TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gazowa MAXI-rozgrywka w Rzeszowie. Czego chce miasto?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.05.2019 14:00:08
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Powiększy się flota gazowych autobusów w Rzeszowie. Przed weekendem Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na dostawę przynajmniej 40 pojazdów klasy MAXI na CNG. Nie tracimy więc czasu i sprawdzamy SIWZ.

O rzeszowskich planach zakupowych informowaliśmy na początku marca. Miasto zadeklarowało, że na pewno zamówi 40 gazowców. Natomiast jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami to zakup zostanie powiększony. Urzędnicy założyli jako opcję możliwość zamówienia jeszcze 20 autobusów. Stanie się tak, jeśli miastu uda się zdobyć dodatkowe dofinansowanie z UE.

W piątek wystartował przetarg. I tak jak w Rzeszowie zapowiadali na pewno kupią 40 "dwunastek" na CNG. Kolejne 20 przewidzianych jest w opcji, o ile oczywiście znajdą się na nie dodatkowe środki. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 64 800 000 PLN netto. Z tego wynika, że koszt pozyskania jednego gazowca w Rzeszowie szacują na 1 080 000 PLN netto.

Wszystkie pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całpojazdową. Pierwszy autobus z zamówienia podstawowego ma trafić do Rzeszowa w ciągu maksymalnie 40 tygodni od podpisania umowy. Ostatnie autobusy z tej części zamówienia mają być przekazane miastu w ciągu maksymalnie 54 tygodni od zawarcia kontraktu. Jeśli miasto zdecyduje się na opcję to objęta tym prawem dwudziestka pojawi się w Rzeszowie między 60 a 62 tygodniem od podpisania umowy. Czasu jak widać jest całkiem sporo.

Wybór najlepszej oferty
Najlepsza oferta zostanie wybrana przy pomocy dwóch kryteriów. Niejako standardowo cena ma 60% wagi. Do 25% można wywalczyć w ocenie technicznej. A tutaj urzędnicy premiują:

  • objęcie autobusów gwarancją całopojazdową powyżej 36, ale nie dłużej niż do 180 miesięcy - 5 pkt
  • segmentowane pionowo poszycia boczne - 3,75 pkt
  • zastosowanie modułu hybrydowego z rekuperacją energii - 3,75 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią - 2,5 pkt
  • 12 i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi - 2,5 pkt
  • brak konieczności zabezpieczenia antykorozyjnego kratownicy w okresie eksploatacji (tj. 180 miesięcy lub 1 200 000 km) - 2,5 pkt
  • silniki z jak najwyższym maksymalnym momentem obrotowym - 2 pkt
  • wykonanie parowników i skraplaczy w klimatyzacji ze stopów miedzi - 1,25 pkt
  • szkielet i poszycia zewnętrzne wykonane ze stali nierdzewnej lub stali zabezpieczonej metodą KTL - 1,25 pkt
  • ilość czynnika chłodzącego w klimatyzacji do max. 3,5 kg - 0,5 pkt

Pozostałe 15% przeznaczono na ocenę kosztów zużycia energii i emisji zanieczyszczeń.

Jakie autobusy?
ZTM interesują autobusy klasy MAXI z całkowicie z niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 28 na miejscach siedzących. Nie wskazano na konkretną całkowitą pojemność pasażerską. Rzeszów wymaga jedynie, aby była ona wyliczona zgodnie z zasadami Regulaminu nr 107 EKG ONZ. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 6,5 l. Nie mogą być one słabsze niż 180 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Dodatkowo wymagany jest montaż przynajmniej układy hamowania rekuperacyjnego. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być dostosowana do kubatury autobusu. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz nie mniej niż sześć okien bocznych. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów, monitoringu i automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na czterech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy dwa rodzaje tablic. Za kabiną kierowcy oraz oraz w okolicy drugich drzwi zamontowane zostaną monitory LCD 23". Z boku znajdzie się tablica LCD 38", czyli nic innego jak tzw. "e-koraliki". Nie zabraknie oczywiście GPS oraz głosowych zapowiedziach przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
Zapowiada się ciekawy pojedynek, w którym można się spodziewać nawet czterech ofert. Wydaje się, że faworytów jest dwóch, z których jeden kilka lat temu zrealizował dla Rzeszowa dwie duże dostawy autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Rzeszów
MPK Rzeszów
CNG
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....