TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

euroTICKET usuwa FlixBusa z systemu!
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.11.2016 12:01:02 5 komentarzy
euroTICKET usuwa FlixBusa z systemu!

10 listopada doszło do dość burzliwego spotkania agentów, przewoźników i przedstawicieli platformy sprzedażowej euroTICKET. Inicjatywa rozmowy wyszła od firm transportowych takich jak: Agat, Eurolines Polska, Becker-Reisen, Est, Adamis Tours, Sandra, Wencel Tourist, Miś i Autokar Polska.

Jak możemy przeczytać na profilu euroTICKET spotkanie było: -"(..) odpowiedzią na próbę szantażu agentów przez monopolistę na rynku międzynarodowych przewozów autokarowych i wymuszenia korzystania tylko z systemu sprzedaży będącego jego własnością." Co ważne, podczas spotkania miała miejsce też telekonferencja z firmą Sindbad-Eurobus. Czyli każdy mógł się wypowiedzieć i wysłuchać drugiej strony.

O całym konflikcie, jego podłożu, przyczynach i skutkach pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Generalnie nastroje na początku były bardzo bojowe i wiele mówiono o bojkocie monopolisty, czyli platformy Sindbad-Eurobus. Jednak w miarę dochodzenia do głosu kolejnych agentów sprzedających bilety, generalny  ton wypowiedzi się zmienił. Oczywiście, jak informuje euroTICKET, wszyscy zgodnie stwierdzili, że "propozycja obniżenia prowizji przez Sindbad-Eurobus była naganna i zagrażająca egzystencji biur podróży", ale ostatecznie zawarto kompromis:

  • Sindbad-Eurobus wycofuje się z zapowiadanej na spotkaniach w Katowicach i Toruniu obniżki prowizji dla agentów (do 6% dla firm oferujących równolegle bilety FlixBus);

  • system euroTICKET zadecydował o wyłączeniu sprzedaży biletów FlixBus.

Wydaje się, że z takiego obrotu sprawy każda ze stron może być zadowolona:

- Sindbad ostrzegł agentów ? a przede wszystkim przewoźników ? przed zagrożeniem ze strony FlixBusa, a  "biletowym" ultimatum zmusił te podmioty do refleksji. Ostatecznie też usunął konkurenta z platformy sprzedażowej. Pokazał też wszystkim, że ma już oddzielny kanał sprzedaży biletów, z którego mogą skorzystać też inne firmy.

- euroTICKET nie dopuścił do rozłamu i przejścia części agentów do systemu Sindbada, czyli Voyagera. Dla niektórych stał się też niezłomny obrońcom ich praw. Jak pisze euroTICKET: - "Dziękujemy wszystkim uczestnikom rynku za okazaną pomoc i wsparcie w ostatnich dniach. Taka wspólna, zdecydowana postawa wszystkich - agentów, przewoźników i ubezpieczycieli - pozwoliła na przeciwstawienie się bezprawnym działaniom i próbie całkowitego przejęcia rynku. Dzięki takiej reakcji udało się obronić dotychczasowy wysoki poziom prowizji dla agentów oraz zapewnić swobodny wybór systemu sprzedaży i przewoźnika, którego bilety chcecie Państwo sprzedawać w swoich biurach. Jeżeli w przyszłości ktoś z Państwa zostałby dotknięty represjami ze strony dowolnego uczestnika rynku z powodu używania systemu euroTICKET lub sprzedaży oferty konkurencyjnego przewoźnika prosimy o zgłaszanie takich sytuacji ? będziemy wspólnie reagować na każde bezprawne działanie."

- FlixBus wszedł w posiadanie kompletnych danych o polskim systemie sprzedaży biletów autokarowych i zapewne też w przyszłości otrzyma niemałe odszkodowanie za jednostronne wypowiedzenie umowy przez euroTICKET. Cały też ten konflikt pokazał niemieckiej platformie, jak słaba i podzielona jest branża autokarowa w Polsce, i z kim można rozmawiać o ewentualnej współpracy w przyszłości.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sindbad
FlixBus
bilet
EuroTicket
Voyager
  • maju – 16.11.2016

    gdzie dwoch sie bije tam szwab korzysta....sieroty sindbada juz przegrali z monopolista flixbusem

  • Jolka – 17.11.2016

    Pośmiałam się czytając ten wasz "artykuł". Następnym razem jak już piszecie coś na zlecenie to sprawdźcie ze zleceniodawcą czy aby nie wysłał maila do agentów w których się kaja, przeprasza i narzeka, że być może będzie się musiał spowiadać przed prokuratorem czy innym UOKiKiem. No generalnie to wasi "dziennikarze śledczy" się nie popisali - może powinni jednak pisać o trotylu i TU-154 bo to też temat związany z transportem.

  • Jac – 17.11.2016

    Byłem na spotkaniu w Krakowie i takiej żenady dawno nie widziałem. Żal było patrzeć na przedstawicieli Euroticketu i tych biednych przewoźników. Najpierw hura bura na Sindbada, a później ogon podwinęli i musieli ugiąć się pod naciskiem agentów i usunąć Flixbusa z systemu. A ten ich komunikat o sukcesie to do kabaretu się nadaje. Może zadziała to na tych agentów, których nie było w Krakowie, ale Ci co byli wiedzą jak to wyglądało.

  • Bartek – 17.11.2016

    Właśnie. Sindbad mówił, że wycofa zmiany jak Flixbus zniknie z Euroticketu. Dopiął swego, Flixa nie ma. A Euroticket przypisuje sobie sukces. ŚMIECHU WARTE.

  • hahaj – 29.11.2016

    Sindbad nic nie zmieni, artykuł bezsensowny i tyle

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...