Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczny Solaris już w Dreźnie

infobus
25.04.2015 10:00
0 Komentarzy

Solaris przekazał kolejny autobus elektryczny na rynekniemiecki. Dwunastometrowy pojazd kilka dni temu odebrał przewoźnik z Drezna wramach projektu Elektro-Buslinie 79″, będącego częścią specjalnegoprogramu, realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii, o nazwie”Elektromobilitaet Verbindet’ (tłum. Elektromobilność łączy). SolarisUrbino 12 electric to pierwszy elektryk w flocie DVB i zarazem kolejny,innowacyjnym pojazd we flocie tego odbiorcy. Drezno było bowiem pierwszymmiastem w Europie, które w 2006 r. kupiło hybrydowego, 18-metrowego Solarisa.

Plug-in i pantograf

Elektryczny Solaris Urbino wyprodukowany dla DVB ma 12 mdługości. Został wyposażony w silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności200 kWh, pozwalające bez ograniczeń pokonywać całość zaplanowanych tras.Baterie zasilają również podzespoły pojazdu, m.in. ogrzewanie, klimatyzację,układ kierowniczy oraz drzwi. Ich ładowanie odbywa się poprzez złącze plug-inoraz system szybkiego uzupełniania energii w postaci pantografu zamontowanegona dachu pojazdu. W Dreźnie, podczas kursów, energia w bateriach uzupełniana jestna jednej z pętli, przy pomocy pantografu. Ładowanie trwa od 3 do 4 minut. Wnocy, na terenie zajezdni, pojazd zasilany jest poprzez złącze plug-in.

Państwo wspiera elektromobilność

Dreznenski projekt jest jednym z czterdziestu realizowanychw ramach programu „Elektromobilitaet Verbindet” przez landy Bawarii iSaksonii. Otrzymał on dofinansowanie w wysokości ok. 1,1 mln euro zniemieckiego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Nadzór naukowynad przedsięwzięciem sprawuje drezdeński Uniwersytet Techniczny. Dane pozyskanez użytkowania elektrycznego Urbino, w szczególności związane z ładowaniem igromadzeniem energii, pozwolą DVB zaplanować dalsze działania zmierzające dozastąpienia napędów tradycyjnych elektrycznymi. I na koniec wspomnijmy, że polskieautobusy są już znane mieszkańcom Drezna. Oprócz Solarisa Urbino 18 Hybrid, weflocie DVB jeździ ich na co dzień 51 szt. ?jamników?. Pierwsze trafiły dostolicy Saksonii w 2003 r. Elektryczne autobusy marki Solaris w Niemczechoprócz Drezna zostały zakupione także w Berlinie, Duesseldorfie, Hamburgu iBrunszwiku. Niedługo pojawią się także w Bonn w ramach unijnego projektu Zeus.

Komentarze