TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczny reset w Lublinie. Będą niższe ceny na 20 elektrobusów?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.09.2018 15:00:01
Elektryczny reset w Lublinie. Będą niższe ceny na 20 elektrobusów?

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie jeszcze raz chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI. Urzędnicy liczą na niższe ceny. Czy temu pomoże m.in. rozszerzenie warunku doświadczenia?

O lubelskich planach zakupowych na ten rok pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że ZTM chce w tym roku zamówić łącznie 42 trolejbusy i elektrobusy, a także ładowarki do tych ostatnich. Orientacyjną wartość wszystkich zakupów w Lublinie urzędnicy oszacowali na niespełna 82,5 mln PLN netto.

Do tej pory ogłoszono 2 przetargi, które już się zakończyły. Ten na dostawę 10 trolejbusów klasy MAXI padł łupem Ursusa. Producent z Lublina tym samym zdobył już piąte zlecenie od ZTM. Z kolei postępowanie na zakup 20 elektrobusów dwunastometrowych zostało unieważnione. Urzędnicy nie chcieli zaakceptować cen, które zaproponowali Ursus i Solaris. Postanowili poszukać jeszcze raz dostawcy, ale na lepszych warunkach.

"Mamy nadzieję, że tym razem złożone oferty będą bardziej konkurencyjne" – komentowała decyzję u unieważnieniu Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego dziennikarzom Dziennika Wschodniego.

Dzisiaj ogłoszono nowy przetarg. ZTM dalej chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z dedykowanymi ładowarkami. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Dostawca “elektryków" będzie musiał przekazać ZTM ponadto:

  • 9 dwustanowiskowych wolnych ładowarek
  • 2 ładowarki mobilne do wolnego ładowania
  • 4 ładowarki do szybkiego ładowania

Realizacja zamówienia odbędzie się zapewne w kilku transzach. Nie opublikowano jeszcze SIWZ. Jednak z ogłoszenia o zamówieniu wynika, że dostawa elektrobusów oraz montaż ładowarek ma zostać wykonany do 15 września 2020 r.

Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 10 mln PLN. Dodatkowo oferent musi posiadać polisę ubezpieczeniową na kwotę min. 8 mln PLN. Warunek doświadczenia uległ rozszerzeniu. ZTM go uzna za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył w ramach jednej dostawy jeden z trzech typów pojazdów:

  • 8 trolejbusów z bateriami
  • 8 elektrobusów z infrastrukturą do ładowania
  • 8 autobusów z wodorowymi ogniwami paliwowymi

Do kompletu brakuje jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 800 000 PLN.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 9 listopada. Ocenie ofert posłużą cztery kryteria. Prym wiedzie cena, gdyż ma 60% wagi. 25% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Ocena techniczna to maksymalnie 10%. Pozostałe 5% można zyskać dzięki zaoferowaniu elektrobusów z jak najmniejszym zużyciem energii.

Z tegorocznego planu zamówień wynika, że lubelscy urzędnicy szacują wartość jednego elektrobusa z bez pakietu do ładowania na poziomie 2,03 mln PLN netto. Natomiast w unieważnionym na początku sierpnia przetargu koszt pozyskania "elektryka" z ładowarką przyjęto na poziomie 2 154 000 PLN netto. Czy teraz będą niższe ceny?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 28.09.2018

    Kolejny absurd i chyba reset nie myślących, ludzi którzy nie zdają sobie sprawy z pisania przetargów na elektryczne autobusy dla Lublina. Zanim ktoś coś powie o cenach niech weźmie jakie jest zapotrzebowanie i jakie są ceny autobusów elektrycznych, a potem podejmuje decyzje czy chce kupić czy nie. W Lublinie chyba naprawdę nie będzie normalnych i dobrze myślących ludzi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....