TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Estonia: Zmiany klimatu wpłyną na budowę i eksploatację linii Rail Baltica
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.09.2019 13:00:33
Estonia: Zmiany klimatu wpłyną na budowę i eksploatację linii Rail Baltica

Zmiany klimatyczne będą mieć wpływ na budowę oraz użytkowanie linii kolejowej Rail Baltica, która połączy Tallinn z granicami Polski, a dalej z Warszawą i pośrednio z Helsinkami - wynika z opublikowanej w piątek ekspertyzy dla międzynarodowego konsorcjum krajów bałtyckich.

"Na podstawie analiz danych klimatycznych oraz pogodowych z okresu 30 lat oraz prognoz na szczeblu krajowym, stwierdzono, że region bałtycki może doświadczać stopniowo coraz bardziej umiarkowanych zim, z mniejszą ilością śniegu, ale jednocześnie z większą ilością mokrego opadu śniegu, a także marznącego deszczu oraz zjawisk gołoledzi czy oblodzenia. Z kolei w okresie letnim prawdopodobne są coraz częstsze fale upałów z temperaturą sięgającą nawet 40 st. Celsjusza". - napisano w raporcie.

Badanie zamówiła spółka RB Rail - międzynarodowe konsorcjum krajów bałtyckich (Litwy, Łotwy i Estonii), do którego na początku 2019 r. dołączyła także Finlandia, koordynujące budowę zelektryfikowanej normalnotorowej trasy o długości ok. 870 km, łączącej Tallin z polsko-litewską granicą. Raport został wykonany przez estońską firmę doradczą Hendrikson & Ko, zajmującą się zarządzaniem środowiskowym oraz planowaniem przestrzennym we współpracy z firmami konsultingowymi z Łotwy oraz Litwy.

Głównym celem ekspertyzy było "przygotowanie się na nadchodzące zmiany klimatyczne" w ciągu całego cyklu funkcjonowania nowej linii kolejowej i w ten sposób na zapewnienie, że infrastruktura będzie możliwa do utrzymania i przygotowana na różne scenariusze zmian klimatycznych.

W badaniu zwrócono uwagę, że częściej występujące niekorzystne zjawiska pogodowe, jak większe prędkości wiatru oraz wyższe temperatury (dotychczas rekordowe temperatury w Estonii sięgały ok. 35 st.), prowadzące do większych opadów deszczu oraz występowania burz z piorunami, mogą doprowadzić do "zawieszenia działalności kolei albo wywołać poważne szkody w infrastrukturze oraz mieć wpływ na pasażerów".

"Zmiana klimatu staje się ważnym elementem projektowania i budowy infrastruktury, która będzie obsługiwała potrzeby społeczne przez nadchodzące dekady" - powiedział Martin Ruul, główny ekspert estońskiej firmy doradczej.

Przyznał, że tego rodzaju podejście jest "dość unikatowe w krajach bałtyckich" i dlatego jest ważne, by wskazać, że "zarządzanie ryzykiem klimatycznym" powinno być zintegrowane z ogólnym zarządzaniem ryzykiem, systemami monitorowania i kontroli Rail Baltica, a nie zaś realizowane jako "wyodrębniona dziedzina".

W ekspertyzie wskazano jednocześnie, że sama nowa infrastruktura kolejowa będzie mieć korzystny wpływ na zmiany klimatyczne poprzez udział w zmniejszeniu emisji CO2, zanieczyszczenia powietrza oraz redukcję poziomu emisji hałasu.

Eksperci wskazali również na najbardziej wrażliwe (narażone na zmiany klimatu) części kolejowej infrastruktury i zaproponowali odpowiednie rozwiązania, które mogą być wdrożone na etapie projektu oraz później w fazie konstrukcyjnej.

Według harmonogramu Rail Baltica ma być ukończona w 2026 r. Połączyłaby kraje bałtyckie z europejską siecią kolejową. Koszt projektu, finansowany głównie z funduszy unijnych, jest szacowany na blisko 6 mld euro. Projekt został włączony do programu Transeuropejskiej Sieci Kolejowej (TEN-T). Według RB Rail podróż z Tallina do Wilna (w cenie biletu za 76 euro) trwałaby 3 godz. i 38 min. Natomiast dłuższą trasę do Warszawy pociąg dużej prędkości pokonałby w 6 godz. i 47 min.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rail Baltica
Estonia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....