EvoBus Polska podsumował 2015 rok

infobus
16.03.2016 16:00
0 Komentarzy

  • Sprzedaż zarok 2015 wyniosła 135 autobusów.
  • Wzrostsprzedaży autobusów turystycznych w porównaniu z poprzednimi latami i zdecydowana pozycjarynkowego lidera w segmencie autobusów turystycznych.
  • Wzrostsatysfakcji klientów serwisu.
  • Spodziewana stabilnasytuacja rynkowa w roku 2016.

    W tych czterech punktach można streścić ubiegłoroczne poczynania EvoBus Polska. Ale przejdźmy do szczegółów. I oddajmy na początku głos szefowi polskiego dealera Mercedesa i Setry.

AntonioCavotta: ?Osiągnęliśmy w 2015 roku dobry wynik i w dalszym ciągu utrzymaliśmypozycję rynkowego lidera w segmencie autobusów turystycznych. (?)Wdrożyliśmyliczne działania mające na celu jeszcze pełniejsze ukierunkowanie naszejaktywności na spełnianie oczekiwań klientów. Coraz bardziej znaczący staje siędla nas rynek wtórny autobusów używanych. Ta branża rozwija się również bardzopozytywnie..?

Wolica ? Firma EvoBus Polska sprzedała w roku 2015łącznie 135 autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej ośmiu ton. Szczególnieimponująco rozwija się segment autobusów turystycznych.Sprzedano ich więcej niż w latach poprzednich. Tym samym z sukcesem udało się po raz kolejny potwierdzićpozycję rynkowego lidera

w tym segmencie. Równie zadowalająco rozwija sięsprzedaż autobusów używanych, realizowana przez markę BusStore. Nabywcówznalazło ponad 50 używanych pojazdów. Kliencicenią sobie także oferowane usługi, co znalazło swoje odzwierciedlenie wewzroście umów serwisowych zawartychprzez Omniplus, oraz umówleasingowych i umów o finansowanie realizowanych przez Mercedes-Benz Bank.

Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska: ?Osiągnęliśmy w 2015roku dobry wynik i w dalszym ciągu utrzymaliśmy pozycję rynkowego lidera

w segmencie autobusów turystycznych. Nigdy wcześniej nazakup naszych autobusów turystycznych nie zdecydowało się tak wielu klientówjak

w ubiegłym roku. Wdrożyliśmy liczne działania mające na celujeszcze pełniejsze ukierunkowanie naszej aktywności na spełnianie oczekiwańklientów. Coraz bardziej znaczący staje się dla nas rynek wtórny autobusówużywanych. Ta branża rozwija się również bardzo pozytywnie. Wciąż rosnący popytna nasze usługi jest także potwierdzeniem, że płynące z ich zakupu korzyściekonomiczne dostrzega coraz więcej klientów.?

Dynamika rozwojurynku usług turystycznych i przewozowych wpływa na sprzedaż.

Liczba zagranicznychturystów przybywających do Europy wzrosła w roku 2015 do ponad 600 milionów, codaje wzrost o 5% w stosunku do roku 2014. Pociąga to za sobą zwiększeniezapotrzebowania na usługi transportowe, z czego korzystają także przewoźnicy zPolski. Bardzo silna ekspansja rynku przewozów dalekobieżnych z EuropyZachodniej powoduje wprowadzanie do oferty przewoźników coraz większej liczby trasz i do Polski. Rodzi to dodatkowe szanse dla firmy EvoBus. ?AutobusyMercedes-Benz i Setra osiągają wysokie przebiegi i zapewniają doskonały poziombezpieczeństwa jak i niskie zużycie paliwa. Dlatego w ocenie przewoźnikówoferujących przewozy na trasach dalekobieżnych i przewozy turystyczne plasująsię one na wysokim miejscu.?- stwierdził Antonio Cavotta.

Prognozowana stabilna sytuacja rynkowa w 2016 roku.Udany start firmy EvoBus Polska.

EvoBus Polska oczekuje,że w roku 2016 w dalszym ciągu utrzyma się stabilna sytuacja na rynku autobusówo dopuszczalnej masie całkowitej powyżej ośmiu ton.

