TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Flixbus przejmuje Postbus! Rośnie autobusowy gigant
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.08.2016 13:04:41 5 komentarzy
Flixbus przejmuje Postbus! Rośnie autobusowy gigant

Spółka Deutsche Post podjęła decyzję o sprzedaży autobusowej działalności, czyli Postbusa, który założony został w 2013 r. Po odejściu ADAC (w listopadzie 2014 r.) spółka utrzymała 10% udział na niemieckim rynku. Teraz przejmie ją Flixbus, który również pojawił się na transportowej scenie 3 lata temu, ale dzisiaj ma ok. 81% udziału w autokarowych połączaniach między niemieckimi miastami.

Przejęcie Postbus oznacza stan bliski monopolu (ok. 91%), jednak Flixbus na te wszystkie zarzuty odpowiada krótko: My tylko sprzedajemy bilety i nie mamy żadnego autobusu.

Mniej autokarów

Ceny zakupu Postbus nie została podana. Umowa o sprzedaży weszła w życie w poniedziałek, 1 sierpnia. Wiemy, że negocjacje trwały przez kilka ostatnich tygodni. Jak zapowiada André Schwämmlein, CEO w Flixbus integracja żółtych autokarów Postbus z zielonymi Flixbusami powinna zakończyć się do 1 listopada br. Będzie to oczywiście oznaczało także reorganizację siatki połączeń, która zostanie odchudzona ? m.in. na strategicznej linii Monachium-Berlin. Podobno te autobusy mają zostać skierowane albo w tereny jeszcze nie skomunikowane (Wybrzeże Morza Bałtyckiego) oraz na linia transgraniczne. Niewątpliwe taka reorganizacja będzie oznaczać dla pasażerów mniejsza liczbę autokarów w ruchu i być może wyższe ceny biletów.

Pocztowa inwestycja w autobusy

Powodem sprzedaży przez Deutsche Post autobusowej spółki są "niewystarczająco spełnione" wstępne założenia o zwrocie z transportowej inwestycji. Z danych firmy badawczej IGES wynika, że udział Postbus w autokarowym rynku spadł z 68 proc. w 2013 r. do zaledwie 10 procent w 2016 r.

Z kolei wg szefa Flixbusa zakup Postbus przyniesie jego firmie dodatkowe przychody na poziomie od 15 do 20 milionów euro rocznie. Ponadto platforma ma zyskać wizerunkowo ? o ile "zielona" oferta kierowana była do głównie do ludzi młodych i doświadczonych w cyfrowej przestrzeni, tak "żółta" ? docierała przede wszystkim do seniorów i rodzin. I na tym Flixbus chce zyskać.

Ponadto niemiecka spółka chce współpracować z Deutsche Post w logistyce. Obecnie poczta testuje usługi kurierskie między Hamburgiem a Berlinem, w którym pakiety DHL przewożone są w autokarach.

Rok ekspansji

Kto zatrzyma Flixbusa? To pytanie staje się coraz bardziej aktualne po tegorocznych przejęciach przez niemiecką firmę. Przypomnijmy, że pod koniec czerwca Niemcy kupili brytyjskich konkurentów Megabus i tym samym mogą bez przeszkód planować swoją paneuropejską ekspansję. Dzięki inteligentnemu planowaniu sieci i systemowi informatycznemu, FlixBus oferuje największą międzymiastową sieć połączeń autobusowych ze 100 000 połączeniami dziennie do 800 celów w 18 krajach.

Założony w Niemczech, dotychczasowy start-up uosabia doświadczenie i jakość poprzez ścisłą współpracę z lokalnym przemysłem małych i średnich przedsiębiorstw. W lokalnych siedzibach w Berlinie, Monachium, Paryżu, Zagrzebiu i Mediolanie, zespół FlixBus zajmuje się planowaniem sieci, obsługą klienta, zarządzaniem jakością, marketingiem i sprzedażą, jak również rozwojem biznesu i technologii. Lokalni partnerzy autobusowi, zwykle rodzinne firmy, których sukces budowany jest przez pokolenia ? są odpowiedzialne za codzienne operacje oraz za flotę zielonych FlixBusów, wszystko z zachowaniem najwyższego komfortu i standardów bezpieczeństwa. Dlatego też innowacja, duch przedsiębiorczości i silna międzynarodowa marka mobilności idą ramię w ramię z doświadczeniem i jakością tradycyjnego sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki temu unikalnemu międzynarodowemu modelowi biznesowemu, zielone FlixBusy przewiozły miliony klientów w całej Europie i stworzyły setki miejsc pracy w branży.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FlixBus
megabus
PolskiBus
  • hahaj – 03.08.2016

    Niczym nasz Sindbad. Ale w Flixbusie mozna powiedzieć o komforcie i dbaniu o klienta, bo w Sindbadzie niekoniecznie.

  • :) – 04.08.2016

    Ciekawe kiedy zwiną polskigobusa ;) bobto kwestia czasu tylko

  • Xyz – 04.08.2016

    Mam nadzieję że i zwinąć PB i zrobią czystki w administracji. Może wtedy będą normalne warunki pracy i będzie można tam pracowac

  • Smutna prawda o Polakach w zarządach... – 17.08.2016

    Jak chcecie w PB normalnych warunków pracy to nie ważny właściciel tylko zarząd. Jeśli rządzić będą polaczki to wycisną Was niczym sokowirówka żeby popisać się przed zagranicznym właścicielem. Tak jest we wszystkich zagranicznych firmach z polskim zarządem:-(

  • olaf – 31.08.2016

    Masz rację zagłębia za służbową Octavię i 10 tys pensji tu 2,5 tys euro c w l jest majatkiem

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....