TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GAiT Gdańsk wynajmie autobusy. 48 MEGA, MAXI i MIDI na 8 lat!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.10.2018 14:00:59
fot. Karol Woźniak

Jak nie ma gotówki na autobusowe zakupy to pozostaje np. wynajem. Gdańskie Autobusy i Tramwaje wzięły przykład z łódzkiego MPK. Od dziś, 19 października przewoźnik szuka firmy, która wynajmie mu na 8 lat 48 autobusów klasy MAXI, MEGA i MIDI.

"Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania. Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas" – tłumaczył wybór takiego modelu pozyskania taboru Maciej Lisicki, prezes GAiT.

W ramach ośmioletniego wynajmu gdański przewoźnik chce pozyskać łącznie 48 całkowicie niskopodłogowych autobusów z silnikami Diesl Euro 6. Najwięcej, bo 29 będą stanowiły solówki. Kolejnych 13 autobusów to już większy metraż- będą to przegubowce. Najmniej, bo 6 będzie pojazdów klasy MIDI.

Prócz dostawy pojazdów zwycięzca przetargu będzie związany z GAiT także kontraktem serwisowym. Dzięki temu zostanie zapewnione kompleksowe utrzymanie autobusów przez cały okres wynajmu. Usługa utrzymania obejmie on m.in. procesy obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz dokonywanie wszystkich napraw, które są niezbędne dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji.

"Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy bez konieczności angażowania w to pracowników GAiT i – co też ważne – zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny kontekst. Serwis pojazdów będący warunkiem dzierżawy jest tu doskonałym rozwiązaniem." - mówi Maciej Lisicki.

SIWZ jeszcze nie opublikowano. Wiadomo natomiast, że GAiT planuje wprowadzenie autobusów do ruchu 1 stycznia 2020 r. A to oznacza, że tak jak w poprzednim przetargu, który padł łupem Mercedesa autobusy objęte wynajmie trafią do Gdańska w ciągu ok. roku od podpisania umowy.

Pora na warunki formalne postępowania. Miejska spółka wymaga od oferentów min. 15 mln PLN zdolności finansowej. Warunek doświadczenia GAiT skonstruował w sposób alternatywny. Można więc go spełnić na dwa sposoby. Według pierwszego należy wykazać w ciągu ostatnich trzech lat:

  • dostawę co najmniej 20 sztuk nowych autobusów miejskich klasy MAXI z silnikami spełniającymi normę spalin co najmniej Euro 6
  • dostawy co najmniej 10 sztuk nowych autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami spełniającymi normę spalin co najmniej Euro 6
  • dostawy co najmniej 4 sztuk nowych autobusów miejskich klasy MIDI z silnikami spełniającymi normę spalin co najmniej Euro 6

Alternatywą jest wykazanie się również w trzyletnim okresie:

  • min. jedną usługą najmu co najmniej 20 sztuk nowych autobusów miejskich przez okres co najmniej roku
  • realizacją usługi utrzymania technicznego co najmniej 20 sztuk autobusów miejskich przez okres co najmniej 2 lat

Na koniec ostatnia formalność, czyli wadium. Ofertę należy zabezpieczyć wadium na kwotę 500 000 PLN.

Ocenie ofert posłużą cztery kryteria. Cena to maksymalnie 55%. Do 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. 9% to ekologia, a więc zapewne ocena zużycia oleju napędowe w warunkach testu SORT 2. Symboliczny 1% można ugrać za zaoferowanie najniższej stawki jednostkowa brutto za każdy wozokilometr przekroczenia szacowanego łącznego przebiegu autobusów (powiększonego o 3 %). Termin składania ofert mija 27 listopada.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
GAiT Gdańsk
wynajem
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...