TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

EvoBus ma 25 lat. Historia autobusowej fuzji
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.02.2020 12:00:31
EvoBus ma 25 lat. Historia autobusowej fuzji

25 lat temu powstała firma EvoBus GmbH, która skupiła dwie do tej pory odrębne marki autobusów: Mercedes-Benz i Setra.

23 lutego 1995 r., dwie do tej pory niezależne europejskie marki autobusów Mercedes-Benz i Setra zawarły sojusz strategiczny. Był to pierwszy taki autobusowy sojusz w Europie. Dopiero później MAN połączył swoje siły z Neoplanem – jako odpowiedź na ruch Daimler Buses, a w 1999 roku w wyniku połączenia Iveco z częścią autobusową Renault Trucks powstał Irisbus.

-"Jestem głęboko przekonany, że wydarzenia sprzed 25 lat pozwoliły nam na nowo napisać sporą część historii autobusowego przemysłu i dlatego chcemy kontynuować ten trend w przyszłości. Mamy jasną wizję: jako wiodący dostawca dążymy do zapewnienia naszym klientom na całym świecie najlepszych autobusów i rozwiązań w zakresie mobilności "- mówi Till Oberwörder, szef Daimler Buses.

Wyboiste początki

W 1995 r. połączenie spółek Mercedes-Benz Buses, będącego wówczas częścią Mercedes-Benz AG oraz marki autobusów Setra czyli Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH nie było jednak bezproblemowe. Ponieważ Mercedes-Benz i Setra byli liderami w sektorze autobusowym, trzeba było pokonać przeszkody polityczne oraz przekonać urzędy antymonopolowe. W obawie przed niepowodzeniem fuzji doszło do manifestacji w regionie Ulm / Neu-Ulm.

Pod koniec lutego udało się jednak wszystko dopiąć i gwiazda Mercedesa oraz "K" Kässbohrera połączyły swoje siły. I tak narodziła się marka EvoBus GmbH.

Aktualnie firma ma 14 spółek zależnych w takich krajach jak Polska, Francja, Hiszpania, Włochy i Belgia, które są odpowiedzialne za europejskie operacje Daimler Buses.

Ostatni producent

-"Dziś możemy z całą pewnością powiedzieć, że połączyliśmy dwie najlepsze, autobusowe marki. Wspólnie się rozwinęliśmy i postawiliśmy sobie za cel zrównoważoną przyszłość. EvoBus GmbH jest ważną częścią międzynarodowego biznesu autobusowego Daimler Buses. Jesteśmy liderem rynku w Europie, Brazylii, Argentynie i Meksyku. Dzięki ciągłym ulepszeniom w naszych zakładach produkcyjnych w Mannheim i Neu-Ulm jesteśmy teraz ostatnim producentem autobusów wytwarzającym swoje pojazdy w Niemczech. Jesteśmy z tego bardzo dumni i jesteśmy w pełni świadomi odpowiedzialności z tym związanej " - wyjaśnia Till Oberwörder.

Jednym z najważniejszych celów powstawania EvoBus GmbH było zintegrowanie europejskich zakładów produkcyjnych. Dlatego w pierwszej kolejności postawiono na współprace między zakładami w Mannheim (Niemcy) i Ligny-en-Barrois (Francja) i Ulm / Neu-Ulm (Niemcy). W 1998 r. doszła do tego hiszpańska fabryka w Sámano, a w 1999 r. zakład w Holýšovie (Czechy).

Tę europejską sieć uzupełniają teraz zakłady produkcyjne w Ameryce Łacińskiej, Indiach, Indonezji i Afryce Południowej. Kolejnymi ważnymi filarami tej sieci są zakłady: minibusów w Dortmundzie oraz autobusów w Hoşdere (niedaleko Stambułu, Turcja), która obecnie jest częścią firmy Mercedes-Benz Türk A.Ş.

Rok po fuzji stworzono markę usług Omniplus i powierzono jej odpowiedzialność za działania posprzedażnych dla dwóch marek autobusów. Dzisiaj ta sieć serwisowa ma ponad 650 warsztatów w 42 krajach w całej Europie

Trzykrotny wzrost

Na początku marki Mercedes-Benz i Setra sprzedawały rocznie 5700 pojazdów i zatrudniały około 9340 pracowników. Do końca 2019 r. autobusowy dział Daimlera zatrudniała około 17 960 osób na całym świecie i przekazała około 32 600 sztuk (w tym kompletne autobusy i podwozia).

Do tego dochodzą autobusy używane, którymi zajmuje się czwarta i najmłodsza marka BusStore, która dołączyła do rodziny we wrześniu 2013 roku. Dzięki rocznemu obrotowi około 2000 autobusów EvoBus stał się obecnie największym dostawcą używanych autobusów w całej Europie. BusStore ma w sumie 24 lokalizacje, które przeważnie znajdują się w tych samych miejscach, co duże warsztaty Omniplus.

O historii EvoBusa można poczytać też TUTAJ

Podsumowując

Sukces fuzji Setry i Mercedesa opiera się nie tylko na świetnych produktach obu marek, ale także na ogromnej pomysłowości obu partnerów. Marka Kässbohrer przyniosła ze sobą takie innowacje, jak samonośna konstrukcja nadwozia "selbsttragende Bauweise", od której Setra czerpie swoją nazwę. Tymczasem autobusy Mercedes-Benz skorzystały z dostępu do przełomowych technologii z globalnego działu badań Daimlera.

Do dnia dzisiejszego innowacyjny duch i duże doświadczenie zespołów obu marek mają pozytywny wpływ na dalszy rozwój firmy. Także życzmy EvoBusowi kolejnych 25 lat. Na pewno wyzwań nie zabraknie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fabryka
Mercedes
Setra

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....