TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GAiT bez kary za brak kursów
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.08.2018 17:00:57
GAiT bez kary za brak kursów; Fot. Jerzy Pinkas/gdansk.pl

Podwyżki, szkolenia, rekrutacja. GAiT walczy o kierowców i motorniczych. O podjętych działaniach mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska, odpowiedzialny m.in. za funkcjonowanie gdańskiej komunikacji.

-"Brak kierowców autobusów odczuwają niemal wszystkie miasta w Polsce - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska, odpowiedzialny m.in. za funkcjonowanie gdańskiej komunikację. Po to właśnie miasto dofinansowało miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje, aby z początkiem nowego roku szkolnego zapewnić prawidłowe działanie komunikacji. GAiT podjął rzeczywiste starania, aby poprawić sytuację i dlatego kara, którą pierwotnie nałożono na spółkę została anulowana.

Dlaczego anulowano karę finansową dla spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, nałożoną za to, że spółka nie była w stanie wywiązać się ze wszystkich zadań przewozowych i musiała odwoływać niektóre kursy?

- Podjęliśmy tego rodzaju decyzję, bo naszym celem jest rozwiązywanie konkretnych wyzwań związanych z funkcjonowaniem komunikacji, a nie przelewanie środków z jednego miejskiego konta na drugie. Spośród przyczyn braku wykonywanych kursów najważniejszą był niedobór kierowców autobusów. Trudna sytuacja w tym segmencie rynku pracy dotyczy całego kraju, gdzie szacuje się niedobór na poziomie około 100 tysięcy kierowców. Nie siedzimy z założonymi rękami i reagujemy na nią, dlatego pierwszym, najważniejszym krokiem było dofinansowanie GAIT, tak, aby możliwe było wypłacenie podwyżek. Zabieranie w tym momencie GAIT środków byłoby bezsensowną zabawą w ciuciubabkę.

Ile obecnie zarabiają kierowcy i motorniczowie?

- Najważniejszym składnikiem płac jest stawka godzinowa, która od 1 lipca wynosi minimalnie 18 PLN. Należy do tego doliczyć różnego rodzaju elementy składające się na pensję. Obecnie początkujący kierowca może zarobić od około 4800 zł brutto, a od początku roku pensje najniżej zarabiających kierowców i motorniczych GAiT wzrosły o około 20%.

Skoro nie kara dla GAiT, to co?

- Pamiętajmy, że GAiT jest spółką, która w stu procentach należy do miasta Gdańska. Mamy inne narzędzia niż obciążanie karami. Dla mnie najważniejsze jest to, żeby od września, czyli od początku roku szkolnego komunikacja funkcjonowała w sposób maksymalnie niezawodny, odpowiadający na potrzeby mieszkańców, w konkretnych dzielnicach. I to jest zadanie, które postawiłem przed dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Jerzym Dobaczewskim i prezesem GAiT Maciejem Lisickim.

Od września będą już wszyscy kierowcy, którzy są potrzebni?

- Nie widzę innej opcji. Dlatego działania związane z warunkami płacowymi nie są jedynymi, jakie podejmujemy.

Jakie są inne działania?

- Wraz z Gdańskim Urzędem Pracy GAiT rekrutuje obecnie 20 osób z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów. Ponadto 30 osób uczestniczy w tej chwili w kursach na prawo jazdy. Wprowadziliśmy zasadę, że potencjalni kandydaci nie muszą płacić za kursy prawo jazdy, pod warunkiem, że przepracują w spółce dwa lata. W tej chwili zainteresowanie tymi kursami jest tak duże, że zajęte zostały praktycznie wszystkie miejsca na wszystkich kursach w okolicach. Dodatkową rekrutację prowadzimy w kraju i za granicą. Przygotowujemy również specjalną kampanię skierowaną do Pań, których póki co stosunkowo jest mało wśród kierowców. Jestem przekonany, że w ostatecznym rozrachunku wszystkie te działania przyniosą efekt.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
GAiT Gdańsk
ZTM Gdańsk
  • Adam Piórkowski – 18.08.2018

    I nie będzie kierowców skoro prawo jazdy jest tak drogie!

  • Tomasz Trawinski – 18.08.2018

    Nie nie . Halo Powinny takie kary dostać żeby nauczyć ich szacunku do pracownika Około 70 kierowców odeszło a czemu ? Wałki kręcili na wypłatach dla Pracowników .

  • Mikołaj Stawicki – 18.08.2018

    Sytuacja na rynku pracy jest jaka jest i chyba nie obejdzie się bez obniżenia minimalnego wieku na prawo jazdy kat. D z 24 na 21 lat

  • Dawid Klinkosz – 18.08.2018

    Na D można iść od 21 wieku. Ja tak zrobiłem tylko, że wtedy wszystko jest droższe.

  • Łukasz Banasiak – 18.08.2018

    Kiedys było 21 A za przewóz placilo się bodajże 300 zł. Zmieniło się to przez jakieś unijne przepisy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....