Europejski rynek nowych autobusów – 04.2020

infobus
28.05.2020 08:00
0 Komentarzy

Od stycznia do kwietnia, rejestracje nowych autobusów i autokarów skurczyły się o 20,1%, przy sprzedaży ogółem 8 551 pojazdów w całej Unii Europejskiej.

Użytkowy rynek

W kwietniu 2020 r. liczba rejestracji pojazdów użytkowych wUnii Europejskiej, zmniejszyła się o 67%, z powodu trwającego wstrzymaniadziałalności gospodarczej niemal we wszystkich krajach Europy, przez całymiesiąc. Pandemia COVID-19 dotknęła 27rynków UE i każdy segment pojazdów. Największe straty w kwietniu br.odnotowały: Hiszpania (-87,8%), Włochy (-85,5%) i Francja (-82,4%), które byłyrównież wśród krajów o najbardziej restrykcyjnych ograniczeniach w ciąguostatniego miesiąca.

W ciągu czterech miesięcy od początku roku, popyt w UE nanowe pojazdy użytkowe skurczył się o 34,5%w dużej mierze ze względu na wpływ koronawirusa na wyniki z marca ikwietnia. Cztery główne rynki regionu jak dotąd odnotowały dwucyfrowe spadki:Hiszpania (-46,6%), Francja (-41,6%), Włochy (-41,4%) i Niemcy (-22,5%).

Nowe autobusy i autokary

W ubiegłym miesiącu popyt na nowe autobusy i autokary w UEzmniejszył się o 66% do 1231 zarejestrowanych sztuk. Z wyjątkiem Węgier,Szwecji i Łotwy, wszystkie rynki w regionie zanotowały silne spadki w kwietniu,w szczególności ważny dla Europy w Hiszpanii (-81,6%).

Od stycznia do kwietnia, rejestracje autobusów i autokarówskurczyły się o 17,4%, przy sprzedaży ogółem 10793 pojazdów w całej Europie.Popyt pozostał dodatni we Włoszech (+ 1,4%), podczas gdy strategiczne rynki,jak Francja (-8,6%) i Niemcy (-6,7%) odnotowały stosunkowo niewielkie spadki. Wprzeciwieństwie do nich nowe rejestracje spadły do tej pory w 2020r. prawie o połowę w Hiszpanii(-48,0%).

Polska – ze spadkiem -43,3% od początku roku – plasuje sięgrupie krajów, które dotkliwie odczuły skutki epidemii. Mimo to cały czas zajmujemy6. pozycję na europejskim rynku i wszystko wygląda na to, że taka sytuacjautrzyma się do końca roku – przed nami duży dystans do Hiszpanii, a za namidaleko Belgia.

Zobaczcie, jak wygląda europejski rynek nowych autobusów01-04.2020:

Kraj

kwi.20

kwi.19

zmiana

01-04.20

01-04.19

  zmiana

NIEMCY

237

547

-56,7%

1 845

1 977

-6,7%

W. BRYTANIA

99

491

-79,8%

1 814

1 944

-6,7%

FRANCJA

112

343

-67,3%

1 504

1 646

-8,6%

WŁOCHY

157

231

-32,0%

1 302

1 284

1,4%

HISZPANIA

56

305

-81,6%

648

1 247

-48,0%

POLSKA

64

272

-76,5%

456

804

-43,3%

BELGIA

60

162

-63,0%

286

437

-34,6%

NORWEGIA

114

75

52,0%

281

228

23,2%

CZECHY

34

111

-69,4%

260

305

-14,8%

WĘGRY

35

10

250,0%

257

237

8,4%

HOLANDIA

23

76

-69,7%

251

247

1,6%

AUSTRIA

2

54

-96,3%

226

292

-22,6%

PORTUGALIA

16

43

-62,8%

212

271

-21,8%

RUMUNIA

21

314

-93,3%

207

284

-27,1%

SZWECJA

99

69

43,5%

207

244

-15,2%

SZWAJCARIA

25

59

-57,6%

140

155

-9,7%

DANIA

15

47

-68,1%

123

211

-41,7%

GRECJA

7

40

-82,5%

120

154

-22,1%

LUKSEMBURG

3

42

-92,9%

103

121

-14,9%

IRLANDIA

4

74

-94,6%

97

202

-52,0%

SŁOWACJA

15

33

-54,5%

80

85

-5,9%

LITWA

5

57

-91,2%

78

193

-59,6%

ESTONIA

3

7

-57,1%

75

21

257,1%

BUŁGARIA

16

52

-69,2%

71

143

-50,3%

FINLANDIA

6

19

-68,4%

67

100

-33,0%

CHORWACJA

0

71

-100,0%

26

118

-78,0%

ŁOTWA

3

3

0,0%

23

34

-32,4%

SŁOWENIA

0

8

-100,0%

19

37

-48,6%

CYPR

0

5

-100,0%

8

12

-33,3%

ISLANDIA

0

2

-100,0%

7

31

-77,4%

RAZEM

1 231

3 622

-66,0%

10 793

13 064

-17,4%

Komentarze