TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

EN57 na gaz? Przewozy Regionalne chcą korzystać z LNG
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.09.2019 22:53:26 1 komentarz
EN57 na gaz? Przewozy Regionalne chcą korzystać z LNG

Jedyne wytłumaczenie działań podejmowanych przez Przewozy Regionalne to chytry plan przerobienia EN57 na zasilanie gazem. A konkretnie LNG.

W środę (25 września) przewoźnik podpisał umowę w zakresie doradztwa nt. wykorzystania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa do napędzania szynowych pojazdów hybrydowych. Tyle, że takie w Polsce nie istnieją, żaden producent nie ma ich w swojej ofercie. O co zatem chodzi Przewozom Regionalnym? Nie wiadomo.

Wróćmy jeszcze do tego, co Przewozy Regionalne podawały dwa lata temu na targach w Gdańsku. Wtedy też była mowa o hybrydach. Do tego miało być 238 nowych ezt-ów, 55 wagonów piętrowych środkowych i 22 sterowniczych oraz 20 lokomotyw. Jakie były zakupy Przewozów Regionalnych wiadomo...

Wychodzi na to, że rozwiązanie jest jedno. Trzeba przerobić EN57 na gaz. I będzie wtedy hybryda.

I pozwólmy jeszcze wypowiedzieć się Prezesowi. W komunikacie, który został rozesłany tylko do wybranych mediów, a do którego jednak udało nam się dotrzeć Krzysztof Zgorzelski stwierdził:

Po rozważeniu wielu możliwości alternatywnego do trakcji elektrycznej zasilania w pojeździe kolejowym, nasz wybór padł na źródło napędu zasilane gazem skroplonym LNG. Chcemy (...) przygotować się do użytkowania floty hybrydowych pojazdów szynowych, które pod względem napędu będą nowatorskie na polskim rynku. Pojazdy takie pozwolą nam na stworzenie atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty bezpośrednich połączeń kolejowych na trasach, które obecnie obsługiwane są częściowo trakcją spalinową, a częściowo elektryczną. To dla pasażerów oznacza konieczność przesiadki, a przewoźnikowi generuje niepotrzebne koszty. Pojazdy hybrydowe o napędzie spalinowym ale niskoemisyjnym umożliwią także ograniczenie kosztów i szkodliwych dla środowiska emisji spalin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • 66wg – 27.09.2019

    Jest jeden plus takiego projektu. Jak pie... zbiornik z gazem to z kibla nie będzie co zbierać. I problem kibli zostanie definitywnie zostanie rozwiązany.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....