Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EvoBus Polska: Jesteśmy gotowi na elektryczne przetargi [FILM]

infobus
11.07.2018 09:30
0 Komentarzy

Podczas prasowej premiery autobusu elektrycznego eCiatro,Artur Konarski, prezes EvoBus Polska zapowiedział, że jego spółka jest jużgotowa do startu w elektromobilnych przetargach organizowanych przez polskiemiasta.

Podczas prasowej premiery autobusu elektrycznego eCiatro,Artur Konarski, prezes EvoBus Polska zapowiedział, że jego spółka jest jużgotowa do startu w elektromobilnych przetargach organizowanych przez polskiemiasta. Zdaniem szefa spółki nowyelektrobus Mercedes-Benz może być ciekawą alternatywą, a długie przygotowaniado jego premiery gwarantują najwyższą jakość i niezawodność. I to w każdychwarunkach klimatycznych.

-„Mobilność elektryczna oznacza ponowne przemyślenietransportu autobusowego w miastach – powiedział nam Artur Konarski, prezesEvoBus Polska. – Nowy całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eCitaro wprowadzaelektrobusy na nowy poziom, m.in. oferuje imponujący i niespotykany dotądstandard w zakresie efektywności energetycznej. Ponadto nowy eCitaro toznacznie więcej niż autobus miejski. Wraz z nim oferujemy system eMobilityDaimler Buses, który wspiera operatorów transportowych: – od kompleksowychusług doradczych w zakresie planowania elektromobilnego rozwoju po szkoleniapracowników. To razem daje kompleksową i sprawdzoną ofertę, którą już terazbędziemy oferować także polskim operatorom” – podkreślił Artur Konarski.

{https://www.youtube.com/watch?v=Xq8yT0Qm8TI}

Elektryczny timing

Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej – koniec 2018 roku -model eCitaro ma za sobą kompleksowy program testowy. Mercedes-Benzprzetestował pojazd w temperaturach poniżej minus 15 stopni Celsjusza na kolepodbiegunowym i w temperaturze ponad 30 stopni Celsjusza w upalnym letnim upaleHiszpanii. eCitaro przeszedł też test zderzeniowy z tyłu. W sumie powstało kilkanaścieprototypów.

Z kolei pierwsze dostawy od klientów również rozpoczną sięjeszcze w tym roku. Pierwszym klientem będzie
Rhein-Neckar-Verkehr GmbH . Kolejny kontrakt to 20 nowych elektrycznychautobusów miejskich Citaro do Hamburger Hochbahn AG, z czego pierwsze dwiejednostki zostaną przekazane przed końcem bieżącego roku. Na rok 2019zaplanowana jest realizacja kontraktu dla Berliner Verkehrsbetriebe (BVG),która to spółka zamówiła 15 autobusów eCitaro.

Przyszłość jest elektryczna

Nowy eCitaro jest początkiem inicjatywy Mercedesa w zakresieelektryfikacji transportu publicznego. Jak zapewnia producent, w ciągu zaledwiekilku lat eCitaro będzie w stanie zastąpić autobusy miejskie zasilane silnikiemspalinowym i to niemal całkowicie.
Oczywiście wiele zależy od baterii, których rozwój postępuje w szybkim tempie. eCitarozostało tak zaprojektowane tak, aby być gotowym na przyszłą technologięakumulatorową. Obecnie stosowane są ogniwami z tlenku manganu i kobaltu (NMC).Charakteryzują się one zrównoważonym połączeniem gęstości energii i możliwości szybkiegoładowania. Nowa generacja akumulatorów NMC o większej pojemności i zwiększonymzasięgu będzie dostępna dla klientów eCitaro w 2020 r. Dzięki 33 kWh na jeden moduł akumulatorowy iłącznej mocy do 330 kWh, eCitaro pokryje wtedy około 50 procent wszystkich wymagańprzewoźników. Większa pojemność akumulatora pozwali również na rynkowe wprowadzenieprzegubowego autobusu eCitaro G.

Równolegle do tego rozwoju – w tym samym okresie – przewidzianojuż kolejny krok z opcjonalnym wykorzystaniem przyszłych bateriilitowo-polimerowych. Należą one również do klasy akumulatorów litowo-jonowych,ale tutaj zwykle ciekły elektrolit jest w stanie stałym, dlatego są one równieżnazywane bateriami półprzewodnikowymi. Akumulatory półprzewodnikowecharakteryzują się wyjątkowo długą żywotnością i dużą gęstością energii. Dziękiznamionowej pojemności akumulatora wynoszącej około 400 kWh w autobusie solo,eCitaro spełni wówczas około 70 procent wszystkich wymagań europejskichprzewoźników.

Charakterystyka akumulatorów półprzewodnikowych znacznieróżni się od akumulatorów NMC: mają one inny kształt, są większe i nie sązamienne z akumulatorami NMC. Nie nadają się też do szybkiego ładowania. Wrezultacie wyposażone w nie autobusy miejskie muszą mieć różne profileoperacyjne. Z tego powodu eCitaro będzie w przyszłości oferowany z wyboremakumulatorów NMC lub półprzewodnikowych.
W kolejnym ruchu, rodzina eCitaro zostanie uzupełniona przez model z ogniwempaliwowym. Wówczas eCitaro spełnieni prawie 100 procent wszystkich wymagań klientóww autobusach miejskich. Technologia ta eliminuje potrzebę ładowania i złożonejinfrastruktury . Wówczas eCitaro będzie w stanie zastąpić miejskie autobusysilnikiem spalinowym praktycznie jeden do jednego.

Komentarze