TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Futurystyczne Nowe Urbino 12 w Kędzierzynie-Koźlu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.08.2019 16:00:37 1 komentarz
fot. UM Kędzierzyn-Koźle

Mamy finał ubiegłorocznych zamówień autobusowych dla Kędzierzyna-Koźla. Na bazie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego są już trzy spalinowe Solarisy Urbino 12. Oczywiście w ekstrawaganckim malowaniu, które jest wizytówką przewoźnika od kilku lat.

Trzy Nowe Urbino 12 z napędem konwencjonalny miasto zamówiło dla MZK pod koniec lipca 2018 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Ich zakup pochłonął 3 208 455 PLN brutto. Jeden kosztował więc 869 500 PLN netto. Autobusy niedawno dostarczono do Kędzierzyna-Koźla. Oczywiście pomalowano je w obowiązujący od lat schemat malowania. Srebrno-czarny schemat powoduje, że główni bohaterowie prezentują się niczym przybysze z przyszłości. Efekt ten nieco tonuje wystrój wnętrza, który również prezentuje się dosyć okazale.

Każdy z trójki kędzierzyńskich nU12 umożliwia podróż maksymalnie 104 pasażerom. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Prawdopodobnie z niskiej podłogi mamy dostępnych 14 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Nowy Urbine 12 dla Kędzierzyna-Koźla są napędzane niespełna siedmiolitrowymi silnikami Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią, prawdopodobnie ZF Ecolife.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewniają okna uchylne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda USB.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje kędzierzyńskie MZK. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, dwa wewnętrzne monitory LCD typu ETM-23 do prezentacji informacji liniowej i głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer z dotykowym interfejsem. W grę wchodzi więc albo SRG5000P albo SRG6000P.

Eleganckie malowanie, przyzwoite wyposażenie i kilka innych ukłonów w stronę przewoźnika. Debiut Nowego Urbino 12 w Kędzierzynie-Koźlu odbywa się więc na pewno w dobrym stylu. Może warto przy okazji pomyśleć nad przydomkiem dla tych autobusów?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Kędzierzyn-Koźle
UM
MZK Kędzierzyn-Koźle
Solaris
  • Oliwier Kozak – 12.08.2019

    Takie Lion'sy nowe, bieda edyszyn xD Aleksander xD

  • Krzysztof Rubik – 12.08.2019

    Tak jest w środku panele wyłożone 🚍😄

  • Baziorek2 – 12.08.2019

    Przecież widać, że tam jest SRG-6000

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....