TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdańscy kierowcy i pasażerowie o eCitaro [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.03.2020 09:00:01
Gdańscy kierowcy i pasażerowie o eCitaro [FILM]; fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl

Gdańsk zebrał opinie kierowców GAiT i pasażerów, co się najbardziej podoba w testowym, elektrycznym autobusie?

Waży 13,5 tony, ma 12 m długości i co najważniejsze - jest zeroemisyjny. Mowa o nowoczesnym autobusie elektrycznym, który w ramach testów przyjechał do Gdańska. Mercedes-Benz eCitaro będzie woził pasażerów do 24 marca, na pokład może zabrać sto osób, w tym 29 na miejscach siedzących. Pojazd wyposażony jest w 10 baterii - 4 pod podłogą, 6 na dachu. Autobus jest w stanie przejechać około 140-150 km na jednym ładowaniu

Ładowanie baterii w tym modelu trwa ok. 7-8 godzin. Ogrzewania w Mercedesie opiera się na piecu grzewczym zasilanym olejem napędowym.

-"Trzymamy rękę na pulsie, śledzimy trendy po to, żeby w elektromobilność wejść w optymalnym momencie - wyjaśnia Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Chcemy budować naszą elektromobliną, gdańską flotę w oparciu o jak najbardziej wydajne autobusy.

Mówią kierowcy

-"To już trzeci elektryczny autobus, który testuję - mówi Wiesław Witkowski, kierowca GAiT z 35-letnim stażem. - Pierwszy był Solaris, potem był chiński BYD, a teraz jest eCitaro. Prowadzi się bardzo dobrze, to autobus komfortowy, wygodny. To jest przyszłość."

Tempo utraty mocy baterii uwarunkowane jest kilkoma czynnikami.

-"To zależy przede wszystkim od warunków pogodowych - wyjaśnia Wiesław Witkowski. - Dziś jest nieco mroźno, więc pojemność baterii szybciej spada. Jeżeli na zewnątrz będzie cieplej, ta sytuacja się poprawi. Wpływ ma także technika jazdy kierowcy, warunki drogowe, czyli natężenie ruchu i liczba pasażerów.

Na kierowcy z tak imponującym stażem zapewne niewiele rzeczy robi wrażenie, ale nawet osoba z 35-letnim doświadczeniem za kierownicą, ma pewne wątpliwości w zetknięciu z tak nowoczesnym sprzętem.

-"Instynktownie patrzę na uciekające z ekranu procenty baterii i jest taka niepewność, czy wystarczy energii. Ale póki co jest dobrze - dodaje pan Wiesław.

Co się podoba pasażerom?

Pasażerowie, których spotkaliśmy w piątek, 28 lutego, podczas kursu linii 139 powiedzieli, że największa różnica między tradycyjnym autobusem typu diesel a elektrycznym jest taka, że elektryk jest cichszy. Dostępność gniazd do ładowania telefonu także przypadła pasażerom do gustu.

W eCitaro do dyspozycji podróżujących są też udogodnienia w postaci guzików, których naciśnięcie informuje kierowcę o potrzebie zastosowania tzw. przyklęku, czyli obniżenia krawędzi pojazdu w celu ułatwienia wsiadania czy wysiadania z autobusu. Mamy też rampy dla osób niepełnosprawnych czy przycisk sygnalizujący potrzebę udzielenia pomocy osobie z ograniczeniami ruchowymi.

Testowy timing

Elektryczny autobus Mercedesa będzie woził pasażerów w porannych i popołudniowych godzinach szczytu, od poniedziałku do piątku, na różnych liniach. W dniach 27 i 28 lutego obsługiwał linię 139 (Oliwa PKP - Wrzeszcz PKP).

W drodze wyjątku, elektrycznym autobusem pojedziemy też w najbliższą niedzielę 1 marca. eCitaro będzie kursował w ciągu dnia na linii 283 (Niedźwiednik - Nowy Port Szaniec Zachodni).

W poniedziałek i wtorek, 2-3 marca, eCitaro o poranku będzie obsługiwał linię 189 (Maćkowy – Wały Piastowskie), natomiast w popołudniowych godzinach szczytu elektryczny autobus jeździć będzie na linii 132 (Wały Piastowskie – Pruszcz Gdański Rondo Kociewskie).

Zobaczcie eCitaro w Gdańsku na filmie:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
elektrobus
Mercedes
Gdańsk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....