Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Finowie wchodzą w niskowejściowe elektryki. Od VDL

infobus
10.12.2018 08:00
0 Komentarzy

Pierwszym niskowejściowym elektrobusem na skandynawskim rynkubył przegubowy AMZ CS18 electric. Teraz doświadczenia z jego eksploatacji w handlowysukces przekuli Holendrzy.

Jesienią br. fiński operator transportupublicznego Ttammelundin Liikenne Oy zamówił pierwsze dwa niskowejściowe autobusyelektryczne marki VDL. Kontrakt dotyczy dwóch egzemplarzy VDL Citea SLE-129Electric. Zgodnie z podpisaną umową pojazdy trafią do Finlandii – a dokładniej nalinie 90 i 96 w regionie Itäkeskus w Helsinkach – w sierpniu 2019 r. Elektrobusyzastąpią pojazdy z silnikami diesla na tych liniach. Wieczorami i w nocy pojazdy dotrą też dworcacentralnego w Helsinkach.

Nie tylko Finlandia i nie tylko elektryki

To nie jedyne w ostatnim czasie zamówienie ze Skandynawii naniskowejściowe konstrukcje. W grudniu Grupa Transdev Sverige AB zamówiła aż 59 autobusówVDL Citea SLE-127 z silniami diesla Euro 6, które wyjadą na linie w czerwcu 2019 r.

Nowe pojazdypojawią się w Sigtuna, Upplands Väsby i Vallentuna i północnej części szwedzkiej stolicy, w Sztokholmie.

-„Współpraca VDL Bus & Coach z Transdev Sverige byławzorowa przy wcześniejszych zamówieniach. Dzięki temu znamy produkty VDL do transportupublicznego, co ponownie skłoniło nas do wyboru VDL Bus & Coach jakonaszego partnera” – powiedział Niclas Flodin, dyrektor ds. Technicznych iZarządzania Operacyjnego w Transdev Sverige.

-„Jesteśmy bardzo dumni, że Transdev ponownie wybrał nasjako partnera, tym razem do operacji w Sigtunie, Upplands Väsby i Vallentuna.To zamówienie jest jednym z największych, jakie spółka VDL Bus & Coachkiedykolwiek otrzymała w Szwecji. To też pokazuje, że ze względu na niskie zużyciepaliwa i niezawodność, VDL Citea LLE jest bardzo skutecznym wyborem dlaoperacji w ramach transportu publicznego” – dodał Fredrik Dahlborg, dyrektorzarządzający VDL Bus & Coach Sweden AB.

Polski wątek

Oznacza to kolejny etap współpracy Transdev i VDL. Przypomnijmy,że w czerwcu 2019 r. VDL dostarczy dla Transdev także 25 elektrycznychprzegubów Citea SLFA-180 Electric, które wejdą na linie w mieście Umea. Transportowykoncern wygrał tam wieloletnią koncesję (właśnie z elektrykami VDL) i tym samymprzekreślił nadzieje lokalnej firmy Hybricon Bus System na pozyskanie tego zamówienia(wcześniej szwedzki producent współpracował w zakresie elektrobusów z AMZ Kutno,a później z Ekovą, która mocno liczyła na kontrakt dla Umea).

Dodajmy, że transportowaumowa jest realizowana w ścisłej współpracy z regionem Västerbottens Iän, a taborowy wybór Transdevu był podyktowany m.in doświadczeniami  z eksploatacji konwencjonalnych autobusów VDL w Umea.

Komentarze