TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

FlixBus pracuje nad wodorowym autokarem. Z Freudenberg
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.09.2019 15:00:24
FlixBus pracuje nad wodorowym autokarem. Z Freudenberg

 FlixBus - razem z firmą technologiczną Freudenberg - przygotowuje się do wprowadzenia wodorowych autobusów do swojej sieci.

Na samym początku kilka słów o firmie Freudenberg Sealing Technologies z siedzibą w Niemczech, którą można określić, jako specjalistę od redukcji emisji. Spółka ta od dziesięcioleci pomaga producentom samochodów i pojazdów użytkowych w spełnianiu wymagań dotyczących zużycia paliwa i emisji dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom. W połowie lat 90-tych Grupa Freudenberg rozpoczęła badania nad alternatywnymi napędami, w tym ogniwami paliwowymi (m.in. nabywając udziały w firmach Elcore i Elcomax) oraz akumulatorami (m.in. wykupując udziały w amerykańskim producencie akumulatorów XALT Energy). Teraz przyszedł czas na wykorzystanie tej wiedzy i kontaktów.

Z kolei FlixBus chce, jak najszybciej wprowadzić czyste autokary do swojej sieci połączeń dalekobieżnych. I do tego celu platformę ma zbliżyć właśnie współpraca z Freudenberg Sealing Technologies. Docelowo wodorowe konsorcjum ma uzupełnić wybrany producent autobusu. Kto nim będzie? O tym dowiemy się później. Na razie FlixBus i Freudenberg prowadzą rozmowy mające na celu sfinalizowania projektu.

Cel - 500 km

FlixBus od jakiegoś czasu realizuje drogowe testy z wykorzystaniem trzech bateryjnych autokarów elektrycznych. Wszystkie dostarczyli chińscy producenci. Do testów wybrano dwie krótkie trasy:

  • we Francji, gdzie operują dwa autobusy marki Yutong;

  • w Niemczech - gdzie od końca 2018 r. między Frankfurtem a Mannheim kursuje autokar marki BYD.

Teraz nastał czas na wodorowe przygotowania. FlixBus jasno zdefiniował swoje wymagania do co pojazdów przyszłości. To:

  • właściwości jezdne wodorowych autokarów, m.in. przyspieszenie, powinny odpowiadać dzisiejszym autobusom dalekobieżnym, napędzanym silnikiem diesla;

  • pojazdy z ogniwami paliwowymi powinny pokonać co najmniej 500 kilometrów bez tankowania;

  • samo tankowanie wodoru powinno trwać 20 minut lub krócej.

Wodorowa flota

Wstępne plany są takie, że w pierwszym etapie realizacji projektu powstanie wodorowa flota złożona z 30 pojazdów z ogniwami paliwowych w celu sprawdzenia wydajności systemu. Aby zrealizować ten etap obie firmy będą starać się o dofinansowanie publiczne w ramach niemieckiego "Krajowego programu innowacji w zakresie technologii wodorowej i ogniw paliwowych" (NIP).

-"Chcemy pomagać kształtować przyszłość mobilności. Nowoczesna flota FlixBus i FlixTrain jest już wyjątkowo przyjazna dla środowiska. Niemniej jednak nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy uczynić podróżowanie jeszcze bardziej zrównoważonym i jeszcze bardziej zmniejszyć emisję CO2. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, chcemy wspólnie z Freudenbergem opracować pierwszy autobus dalekobieżny z napędem ogniw paliwowych i ustanowić kolejny kamień milowy w historii mobilności" - powiedział Fabian Stenger, dyrektor zarządzający FlixBus.

Z kolei Claus Möhlenkamp, ​​CEO Freudenberg Sealing Technologies dodał: -"Naszym daniem ogniwo paliwowe w połączeniu z akumulatorami elektrycznymi to integralna część mobilności przyszłości. We FlixBus znaleźliśmy właściwego partnera dla projektu i czekamy na współpracę przy tym przełomowym projekcie."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wodór
autokar
FlixBus
Freudenberg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....