TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gazowe hybrydy Mercedesa w haskiej aglomeracji
- Opublikowano: 30.08.2019 12:00:11
Gazowe hybrydy Mercedesa w haskiej aglomeracji

Spółka transportu publicznego EBS - która dawno temu została założona przez polski oddział koncernu Egged, czyli firmę Mobilis (o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ) - odebrała 93 autobusy miejskie CNG marki Mercedes-Benz, które od końca sierpnia zaczną obsługiwać linie w aglomeracji Rotterdam - Haga.

Najnowsze nabytki to 93 autobusy Mercedes-Benz NGT hybrid, w tym

  • 83 szt. Mercedes-Benz Citaro NGT hybrid o długości 12 m;

  • 10 szt. Mercedes-Benz Citaro G NGT hybrid o długości 18 m.

Holenderski standard

Wspólną cechą gazowych Mercedesów jest połączenie silnika napędzanego gazem z modułem hybrydowym. Taki pakiet zmniejsza zużycie CNG i tym samym pojazd jest bardziej przyjazny dla środowiska. W połączeniu z biogazem, hybryda Citaro NGT może być prawie neutralna pod względem emisji CO2.

Oprócz silnika napędzanego gazem, modułu hybrydowego i automatycznej skrzyni biegów ZF Ecolife, autobusy wyposażone są w elektrohydrauliczny, inteligentny układ kierowniczy - moduł rekuperacyjny do odzyskiwania energii elektrycznej - oraz reflektory LED.

Pasażerowie korzystają z klimatyzowanego przedziału pasażerskiego, wygodnych foteli Inter Star Eco z wysokimi oparciami i systemu informacyjno-rozrywkowego na ekranamch TFT w formacie 29 cali (dwa w autobusach solo i trzy w autobusach przegubowych). Pasażerowie mogą ładować własne urządzenia końcowe za pomocą licznych portów USB. Mocny czerwony design podłogi pojazdu, a także poręcze i poręcze sufitowe zapewniają poczucie bezpieczeństwa pasażerom niedowidzącym.

Gazowe serce

Autobusy Citaro NGT napędza silnik Mercedes-Benz M 936 G o mocy 222 kW (302 KM) przy pojemności skokowej 7,7, Jestnsotka ta osiąga maksymalny moment obrotowy 1200 Nm. Zastosowany moduł hybrydowy steruje pracą silnika przede wszystkim wtedy, gdy pojazd rusza np. z przystanku. Silnik zgłasza wtedy wysokie zapotrzebowanie na moc, które w wersji hybrid jest dodatkowo zaspokajane przez silnik elektryczny z mocą wyjściową do 14 kW i momentem obrotowym 220 Nm. Dzięki temu zmniejsza się zużycie CNG - nawet o 8,5 procent - oraz mamy mniejszy poziom hałasu.

Z kolei energia elektryczna dla silnika elektrycznego jest odzyskiwana podczas faz hamowania i nie wymaga żadnego doładowywania. Jest on przechowywana w kondensatorach dwuwarstwowych, czyli tak zwanych superkondensatorach.

O przewoźniku

Przedsiębiorstwo transportu publicznego EBS (Egged Bus Systems) z siedzibą w Purmerend na północ od Amsterdamu obsługuje kilka miejskich kontraktów w Holandii. Najnowsze zamówienie to obsługa pakietu linii wokół Hagi flotą 93. niskopodłogowych autobusów miejskich.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
Mercedes
hybryda
EBS
Egged
Hiolandia
  • Wojciech Liberda – 30.08.2019

    Kto bogatemu zabroni, inny świat, inne ceny...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....