TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

EXPO 2015: Ciatro CapaCity L CNG
DAIMLER BUSES InfoBus.pl - Opublikowano: 25.04.2015 11:02:28 1 komentarz
Mercedes-Benz CapaCity L

Podczas czerwcowego Kongresu UITP w Mediolanie (od 8 do 10 czerwca), Daimler zaprezentuje wyjątkowy autobus ? najdłuższego reprezentanta rodziny Citaro o długości 21 m i to z gazowym silnikiem - M 936 G. W ten sposób Mercedes-Benz wpisuje się w najnowszy trend w europejskim transporcie miejskim, którego efektem było m.in. przyznanie podobnemu pojazdowi ? MAN Lion`s City GL CNG ? tytułu ?Bus of the Year 2015?. Zalety tego typu pojazdów są oczywiste ? to duża pojemność pasażerska, cichy silnik gazowy i możliwość wykorzystania w atrakcyjnych systemach BRT. ??Dziś ponad połowa światowej populacji mieszka w miastach, a autobusy są najbardziej skutecznym sposobem, aby zapewnić im pełną mobilności ? powiedział Hartmut Schick, dyrektor Daimler Buses.

Stworzony do BRT

Nowy Mercedes-Benz CapaCity L to aktualnie najdłuższy autobus miejski w ofercie Mercedes-Benz. Przy długość 21 metrów może przewozić do 191 pasażerów. Jak policzyli niemieccy konstruktorzy, jeden taki autobus w rozmiarze XXL może zastąpić około 50 samochodów osobowych , ograniczając tym samym miejskie korki i emisję CO2. W zakresie ekologii policzono, że ?wypełniony po brzegi? Citaro L zużywa mniej niż 0,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów na jednego pasażera. Zdaniem Daimler Buses, taki wynik stawi go w gronie najbardziej ekonomicznych autobusów na świecie.  CapaCity został zaprojektowany pod kątem obsługi systemów BRT(Bus Rapid Transit), czyli systemów transportowych o wydzielonych pasach ruchu dla autobusów. Są one znacznie szybsze, tańsze i bardziej elastyczne niż w systemy kolejowe. Doświadczenie Daimlera w zakresie BRT wynika z eksploatacji autobusów Mercedes-Benz m.in. w Rio de Janeiro, Johannesburgu, Strasburgu i Stambule. Obecnie niemiecki producent mocno koncentruje się na Japonii, gdzie chce wdrożyć swoje rozwiązanie w zakresie autobusowego systemu BRT w Tokio ? już pod kątem zbliżających się Igrzysk Olimpijskich 2020.

Debiutancki silnik

Mediolański Kongres UITP będzie debiutem nowego silnika gazowego dla autobusów miejskich ? M 936 G, która bazuje na 7,7-litrowym turbodieslu OM 936 z rodziny BlueEfficiency Power. Jednostka ta wyposażona w pojedyncze turbodoładowanie, generuje moc 222 kW (302 KM) i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Parametry te stawiają ją na równi z wysokoprężnym odpowiednikiem. Jednocześnie silnik ten wyznacza nowe standardy w zakresie zgodności środowiskowej - emituje nawet o 20 proc. mniej dwutlenku węgla od wspomnianego odpowiednika. Wykorzystanie biogazu pozwala dodatkowo zmniejszyć ślad węglowy. To nowe wzorce w zakresie hałasu i emisji spalin w autobusach.

M 936 G w dużym stopniu korzysta z tych samych części, co OM 936. Jego blok i głowicę cylindrów dostosowano jednak do zasilania CNG, zastosowano też nową turbosprężarkę, przewody powietrza doładowującego, zapłon oraz system paliwowy, w tym układ recyrkulacji spalin. Obudową ani wymiarami zasilana gazem ziemnym jednostka nie różni się natomiast od turbodiesla. Układ zapłonowy M 936 G jest identyczny jak stosowany w silniku benzynowym - korzysta ze świec oraz świecowych cewek zapłonowych. Umieszczono je w tym samym miejscu, co wtryskiwacze w OM 936. Denka tłoków mają nową geometrię, dostosowaną do zasilania gazem ziemnym. Podobnie jak nowoczesne jednostki benzynowe, M 936 G wykorzystuje mieszankę stechiometryczną (lambda = 1), nie ubogą, jak w poprzednim silniku (z nadmiarem powietrza), ani nie bogatą. Efektem jest wyjątkowo czysty proces spalania, przyczyniająca się do uzyskania wysokiej mocy oraz niskiej emisji spalin. Turbosprężarka o asymetrycznej geometrii turbiny zapewnia wyśmienitą reakcję na gaz, a równocześnie zasila chłodzony układ recyrkulacji spalin. W tym przypadku jego zadaniem nie jest minimalizacja ilości zanieczyszczeń, ale obniżenie temperatury gazów wydechowych w celu zwiększenia trwałości - z powodów konstrukcyjnych temperatura ta jest wyższa niż w turbodieslu.

Fakt, że spalanie jest praktycznie wolne od sadzy, eliminuje konieczność montowania filtra cząstek stałych takiego jak w silniku wysokoprężnym spełniającym normę Euro 6. Ponieważ M 936 G ma zapłon iskrowy, za kontrolę spalin odpowiada trójdrożny katalizator. W całym zakresie obrotów silnik na CNG generuje jeszcze niższy poziom hałasu od i tak cichego motoru OM 936 - nie przekracza on dopuszczalnej granicy 80 dB(A).  Kolejna zaleta: przyrost masy własnej względem modelu napędzanego turbodieslem został ograniczony, a to dzięki nowym zbiornikom o wytrzymałych, stalowych ściankach, zaopatrzonych w osłony z włókien węglowych.

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
CapaCity
BRT
UITP
  • pixi – 29.04.2015

    "(...) zużywa mniej niż 0,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów na jednego pasażera (...)"ciekawe - myślałem że to na CNG jest

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....