euroTICKET prostuje informacje dt. Sindbada i FlixBusa

infobus
30.11.2016 14:30
0 Komentarzy

Publikujemy sprostowanie spółki ITSOFT z Krakowa do artykułu pt. „EuroTICKET kontra Sindbad. W tle FlixBus” Poniżej jego treść:

-„W artykule pt. „EuroTICKET kontraSindbad. W tle FlixBus” z dnia 10.11.2016r. znalazło się szeregnieprawdziwych stwierdzeń, które zmuszeni jesteśmy sprostować.

Nieprawdą jest stwierdzenie, że „…w zeszłym roku,kiedy Sindbad rozpoczął prace nad własnym, alternatywnym systemem sprzedaży ?wspólne z firmą Voyager z Katowic…”

Fakty: pod koniec 2013 roku firma Sindbad przejęła firmęVoyager – na dowód screen z KRS w załączeniu. W momencie przejęcia wszyscyprzewoźnicy sprzedający w tym systemie nie współpracujący z firmą Sindbaddostali wypowiedzenie ze skutkiem na dzień 01.01.2014 roku

Nieprawdą jest stwierdzenie, że „… Od ponad rokuopolski przewoźnik korzystał z obu narzędzi, zarówno z euroTicket, jak iVoyager. Jednak taka sytuacja została uznana za niedopuszczalną przez ITSoft,który z dniem 1 kwietnia 2016 r wypowiedział Sindbadowi umowę na korzystanie zsystemu euroTicket ? z trzymiesięcznym okresem wypowiedzeniowym. ?”

Fakty: firma Sindbad rozpoczęła współpracę z system Voyagerz Katowic w 2010 r. Sytuacja całkowicie się zmieniła po przejęciu Voyagera w2013 r., od kiedy firma Sindbad pomimo sprzedaży biletów równolegle w obydwusystemach sukcesywnie przenosiła sprzedaż do Voyagera „zachęcając” dotego agentów swoimi znanymi już szeroko na ryku metodami. Doprowadziło to dodrastycznego spadku ilości biletów firmy Sindbad sprzedawanych przez naszsystem a co za tym idzie przychodów z tego tytułu, przy niezmienionych kosztachutrzymania tej oferty. Kilkakrotnie rozmawialiśmy na ten temat z Sindbadempróbując wynegocjować opłaty pokrywające koszty jednak nic z tego nie wyszło.Kiedy dowiedzieliśmy się o przejęciu firmy Eurobus, który też miałskomplikowaną i kosztowną w utrzymaniu ofertę, a pewne było, że jego sprzedaż wnajbliższym czasie zostanie przez Sindbada przeniesiona do Voyagera,zdecydowaliśmy się na kolejną próbę ustalenia nowych warunków współpracy.Niestety również tym razem to się nie udało. W takiej sytuacji mieliśmy tylkodwa wyjścia: wypowiedzieć umowę i dokładać do utrzymania oferty Sindbad-Eurobusjeszcze przez trzy miesiące lub nie wypowiadać umowy i dokładać ciągle.Wybraliśmy pierwsze rozwiązanie – kolejny raz podkreślając, że wypowiedzenie majedynie charakter ekonomiczny i liczymy na współpracę na nowych korzystnych dlaobydwu stron warunkach – w załączeniu kopia wypowiedzenia przesłanegoSindbadowi.

Nieprawdą jest stwierdzenie, że „…natomiast ci którzybędą współpracować z euroTicket, zwłaszcza sprzedając ofertę niemieckiegoprzewoźnika, otrzymają prowizję za sprzedaż biletów Sindbada w wysokości6%” oraz „..W odpowiedzi Sindbad stwierdził, że nie ogranicza, anawet zachęca agentów aby sprzedawali bilety innych przewoźników, uprzedzajedynie przed zagrożeniem jakie niesie za sobą wprowadzenie do systemuEuroTicket oferty firmy FlixBus z kilkukrotnie niższą prowizją…”

Fakty: Sindbad-Eurobus nie zagroził agentom obniżką prowizjiw przypadku sprzedaży biletów Flixbus tylko w przypadku sprzedaży czegokolwiekw systemie euroTICKET – nawet ubezpieczeń! Dlaczego tak zrobił? Naszym zdaniemdlatego, że wykorzystał Flixbusa jako doskonały pretekst, żeby uderzyć wewszystkich pozostałych jeszcze niezależnych od niego uczestników rynku w celucałkowitego przejęcia konkurencji. Na dowód screeny z prezentacjiprzeprowadzanej przez Sindbad-Eurobus.

