TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gazowy Autosan w Tychach. Na testach
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.07.2017 10:59:51 13 komentarzy
Gazowy Autosan w Tychach. Na testach; fot. PKM Tychy

W tym tygodniu na ulicach Tychów pojawił się nowy autobus – testowy Autosan Sancity 12LF CNG. Pojazd na Śląsku będzie przez 2 tygodnie, w tym czasie najczęściej można go spotkać na linii 268.

Dla przypomnienia - niskopodłogowy "bocian" ma 12 metrów długości, zasilany jest sprężonym gazem ziemnym CNG, przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego. Skonstruowany w odpowiedzi na zainteresowanie przewoźników z poszczególnych miast pojazdami z zastosowanymi napędami alternatywnymi. Autobus został wyposażony w silnik amerykańskiego producenta Cummins o pojemności 8,9 litra i mocy 239 kW (320 KM), spełniający normy czystości spalin Euro 6. Eksploatacja tego typu autobusów przyczynia się do poprawy jakości środowiska naturalnego, a przez to do redukcji tak dokuczliwego w ostatnich latach smogu.

Gazowy Sancity posiada możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS, co sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym. Paliwo zmagazynowane jest w czterech butlach kompozytowych o pojemności 315 dm3 każda, umieszczonych wzdłużnie na dachu autobusu. Aby podróż autobusem była komfortowa dla pasażerów przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, ponadto pojazd posiada wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu. Podłoga autobusu została pokryta wykładziną antypoślizgową. Pojazd może zabrać do 94 pasażerów, oczywiście jest niskopodłogowy i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.

Gazowe plany

Testy Autosan to przygotowania do wielkiej inwestycji taborowej PKM Tychy - właśnie w autobusy gazowe.

-"Planujemy teraz rozbudowę naszej floty, która obecnie liczy już 75 autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym, a w perspektywie 2020 r. przy wsparciu środków unijnych planujemy zakup 61 autobusów gazowych, w tym 10 mikrobusów. Jestem zwolennikiem paliwa gazowego; obecnie - uważam - to jedyna szybka i ekologiczna droga, by dojść potem do jeszcze bardziej ekologicznego napędu elektrycznego - mówił Andrzej Kowol Prezes PKM Tychy Sp. z o.o. - Napęd gazowy jest dziś nie tylko sprawdzony, ale daje wymierne efekty dla środowiska naturalnego. W spalinach silnika zasilanego CNG jest 70-90 proc. mniej toksycznych substancji niż silnika zasilanego paliwem tradycyjnym. Jednocześnie paliwo gazowe w ramach naszej umowy z PGNiG jest konkurencyjne dla tradycyjnych paliw, a to ważne dla przewoźników" - dodał prezes PKM Tychy

Szacowany na ponad 170 mln zł tyski projekt dotyczący komunikacji publicznej, m.in. taboru gazowego, koordynuje tamtejszy samorząd. Wniosek o ponad 100 mln zł dofinansowania na ten cel z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko trafił z końcem grudnia ub. roku do Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Obecnie weryfikowane jest złożone przez miasto studium wykonalności projektu. Po jego akceptacji, spodziewanej na przełom maja i czerwca, samorząd podpisze z PKM umowę realizacyjną. Od drugiej połowy br. PKM będzie chciał ogłaszać przetargi na część infrastrukturalną przedsięwzięcia (ma już m.in. pozwolenie na budowę), a także na część taborową (obecnie przygotowuje specyfikację wieloczęściowego przetargu).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Tychy
Autosan
test
  • k – 19.07.2017

    Autosan=autobus dla ubogich.Po za tym jest brzydki jak noc.Przypomina jugoslowianskiego Sammosa z lat 80-tych ubieglego wieku.

  • ja – 19.07.2017

    de gustibus non est disputandum - jeśli będzie niezawodny i tani - szczęść mu Boże - zacznijmy w końcu wspierać Polaków, tak jak Niemcy czy Francuzi wspierają swoich - to jest mądrość, którą należy przyswoić

  • krakowianin – 19.07.2017

    Dobrze , że jest zainteresowanie polskimi pojazdami , które jakością nie ustępują teraz niemieckim . Niemieckie pojazdy montują zresztą głównie Turcy .

  • porażkowa – 19.07.2017

    porażka

  • www – 19.07.2017

    No dobra, ale można tak na poważnie wiedzieć, które części w Autosanach są polskie? Mam naiwnie nadzieję, że większość.

  • XD – 19.07.2017

    @www: chyba.... nic. Hahahahahahah

  • kris – 20.07.2017

    A w Solarisie jakie części są polskie. Niemądre pytania. Generalnie w autobusach wiele komponentów jest produkcji światowych koncernów, zwłaszcza silniki, układy przeniesienia napędu itp. Nadwozie i jego wyposażenie w większości powstaje w Polsce. Poza tym w Polsce w zasadzie nie ma już fabryk silników spalinowych dla autobusów i ciężarówek (pomijam fabryki zbudowane w strefach ekonomicznych, produkujące na eksport dla zagranicznych koncernów oraz te zlokalizowane w ramach/przy fabrykach samochodów osobowych). Andoria zarzuciła produkcję diesli, bo nie była w stanie podnieść norm czystości spalin, wytwórnia w Mielcu już dawno upadła. Takie są fakty. Lepiej jeśli przynajmniej część autobusu powstaje w Polsce, niż czekać aż sami będziemy w stanie zbudować go od A do Z.

  • Wroc – 20.07.2017

    Kibicuje Autosanowi, ale SanCity jest już wiekowy jako model. Najwyższy czas aby wprowadzić coś nowego, ew. Facelifting istniejących modeli... Myślę że inwestycja w Gazowce nie ma większego sensu- dzisiaj już ich się praktycznie nie kupuje. Lada chwila okaże się że Śląsk ich nie kupi a w całym kraju ogłaszają przetargi na elektryki.

  • prasmen – 21.07.2017

    Autosan nie zadba o jakość. W Lublinie jeżdżę bardzo często i do wielu egzemplarzy można się można mieć spore zastrzeżenia. Pomijam fakt, że autobusy nie są wykonane każdy inaczej i z innych elementów, które pewnie wtedy były dostępne na magazynie, ale lejąca się woda z dachu w czasie deszczu, to już gruba przesada.

  • obidobi – 22.07.2017

    Zaślepionemu z głupoty debilowi płyta się zacięła. Przejedź się człowieku nowym Autosanem to szybko to odszczekasz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....