TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Funclub wchodzi w VDL. Trzy piętra!
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.12.2018 09:00:26
Funclub wchodzi w VDL. Trzy piętra!

Tuż przed Mikołajem poznańska firma Funclub odebrała pierwszy w swojej historii autobus marki VDL i to od razu w wersji piętrowej - Futura FDD2 141-510. Jednocześnie przewoźnik poinformował o zawieszeniu regularnej linii Poznań-Warszawa.

W czwartek, 5 grudnia, poznański Funclub odebrał pierwszy fabrycznie nowy autokar marki VDL w swojej historii. Żółta Futura FDD2 141-510 oznacza początek nowej polityki taborowej przewoźnika, bo na jednym egzemplarzu na pewno się nie skończy.

-"Trochę trwało zanim VDL przekonało nas do swojego produktu - mówi Bartosz Janowski, manager ds. transportu w Funclub. - Przy podjęciu decyzji o wejściu w tę markę pomógł nam test piętrowego autokaru VDL w ramach obsługi naszej imprezy katalogowej, jak i wizyta w tym roku w fabryce producenta w Eindhoven, gdzie naszym przewodnikiem i opiekunem był Krzysztof Orchowski. Po rozpatrzeniu wszystkich argumentów zdecydowaliśmy się na zakup trzech piętrowych autokarów VDL Futura FDD2 141-510."

Funclub od dawna prawie połowę swojej floty obstawiał dwupokładowymi autobusami turystycznymi, dlatego decyzja o wejściu w kolejną markę - po gruntowanym przetestowaniu produktów Van Hool-a i Setry - wcale nie dziwi.

Zmiana piętrowej marki

-"Zebrane doświadczenia na przestrzeni ostatnich lata zmusiły nas do zmiany marki w zakresie piętrowych autobusów turystycznych. Dwupokładowe autokary Setra z serii Top Class 400 niestety nie zapewniają nam komfortowej eksploatacji, co powodowane jest ich częstymi i drogimi awariami - i to zarówno w modelu z silnikiem Euro 5, jak i z Euro 6. Nowy model tego producenta – czyli Setra S531DT jest na razie zbyt świeżym produktem, aby go ocenić . Poczekamy - zobaczymy. My na razie dziękujemy. Z kolei od VDL dostaliśmy bardzo dogodne warunki zakupu pojazdów, długi okres gwarancyjny, co zapewnia nam bezpieczeństwo użytkowania i doskonale nam znamy układ napędowy: DAF + skrzynia biegów ZF AStronic, który zapewnia relatywnie niskie spalane w modelu FDD2 w porównaniu do gabarytów. Za tym idą oszczędności dla firmy i mniejsze obciążenie środowiska, co jest dla nas bardzo ważne. Kolejny plus to autoryzowany serwis w Poznaniu, co znacznie ułatwi nam logistykę w zakresie przeglądów czy napraw" - podsumowuje taborową decyzję Bartosz Janowski.

Dalsze zakupy

Najnowszy taborowy kontrakt Fanclubu obejmuje trzy egzemplarze FDD2. Pierwszy przyjechał do Poznania w grudniu, a kolejne dwa poznańska firma odbierze w połowie kwietnia 2019 r. Aktualnie te pojazdy są w produkcji, ale uwaga - niespodzianka - najnowsze modele będą wyposażone już w nową wersję silnika Pacca-DAF MX13. Ich moc wzrośnie aż do 530 KM, a w układzie przeniesienia napędu pojawi się nowa skrzynia biegów firmy ZF – TraXon, która jeszcze dodatkowo obniży poziom zużycia paliwa.

Po wejściu najnowszych pięter VDL do floty, Funclub będzie dysponował aż 9 dwupokładowymi autokarami, w tym:

  • VDL Futura FDD2 – 1 sztuka z 2018r. + 2 szt. z 2019 r.

  • Setra S431DT – 2 sztuki z 2017r. + 2 sztuki z 2014r. + 2 sztuki z 2012r.

