TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gaz ziemny nie jest eko?
INSTYTUT SPRAW OBYWATELSKICH (INSPRO) InfoBus.pl - Opublikowano: 04.03.2016 19:00:07 5 komentarzy
Gaz ziemny nie jest ?eko??

Federacja na rzecz zrównoważonego transportu Transport & Environment (T&E) opublikował dość kontrowersyjny raport na temat pojazdów napędzanych gazem ziemnym (CNG/LNG). Zdaniem autorów to nie jest ?paliwo pomostowe?.

Federacja na rzecz zrównoważonego transportu Transport & Environment (T&E) opublikował dość kontrowersyjny raport na temat pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Zdaniem autorów to nie jest ?paliwo pomostowe?, a zwiększanie użycia gazu ziemnego przez auta osobowe, ciężarowe i autobusy jest nieefektywnym sposobem zmniejszania emisji zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych (GHG). To wnioski płynące z nowego raportu.

-?Zmiana z diesla na skompresowany lub skroplony gaz ziemny nie prowadzi do ograniczenia emisji GHG. Natomiast przejście na napęd hybrydowy, elektryczny lub wodorowy prowadzi do znacznie większych korzyści klimatycznych ? stwierdza studium federacji na rzecz zrównoważonego transportu Transport & Environment (T&E).


Według autorów opracowania, Ricardo Energy & Environment, pojazdy napędzane skompresowanym gazem ziemnym (CNG) emitują niewiele mniej zanieczyszczeń powietrza w porównaniu do samochodów benzynowych. Obecnie pojazdy napędzane CNG emitują mniej tlenków azotu (NOx), niż te z silnikiem diesla, jednak wprowadzenie rzeczywistych testów emisji (RDE) oraz przyszłe zaostrzenie standardów emisji szybko zniwelują tę różnicę. Jest to związane z pracami Komisji nad celami emisji GHG dla sektorów nie objętych systemem handlu emisjami ETS oraz komunikatem w sprawie dekarbonizacji transportu.

Carlos Calvel Abel, analityk ds. transportu i energii w T&E: ?Gaz ziemny nie jest ?paliwem pomostowym? na drodze do dekarbonizacji transportu, jest ślepą uliczką. Europa jest na ?dobrej? drodze powtórzenia poprzednich błędów polityki paliwowej, wspierającej diesla i biopaliwa ? co okazało się szkodliwe i kosztowne.?

Ciężarówki i autobusy zasilane gazem w sumie emitują więcej GHG ? udowadnia opracowanie. Jest to efektem większych emisji metanu w procesie wydobycia, produkcji i transporcie gazu.

Carlos Calvel Abel, podsumowuje: ?Musimy rozwiązać problem emisji CO2 samochodów ciężarowych, jednak gaz nie jest rozwiązaniem. Ciężarówki spalające gaz nie zmniejszą zanieczyszczenia powietrza, a równocześnie są gorsze dla klimatu. Rządy państw UE powinny przestać marnować pieniądze podatników na przekonywanie przewoźników, by inwestowali w technologie prowadzące donikąd.?

Piotr Skubisz z INSPRO, organizacji zrzeszonej w federacji T&E dodaje: ?Wprowadzanie nowych technologii alternatywnych dla gazu i ropy jest szczególnie istotne dla Polski, kraju uzależnionego od importu tych kopalin. Uruchomienie skutecznych programów badawczo-rozwojowych daje nam szansę na niezależność od importowanych zasobów i stworzenie nowych miejsc pracy w kraju. Brak tych działań skazuje nas na import technologii w przyszłości i coraz wyższe opłaty licencyjne.?

Według opracowania ? biometan ze zrównoważonych źródeł, takich jak odpady, może mieć zastosowanie w przypadku lokalnych autobusów i pojazdów dostawczych ? ale nie może być wytworzony w wystarczającej ilości by zaspokoić szersze potrzeby transportu.

Pełen raport znajduje się tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
LNG
elektrobus
  • spec – 04.03.2016

    dawno nie słyszałem większego absurdu!!!!!

  • tantus – 05.03.2016

    Mam wrażenie, że autorzy raportu sami nie bardzo wiedzą, o czym mówią. Otóż trzeba oddzielić dwie rzeczy: emisję gazów cieplarnianych i emisję zanieczyszczeń.Metan (zarówno w postaci CNG jak i LNG) jest węglowodorem, co oznacza, że w efekcie jego spalania powstaje dwutlenek węgla. Ma on pewien wpływ na ocieplenie klimatu, ale nie jest zanieczyszczeniem, bo przecież jest to gaz występujący naturalnie w powietrzu. Pojazd zasilany gazem wytwarza nieco mniej tlenków azotu, niż benzynowy i dużo mniej niż Diesel. Nie wytwarza natomiast tlenków siarki oraz - największego truciciela - czyli cząstek stałych, które są rakotwórcze i przyczyniają się do powstawania smogu. I to jest ogromna zaleta metanu.Oczywiście, jeżeli naszym celem jest całkowita dekarbonizacja transportu, to metan nam w tym nie pomoże. Ale pomoże w znaczącej poprawie jakości powietrza, zwłaszcza w miastach, a to przecież też jest bardzo duża korzyść. Poza tym, nie wiem czy całkowita dekarbonizacja transportu będzie w ogóle możliwa w średnim okresie.

  • Kondor – 05.03.2016

    Mnie najbardziej interesują domieszki biometanu uzyskiwanego ze spalania śmieci, coś takiego stosują w Skandynawii. Myślę, że to jest właściwa droga i szkoda, że u nas nic w tym zakresie się nie dzieje.

  • bun – 07.03.2016

    A te elektryczne to skąd biorą prąd? Jedyny ekologiczny transport to siła własnych mięśni.

  • green-projects.pl – 10.03.2016

    Tak jak pisze "tantus", spalanie czegokolwiek, co zawiera w sobie węgiel, zawsze będzie się wiązało z emisją CO2. W raporcie porównano całkowitą emisję CO2 od wydobycia paliwa aż do jego wykorzystania w pojeździe (analiza well-to-wheel) i z niej wynika, że tylko biometan ma mniejszą emisję CO2 (od 68 do 82%) w porównaniu do diesla. CNG/LNG mniej emituje dwutlenku węgla tylko w przypadku samochodów osobowych.Za to jeśli chodzi o zanieczyszczenia powietrza, to nie ma różnicy w emisji NOx w stosunku do diesla (poza osobówkami i małymi dostawczymi), za to autobusy gazowe przy przebiegu 50 tys. km rocznie emitują mniej o 215 gramów SO2 niż diesel i aż 924 gramy mniej w przypadku emisji pyłów.Podsumowując - mniejsza emisja CO2 tylko z biometanu (ale nie zerowa), mniejsza emisja zanieczyszczeń (PM, NOx, SO2) zarówno w przypadku biometanu jak i CNG/LPG. Tak czy inaczej, autobusy na gaz są bardziej ekologiczne od diesla.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....