FlixBus już w Polsce! [FILM]

infobus
24.11.2015 17:55
0 Komentarzy

Od 3 grudnia niemiecki gigant na rynku ekspresowych połączeńautokarowych ? FlixBus uruchamia pierwsze linie w Polsce. Na ?dzień dobry? pojedziez Berlina do Szczecina. Bilety na trasieBerlin Tegel Airport ? Berlin ? Szczecin kosztują (w jedną stronę) od 30 PLN. Godzinywyjazdu ze Szczecina to: 02:00; 05:00; 07:00; 09:00; 11:00; 13:00, 15:00,17:00, 19:00. Z kolei godziny wyjazdu z Berlina to: 07:40; 09:40; 11:40; 13:40;15:40; 17:40; 19:40; 21:40; 23.15

To oznacza, że grudzień w województwie zachodniopomorskim zapowiadasię w tym roku wyjątkowo ?zielony?, gdyż FlixBus chce obsługiwać aż 9 kursówdziennie. Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu z Szczecina wycofał sięPolskiBus. To jednak nie zraziło niemieckiego przewoźnika, który zastosowałtutaj swój stary manewr znany z niemieckiego rynku, czyli współpracę z lokalnymprzewoźnikiem. Na swojego partnera wybrał dobrze prosperującą, szczecińską firmęInterGlobus, która będzie podwykonawcą połączeń. Dodajmy, że do tej pory polskaspółka samodzielnie obsługiwała to połączenie pod marką ?Follow Me?,eksploatując wyłącznie autokary marki Mercedes-Benz.

Zielonym Mercedesem

Podobnie jak to było do tej pory, nowe połączenie będzieobsługiwane najnowocześniejszymi autokarami Mercedes Tourismo o czterogwiazdkowymeuropejskim standardzie. To oznacza odstęp między siedzeniami 74 cm, rozkładanefotele pasażerskie klasy Lux-line, gniazdka elektryczne 220V i wejścia USB (pojednej sztuce na parę siedzeń), bezpłatne Wi-Fi, system rozrywki pokładowej (zbiblioteką multimedialną online) oraz ? uwaga ? poczęstunek i napoje dlapasażerów. To oznacza kolejne autobusowe połączenia o wysokim standardzie realizowanew naszym kraju.

Zdaniem przedstawicieli InterGobus, największe zalety nowejoferty to nie tylko idealnie dopasowana częstotliwość przejazdów oraz nowyprzystanek w Centrum Berlina, lecz także szybki i bezpośredni dojazd nalotnisko Tegel (ok. 2 h 15 min). Kolejne plusy to możliwość przebookowaniabiletu – do 15 min przed wyjazdem autokaru i nowe niższe ceny biletów.

Jak podkreśla szczeciński przewoźnik, współpraca z FlixBusemnie wpłynie na kształt dotychczasowej oferty firmy (m.in. przejazdy liniowe nalotniska Berlin Schoenefeld i Goleniów oraz wynajem autokarów), które dalej będąrozwijane pod marką Follow me! Na koniec dodajmy, że od stycznia 2016 r. zmienisię kolejność przystanków na: Szczecin ? Berlin Tegel? Berlin ZOB ? BerlinTegel? Szczecin, co pozwoli skrócić czas przejazdu na lotnisko Tegel do 2godzin 15 minut. Teraz połączenie będzie obsługiwane na trasie : Szczecin ?Berlin ZOB ? Berlin Tegel. Dodatkowo od stycznia 2016 r. zmieni się równieżwaluta płatności w systemie rezerwacyjnym – z EUR na PLN. Dzięki temu, systemrezerwacyjny stanie się jeszcze bardziej przyjazny i intuicyjny. Poniżej można zobaczyć film o FlixBus, jaki powstał przy okazji wejścia przewoźnika na rynek francuski. Czy podobny powstanie przy okazji polskiej ekspansji? Mamy nadzieję, że tak!

{https://www.youtube.com/watch?v=J5b0b8sJwjk}

Przyjazny model współpracy

Jak już informowaliśmy w styczniu br., FlixBus posiadarównież zezwolenia na wykonywanie połączeń na trasach Berlin ? Gdańsk orazBerlin ? Kraków. To oznacza już bezpośrednią konkurencję z takimi firmami jak: PolskiBus czy Lux Express. Naszym zdaniem, jeżeli FlixBus konsekwentnie będzie stawiał nawspółpracę z mniejszymi, lokalnymi spółkami i transportowymi ? tak jak to robi do tej pory? może tę konfrontację wygrać. Zarówno szkocki, jak i estoński przewoźnik realizująpolitykę stopniowego wypierania słabszych podmiotów z rynku, natomiastniemiecki koncern ? stawia na współpracę i model transportowej spółdzielni. To może być szansa dla polskich firmna dalszy rozwój. Pod niemieckimi skrzydłami.

Cel: Europa

Warto też przypomnieć, że Polska ma być tylko jednym zelementów nowej, ogólnoeuropejskiej strategii firmy, która nie nastawia się naosiągniecie jak największego zysku na konkretnych trasach, ale przedewszystkich na zapewnieniu kompleksowej oferty w Europie. -?Razem uczynimyEuropę bardziej zieloną? ? to hasło przewodnie zjednoczonych firm MeinFernbus iFlixBus. Docelowo chcą one zaoferować europejskim pasażerom flotę 1000długodystansowych autokarów i to do końca br.

Za tak ambitnym celem stoją trzy strategiczne elementy:

  • potężny nowy inwestor – General Atlantic,

  • wzajemnie uzupełniająca się siatka połączeń w Niemczech iinnych krajach;

  • zachowanie dotychczasowej współpracy z mniejszymi iśrednim operatorami (aktualnie jest ich łącznie aż 160).

To razem daje receptę na udaną europejską ekspansję.Zakładany cel FlixBus to zostać najbardziej innowacyjnym i popularnychdalekobieżnym przewoźnikiem w Europie. Aktualna sieć połączeń TUTAJ 

Komentarze