TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Fala po Cooku: Klienci upadłego biura do dobry interes
InfoAir.pl - Opublikowano: 28.09.2019 12:30:00
Fala po Cooku: Klienci upadłego biura do dobry interes

Klienci zbankrutowanego biura podróży Thomas Cook, którzy wykupili w tej firmie same przeloty lotnicze skarżą się, że są zmuszani do wysokich dopłat za bilety.

W poniedziałek brytyjski rządu rozpoczął operację sprowadzania do kraju ok. 155 tys. turystów, którzy w momencie upadku Thomasa Cooka przebywali na zagranicznych wycieczkach. Ale bankructwo firmy dotknęło także tysiące innych klientów, np. tych, którzy wykupili w niej same przeloty na przyszłe terminy, a teraz muszą albo rezygnować z planów, albo kupować nowe bilety - przeważnie po znacznie wyższych cenach.

Do Nowego Jorku

BBC opisuje przypadek 53-letniego Frasera Mallena, który niedawno kupił bilety na przelot do Nowego Jorku z żoną w styczniu przyszłego roku za 779 funtów, a po upadku Thomasa Cooka firma rezerwująca bilety zaproponowała mu alternatywny przelot - za ponad 6000 funtów. Przy czym nie jest to odosobniony wypadek, bo takich relacji oburzonych klientów - informujących o dwu-, trzy- czy nawet czterokrotnym wzroście cen - jest znacznie więcej.

Turyści wyjeżdżający z Thomasem Cookiem na zorganizowane wycieczki byli automatycznie objęci ubezpieczeniem, ale ci, którzy kupili same bilety lotnicze, mogą liczyć co najwyżej na zwrot ich pierwotnej ceny, a nie na rekompensowanie wyższych kosztów chyba, że wykupili dodatkowe ubezpieczenie).

Wielu klientów uważa, że inne linie wykorzystują sytuację i na trasach obsługiwanych dotychczas przez Thomasa Cooka specjalnie podnoszą ceny.

Dostępność miejsc

Sprawa jest jednak bardziej złożona. Na cenę biletów wpływa kilka czynników, takich jak ile miejsc jest dostępnych, ile osób wyszukuje biletów na danej trasie, popularność danej trasy, pora dnia czy historia sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponadto linie lotnicze sprzedają bilety w transzach, w ten sposób, że im sprzedaż idzie lepiej, tym ceny są zwykle wyższe. Komputerowe algorytmy biorą pod uwagę te wszystkie czynniki i na bieżąco aktualizują ceny.

Zatem gdy po ogłoszeniu bankructwa Thomasa Cooka klienci w poniedziałek rano rzucili się, by szukać alternatywnych przelotów, automatycznie podbili ceny. A im więcej osób kupowało bilety po wyższych cenach, tym one jeszcze bardziej rosły.

Ale też nie jest tak, że linie lotnicze nie korzystają z sytuacji. "Pasażerowie mogą doszukiwać się innych motywów, lecz to jest po prostu kwestia popytu i podaży. Byłoby naiwne zakładać, że jeśli jest pięć osób chcących kupić (bilet w) to samo miejsce, będzie ono w tej samej cenie, gdyby chciała go jedna" - mówił w stacji BBC Peter Morris, główny ekonomista firmy konsultingowej Ascend, która zajmuje się rynkiem lotniczym.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
czarter
linie
Thomas Cook
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....