?Spodziewamy się wtym roku wzrostu sprzedaży. Jeszcze nigdy wcześniej nie sprzedaliśmy tak wieluautobusów turystycznych jak w pierwszych miesiącach tego roku. Podpisana umowana dostawę ponad 50 miejskich autobusów przegubowych także znacznie przyczynisię do zwiększenia wolumenu naszych dostaw. Ponadto w dalszym ciągu będziemy konsekwentniepracować nad jeszcze lepszym zorientowaniem naszych działań na potrzebyklientów i wzmocnimy sieć naszego serwisu.?

Daimler Buses konsekwentnie pozostaje wiodącymgraczem w zakresie rozwoju technologii.

Daimler Buses będzie w przyszłości w dalszym ciągupowiekszać swą przewagę w zakresie innowacyjności. Odnosi się to przedewszystkim do napędu, będącego najistotniejszym czynnikiem z punktu widzeniakosztów ogólnych. W autobusach turystycznych i dalekobieżnych wyposażonych

w najnowszą generację silników wysokoprężnych OM471Daimler Buses po raz kolejny podnosi poprzeczkę w odniesieniu do efektywności.

W autobusach turystycznych firmy Setra i w Mercedes-BenzTravego dzięki temu agregatowi i innym wdrożonym rozwiązaniom koszty paliwaspadają

o całe cztery procent przy jednoczesnej wyższejwytrzymałości i mocy. Przy przebiegu 100.000 kilometrów i zużyciu około 24 litrówoleju napędowego na 100 kilometrów każdy autobus turystyczny wyposażony wsilnik nowej generacji oszczędza co roku około 1.000 litrów paliwa, a emisja CO2zmniejsza się o 2,5 tony.

Kolejnym przykładem przewagi technologicznejautobusów firmy Daimler jest Citaro w wariancie na gaz ziemny. Nowa konstrukcjanapędzanego gazem silnika M 936 sprawia, że Citaro NGT stał się punktemodniesienia dla tego segmentu. Citaro NGT jest nawet do 20 procent wydajniejszy

w porównaniu z poprzednim modelem, a ponieważ korzystaz biogazu zimnego pozostaje ponadto niemal neutralny w zakresie emisji CO2. Tenargument przekonał Stadtwerke Augsburg GmbH: w ubiegłym tygodniu toprzedsiębiorstwo komunikacji odebrało 12 pojazdów Citaro NGT. Zamówienieobejmuje łącznie 53 autobusy przegubowe i 15 pojazdów jednoczęściowych.

Alternatywnie do prowadzonej w dalszym ciągu optymalizacjinapędów dla silników spalinowych podejmowane są kolejne działania, którychcelem jest przyszłościowy rozwój Citaro E-CELL z napędem akumulatorowym i Citaro

F-CELL z napędem wodorowym. Opierają się one nawspólnej platformie

E-Mobility. Od końca 2018 roku pojawią się naulicach produkowane seryjnie autobusy, które Daimler Buses wyposaży w napędyoparte o obie wymienione koncepcje. Pracując nad tymi technologiami DaimlerBuses korzysta z tego, że jest częścią koncernu. Bowiem działy odpowiedzialneza różne rodzaje pojazdów wspólnie pracują nad rozwiązaniami mającymi zapewnićjazdę bezemisyjną. Dotyczy to na przykład także zintegrowania nowej platformyelektronicznej B2E w Citaro. Jest ona jeszcze bardziej wydajna, niezawodna ielastyczna. Ponadto w toku jej wprowadzania miejsce pracy kierowcy zyskało m.in. większy i bardziej przejrzysty kolorowy display oraz jeszcze bardziejuproszczoną obsługę ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.

Również systemy bezpieczeństwa autobusów Daimler stająsię z roku na rok coraz bardziej skuteczne. Dzięki Advanced Emergency BrakingSystem, w skrócie AEBS, autobusy turystyczne Mercedes-Benz i Setra posiadająasystenta hamowania awaryjnego. Już dziś jego sprawność jest wyższa od tej,jaką ustawodawca przewidział jako obowiązującą od listopada 2018 roku. ActiveBrake Assist może w aktualnej wersji w sytuacji awaryjnej wywołać w pełniautomatyczne hamowanie, nawet przy nieporuszających się przeszkodach. DaimlerBuses jest także prekursorem stosowania nowych reflektorów LED w autobusiemiejskim Citaro i autobusach turystycznych Setry TopClass 500 i ComfortClass500. Nowa technologia oświetlenia jest efektywna i trwała. Ponadto oświetlenie LEDjest subiektywnie odbierane jako znacznie przyjemniejsze ponieważ zbliżone jestcharakterystyką do światła dziennego.

Komentarze