Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Europa Express City opóźnia start w Warszawie

infobus
31.08.2015 16:50
0 Komentarzy

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował dziś, że spółka Europa Express City nie rozpocznie realizacji przewozów od 1 września 30 autobusami klasy midi. Przewoźnik jako powód tego zawirowania wskazuje niedostarczenie na czas pojazdów zamówiony w sanockim Autosanie.

Przypomnijmy, że Europa Express City pod koniec marca wygrała przetargi na obsługę linii autobusowych w Warszawie. Pisaliśmy o tym tutaj, a także tu. Zlecenia opiewały na wykonywanie przewozów przy użyciu przynajmniej 30 autobusów klasy midi przez 3 lata od 1 września br. Warszawska spółka za swoje usługi będzie inkasowała stawki 5,45 zł/wzkm oraz 5,64 zł/wzkm. W celu realizacji kontraktu przewoźnik zdecydował się zamówić w Autosanie 32 sztuki modelu SanCity 9LE. 

Jak wiadomo sanocka fabryka autobusów znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Syndyk zakładu Ludwik Noworolski kiedy tylko dowiedział się, że Europa Express City chce pozyskać od kierowanej przez niego firmy autobusy wziął to za dobry znak. W efekcie mógł odstąpić od zwolnień pracowników z powodu chwilowego spadku ilości zamówień. Każdy kij jednak ma dwa końce.

Przedsiębiorstwo znajdujące się w upadłości likwidacyjnej ma znacznie utrudniony dostęp do finansowania produkcji. I to prawdopodobnie w tym należy się dopatrywać pierwszej przyczyny opóźnienia warszawskiej dostawy. Druga kwestia to czas jaki dano producentowi na wykonanie autobusów. A ta na razie jest zagadką. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że Autosan dostarczył stołecznemu przewoźnikowi dziś jedynie dwa SanCity 9LE. Jeżeli wziąć to pod uwagę to nie sposób odnieść wrażenia, że Europa Express City mogła zbyt późno dokonać zamówienia w sanockiej fabryce.

Mimo takie obrotu spraw firma nie próżnuje. Spółka przystąpiła do pozyskania na jakiś czas dużej ilości autobusów zastępczych by jak najszybciej rozpocząć przewozy zamówione przez ZTM w marcu. Pojawiły się m.in. MANy NL263 od Lazara. Ich wyjazd jednak przełożono ze względu na niedostosowanie do minimalnych warunków zamawiającego (m.in. brak kasowników czy  naklejek informacyjnych). Taką decyzję podjął dziś popołudniu stołeczny organizator komunikacji.

Ile ten stan potrwa? Trudno powiedzieć. Na razie zadania przewidziane dla Europa Express City zostaną rozdysponowane pomiędzy innych operatorów działających w sieci ZTM. Jedno jest pewne- stołeczna spółka nie tak planowała swój debiut obsłudze „dużych” pakietów.

Komentarze