Na zorganizowanym przez przewoźników z naszego systemuspotkaniu przedstawiona została opinia Kancelarii Prawnej, w myśl którejpropozycja złożona agentom przez Sindbad-Eurobus jest niezgodna z co najmniej 2aktami prawnymi. Nieprawdą jest stwierdzenie, że „… wprowadzenie przezfirmę ITSoft oferty zagranicznego przewoźnika może całkowicie zmienićdotychczasową sytuację sieci agencyjnej w Polsce…”

Fakty: oferta Flixbus była dostępna dla agentów w Polsce jużw zeszłym roku. Połączenia z Polski pojawiły się w jego ofercie w styczniu tegoroku. Od początku Flixbus ma sieć bezpośrednich agentów w Polsce – możeciePaństwo sprawdzić to na stronie Flixbushttps://www.flixbus.pl/uslugi/punkty-sprzedazy. Na chwile obecną sieć w Polsceobejmuje 231 biur agencyjnych.

Nieprawdą jest stwierdzenie, że „… EuroTicketzdominował rynek biletów autokarowych ? o czym sama firma informuje na swojejstronie internetowej (niemal 100% przewoźników i 80% sprzedawanychbiletów)…”

Fakty: Niniejsza informacja rzeczywiście widnieje na naszejstronie. Odnosi się ona do sytuacji obowiązującej w poprzednich latach, kiedy wsystemie była obecna oferta Sindbad, oferta Eurobus a bilety były sprzedawanegłównie w naszym systemie. Nie ma jednak mowy o monopolu, bo żadna z ofert niebyła sprzedawana w naszym systemie na wyłączność – każdy przewoźnik mógł imoże, a duża część z tego korzystała, aby oferować bilety w innych systemachnp. Voyager, Infobus, itd.

Nieprawdą jest stwierdzenie, że „…Opolski przewoźniknie przyjmuje też argumentu euroTicket o monopolu w przewozachmiędzynarodowych. Silna pozycja takich firm jak Agat, Mądel Trans (i 60 innychskupionych w EuroTicket) …, pokazuje, że rynek jest bardzo konkurencyjny?”

Fakty: Do końca 2015 roku Sindbad przejął oferty co najmniej20 firm przewozowych dzięki czemu uzyskał co najmniej 50% udział w rynkuregularnych, pasażerskich przewozów międzynarodowych – lista znanych namprzypadków w załączeniu. W dniu 24.03.2016 roku Sindbad przejął firmę Eurobus izarejestrował ją na syna.

Eurobus był platformą oferującą bilety na rynku polskim orazskupiał oferty zagraniczne następnych czterech firm przewozowych tj. Biacomexu,Eurotransu, Orlandu, Trans-Service i posiadał co najmniej 20% udział w w/wrynku.

To przejęcie naszym zdaniem odbyło się bezprawnie – UOKIKnie wydał, a powinien, zgody na taką koncentrację udziału de facto w jednychrękach. Eurobus był jedyną firmą na rynku posiadającą konkurencyjną ofertę dooferty Sindbada w kierunku Niemiec. Przejmując ją nowy twór Sindbad-Eurobusposiada co najmniej 70% udział w całym rynku a jeśli chodzi o przewozy doNiemiec to jego udział jest co najmniej 90%.

Nieprawdą jest stwierdzenie, że „…(Flixbus) chciałzebrać dane o rynku. Dzięki wejściu w euroTICKET niemiecki gigant sprytnieotrzymał pełne informacje o sieci sprzedaży polskich biur podróży i pośrednikóww sprzedaży biletów autokarowych. Na „dzień dobry” ITSoft udostępniłmu całą swoją sieć agentów. ?”

Fakty: Flixbus nie mógł wykorzystać systemu euroTICKET dozdobycia wiedzy n/t sieci sprzedaży w Polsce ponieważ zaimplementowane wsystemie rozwiązanie nie daje mu takich możliwości. W przygotowanym rozwiązaniujedyną firmą jaką widział Flixbus jest ITSOFT. Pozostali agenci sprzedającybilety są rozliczani przez naszą firmę. Z poważaniem. ITSOFT Sp. z o.o. Sp. k.”

Komentarze