TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryzujące plany MZA [FILM]
GAZETA STOŁECZNA, JAROSŁAW OSSOWSKI InfoBus.pl - Opublikowano: 07.04.2016 19:16:23 7 komentarzy
Elektryzujące plany MZA [FILM]

Podczas spotkania Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP głos zabrał m.in. Jan Kuźmiński, który przedstawił najbliższe plany inwestycyjne stołecznego przewoźnika.

Jak podkreślił na wstępie szef warszawskiej spółki, trzeba zdać sobie sprawę, że MZA to jeden z największych przewoźników w całej Europie. Aktualnie firma dysponuje flotą 1,4 tys. autobusów, które rocznie przejeżdżają ok. 88 mln km. To powoduje, że plany dt. warszawskiej infrastruktury MZA są naprawdę szeroko zakrojone i ambitne. Oto najważniejsze punkty strategii MZA:

  • - Na Woli ? w ramach modernizacji zajezdni ?Redutowa? - powstanie nowoczesna baza z trawą i panelami słonecznymi na dachach. Aby pomieścić 300 autobusów (w tym 100 elektrycznych), ok. 60 proc. z nich będzie parkowało pod ziemią. W przyszłym roku MZA chce ogłosić przetarg na wykonawcę, a w 2018 r. zacząć budowę. Koszt nowej zajezdni to ok. 150 ml zł. Termin oddania ? do 2020 r. Poniżej prezentujemy film pokazujący jak ten obiekt będzie wyglądał po ukończeniu inwestycji:

  • - do 2020 r. firma chcą kupić 130 elektrobusów, w tym 100 szt. przegubowych. Najbliższe dostawy przewidziane są na lata 2016/17, co oznacza przetarg jeszcze w tym roku. Dzięki tej inwestycji wszystkie autobusy MZA operujące na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu mają być elektryczne. Będą one docelowo kursować w ramach 12 linii o numerach: 102, 105, 111, 116, 128, 175, 178, 180, 222, 503, 518 i E-2. Do ich obsługi potrzeba 19 stacji ładowania akumulatorów na pętlach.

  • - Miasto zrezygnowało z budowy zajezdni na peryferiach. W planach jest tylko budowa jednej nowej bazy - przy ul. Spedycyjnej, która zastąpi ?Stalową?. Nowy obiekt zostanie podłączony do gazociągu planowanego wzdłuż Kanału Żerańskiego. Dlatego ma tam stacjonować 300 autobusów na gaz. Termin oddania obiektu do eksploatacji to połowa przyszłej dekady.

  • - Aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd, spółka RWE podpisze z MZA umową na dodatkowy przydział energii? ok. 48 megawatogodzin dziennie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
elektrobus
zajezdnia
CNG
  • Tommy – 07.04.2016

    Te autobusy na poziomie - 1 to chyba uzywki z Anglii...

  • fromex – 08.04.2016

    Przegubowce na placu też. Może to wersja dla Malty (drzwi z lewej i mało). Poza tym w artykule ciekawa wzmianka o zajezdni dla gazowców, o których jakoś ucichło wobec mody na elektryki.No właśnie, ciekaw jestem na ile decyzja o wdepnieciu w "prądobusy" jest poprawnościowo-polityczna, a na ile, powiedzmy, że biznesowa (w szerszym pojęciu tego słowa) w oparciu np. o obserwacje eksploatacji posiadanego już taboru (nie za wcześnie trochę? Zima łagodna była tym razem).

  • szofer – 08.04.2016

    Moim zdaniem elektryki jeszcze nie są opłacalne, a juz na pewno nie w PL gdzie energia elektryczna i tak jest wytwarzana poprzez spalanie węgla. Po za tym jeśli juz MZA chce wprowadzić ten plan to dlaczego prąd dostarczy niemiecki RWE a nie jakiś PL dostawca??? To jest wyprowadzanie polskich podatków za granice.

  • mza – 08.04.2016

    Prąd dostarczy RWE bo wygrał PRZETARG.

  • www – 08.04.2016

    Autobusy elektryczne, a oprócz zajezdni mają być ładowane tylko na pętlach? Dlaczego od razu zakłada się tylko autobusy akumulatorowe? Idziemy jakąś inną drogą niż to co oferuje teraz rynek? Dziwne, że nie ma mowy o superkondensatorach, które za 5 lat może faktycznie będą sprawdzoną technologią.Akumulatory raczej są drogą donikąd. Na razie akumulator wytrzymuje długo, ale długo się ładuje, albo akumulator potrafi szybko ładować się, ale ich trwałość jest znacznie obniżona. Akumulatory nie są też w żadnym wypadku produktem ekologicznym. Komu będziemy podrzucali setki zużytych? Nowe są za darmo?

  • Superkondesatory źródłem zasilania superprzyszłości:-) – 10.04.2016

    @www superkondensatory nie są głównym źródłem zasilania elektrobusów ani żadnych innych pojazdów. Jak sama nazwa wskazuje nie utrzymują napięcia zbyt długo, dlatego są kondensatorami a nie akumulatorami. Jeśli nie wierzysz spróbuj kondensatorem zasilić choćby żarówkę

  • spec – 12.04.2016

    Superkondensatory uzywa linia autobusowa w Genevie Aiport (ładowanie na każdym przystanku krótka trasa.) W superkondensatory wyposażone sa warszawskie tramwaje Pesa Jazz oraz warszawskie metro linia II gdzie służą do odzyskiwania energii z pojazdów zjeżdzających do stacji CNK oraz zasilaja sklady kursujace pod Wisła. Problemem superkondensatorów jest ich niewielka pojemnosc wzgledem wielkosci

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....