Dodajmy, że firma wraz z zakupem autokaru VDL sprzedała swojego legendarnego Neoplana Starlinera, który przez długi okres woził pierwszą drużynę piłkarską KKS Lech, a następnie obsługiwał turystów. Może Neoplan kiedyś wróci do Fanclubu - podobnie jak Van Hool Astromega, którego bardzo lubili klienci firmy. Zobaczymy. Na razie mamy "piętrowy" czas VDL.

Piętrowy imperator

Zakupione przez VDL piętrowe autokary VDL Futura FDD2 141-510 mają długość 14,1 m + plecak (bagażnik na narty) o długości 70 cm. Szerokość pojazdów to 2,55 m przy wysokości 4,0 m. W układzie napędowym mamy silnik DAF-Paccar MX13 Euro 6 o pojemności 12,9 l i mocy 510 KM, który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF AStronic, czyli 12 biegów + możliwość korzystania z tak zwanych biegów manewrowych do przodu i tyłu.

Autokar VDL wyposażony jest we wszystkie możliwe systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy, jak: ESP, ASR, ABS, radar z aktywnym tempomatem plus asystent toru jazdy. Do tego cały system oświetlenia pojazdu opiera się na żarówkach LED, począwszy od świateł mijania, drogowych, dodatkowych halogenów po oświetlenie wnętrza pojazdu i indywidualne lampki do czytania.

Pojemność holenderskiego dwupokładowca to 80+2 miejsca. Funclub zamówił do wszystkich pięter fotele w standardzie Royal Class, które zapewniają większy komfort. Standardem w pojazdach poznańskiej firmy jest Wi-Fi, gniazdka elektryczne 230V + porty USB, rozbudowany sprzęt audio-video, cafe bar z dwoma lodówkami oraz toaleta pokładowa. Dodatkową opcją jest możliwość śledzenia autokaru w internecie przez klientów.

Dalsze plany

-"Na przyszły rok planujemy wymianę kolejnych autokarów piętrowych z rocznika 2012 i 2014. Prowadzimy właśnie rozmowy w tym zakresie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to na przełomie maja i czerwca 2019 roku będziemy mieli najmłodszą flotę autokarów piętrowych w Polsce, w tym 6 sztuk z rocznika 2019, 1 sztukę z 2018, 2 sztuki z 2017 - informuje Bartosz Janowski.

Przypomnijmy, że oprócz pięter firma posiada też autobusy jednopokładowe, jak: Van Hool Altano TX19 – 2 sztuki z 2016r. + 1 sztuka z 2015r.; Van Hool Astronef TX17 – 2 sztuki z 2016r.; Irizar i8 Integral o długości 14metrów – 2 sztuki z 2017r. + Irizar i8 Integral o długości 15 metrów – 2 sztuki/2017r. i Irizar i6S Integral o długości 13 metrów – 2 sztuki z 2018r. Autokarową flotę uzupełnia jeden minibus Mercedes-Benz Sprinter z zabudowa Bus Factory – 1 sztuka z 2017r.

Na koniec jeszcze informacja o regularnej linii Poznań-Warszawa, która oferowała niezwykły, jak na polskie warunki komfort (w tym m.in. układ foteli 2+1 w I klasie). Niestety szara rzeczywistość zamknęła ten ciekawy projekt i 9 listopada odbył się ostatni kurs Sfery Platinum. 12 listopada zawieszono cały projekt. Szkoda.

-"Polski rynek nie jest jeszcze gotowy na produkt z segmentu Premium. Klienci, którzy z nami podróżowali byli bardzo zadowoleni z komfortu i jakości świadczonego przez nas serwisu, niestety - przy dosyć niskim obłożeniu - nie byliśmy w stanie dalej utrzymywać linii. Ale szykujemy kolejną platynową niespodziankę" - zapewnia Bartosz Janowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
autokar
Funclub
VDL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....