia są dwie,z czego jedna to kuriozum,druga - kuriozum do kwadratu. Może najpierw przypomnę idiotyczną zapowiedź z Urzędu Miasta sprzed kilku lat: Gdynia nie wybuduje już ANI KILOMETRA NOWEJ TRASY Z SIECIĄ TRAKCYJNĄ. Teraz popatrzmy co to oznacza: pierwszą kandydaturą jest 170; linia pod drutem pokona NIEPEŁNE DWA PRZYSTANKI w stronę Pogórza i JEDEN przystanek w stronę Pl. Kaszubskiego (bo daszki będą nie wcześniej niż pod Halą); czy to można nazwać linią trolejbusową, to zostawiam do oceny innym komentujących (IMHO NIE MOŻNA!). Druga kandydatura jest jeszcze bardziej absurdalna: 87. Tam nie będzie ANI METRA sieci trakcyjnej,a tylko stacje ładowania jak na Fikakowie. W obu przypadkach (170 i 87) spokojnie można pociągnąć sieć trolejbusową (dla 170 po drugiej stronie Estakady Kwiatkowskiego aż do pętli, dla 87 na całej trasie).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....