Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FlixBus wkroczył do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii

infobus
20.04.2016 18:28
0 Komentarzy

Jeden z europejskich liderów na rynku autobusowych przewozówmiędzymiastowych uruchomił pod koniec marca połączenia z Londynu i Barcelony doFrancji i Włoch.

Platforma długodystansowych połączeń autokarowych FlixBusrozszerzyła swoją międzynarodową sieć o Wielką Brytanię i Hiszpanię. 24 marcacharakterystyczne zielone autokary rozpoczęły regularne kursowanie z Londynu doFrancji dwa razy dziennie. Tydzień później ruszyła także linia FlixBus zBarcelony do Francji i Włoch. To nie koniec! Kolejne połączenia są już wprzygotowaniu. Uruchomiony w 2013 r. FlixBus w 2015 r. przewiózł aż 20 mlnpasażerów, co czyni go jednym z największych operatorów przewozów międzymiastowychw Europie.

André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzającyFlixBusa, komentował ekspansję sieci o nowe kraje: ?Nowe międzynarodowe linie zBarcelony i Londynu są naszymi pierwszymi krokami na tych rynkach. Podróżni zcałej Europy będą dzięki temu mogli korzystać z zielonej i dostępnej dlawszystkich mobilności oraz najlepszej jakości usług?. Łącznie z nowouruchomionymi połączeniami FlixBus oferuje dziennie 80 tys. połączeń do ponad700 przystanków w 18 krajach. W styczniu FlixBus ogłosił strategię dalszej ekspansjina rynki Środkowej i Wschodniej Europy.

FlixBus ruszył w 2013 r. w Niemczech po deregulacjitamtejszego rynku przewozów międzymiastowych. Nie jest typowym przewoźnikiem, aplatformą, w ramach której przewozy wykonują liczni mniejsi operatorzy. Dziękiinnowacyjnemu modelowi biznesowemu oraz szerokiej współpracy z niemieckimiprzewoźnikami, sieć FlixBus w ciągu paru miesięcy objęła cały kraj. ?Łączącducha przedsiębiorczości i innowacyjną technologię z siłą tradycyjnych małych iśrednich przedsiębiorstw, stworzyliśmy zupełnie nowy sposób przemieszczaniasię. Dzięki nam autobusy po prostu znowu są fajne!?, wyjaśnił Schwämmlein. W2015 r. FlixBus jako niekwestionowany lider rynku niemieckiego rozpoczął takżeekspansję na rynki innych krajów, uruchamiając wewnętrzne połączenia weFrancji, Holandii i Włoszech, a także międzynarodowe do Skandynawii. W grudniu2015 r. autobusy FlixBus przekroczyły granicę Polski. Na razie połączenia zeSzczecina do Berlina w ramach FlixBus obsługuje przewoźnik Interglobus Tour.

Zasady przejazdu są proste ? ceny biletów od 5 euro orazkomfortowe zielone autokary, wyposażone w Wi-Fi, gniazdka elektryczne, klimatyzacjęoraz luźniej rozstawione fotele. Internetowe anulowanie oraz zmienianierezerwacji jest bezpłatne i możliwe do 15 minut przed odjazdem. Bilety sądostępne na stronie internetowej FlixBusa, w mobilnych aplikacjach,współpracujących z FlixBusem biurach podróży oraz kasach biletowych. Ale to niewszystko. Jak mówi Bettina Engert, rzeczniczka FlixBusa: ?Spontanicznipodróżnicy mogą ponadto nabyć bilety bezpośrednio u kierowcy, jeśli tylkodostępne są wolne miejsca. Ale wtedy płacą ustaloną w cenniku kwotę zaprzejazd.? Mobilne aplikacje FlixBus umożliwiają poza zakupem biletów takżewyszukiwanie połączeń, informacji o przystankach, a nawet zlokalizowanieautobusów w czasie rzeczywistym na podstawie GPS. ?Chcemy uczynić podróżowanienajprostszym jak to tylko możliwe. Dlatego inwestujemy w nowoczesnetechnologie, by stale polepszać jakość naszych usług, dodaje Engert.

Autokary FlixBus są zielone nieprzypadkowo. ?Autobusy tonajbardziej wydajny i przyjazny środowisku środek transportu. PasażerowieFlixBus mają możliwość dodatkowego zrównoważenia emisji dwutlenku węgla powstałejpodczas ich podróży, zmieniając podróż w zupełnie bezemisyjną?. Mowa oprogramie realizowanym przez FlixBus we współpracy z ClimatePartner.Pasażerowie rezerwując bilety na połączenia mogą zaznaczyć dodatkową opcję ?kompensacjaCO2?. Przeliczony na podstawie odległości i czasu przejazdu koszt emisjidwutlenku węgla jest następnie doliczany do ceny biletu (zwykle wynosi 1-3%kosztu przejazdu). Pozyskane w ten sposób środki są przeznaczane na działania związane z ochroną środowiska, apasażer otrzymuje specjalny certyfikat. Zielone autobusy stały się alternatywąnie tylko dla indywidualnego transportu, ale także samolotów ? w 2015 r. wNiemczech po raz pierwszy autobusy międzymiastowe przewiozły więcej pasażerówniż samoloty na krajowych połączeniach.

Komentarze