TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczny PERUN w drodze do Krakowa
Piotr Kołaczek - Opublikowano: 09.06.2014 21:45:49 6 komentarzy
Elektryczny PERUN w drodze do Krakowa
W najbliższej przyszłości w Krakowie pojawi się kolejny autobus elektryczny wypożyczony do testów. Tym razem, zgodnie z naszymi przewidywaniami, będzie to Skoda PERUN (Pure Electric RUNner). Pojazd został zbudowany na bazie Urbino 12, a jego premiera miała miejsce w Pradze w 2013 r. Pod względem wyników eksploatacyjnych pojazd będzie konkurował przede wszystkim z modelem Solaris Urbino12 electric. Obydwa autobusy to w zasadzie bliźniacze konstrukcje, które różnią się od siebie przede wszystkim zastosowanym napędem elektrycznym. Mają taką samą długość 12 metrów, drzwi w układzie 2-2-2, podobną pojemność akumulatorów i identyczną moc silników. Elektryczny Urbino 12 może zabrać na swój pokład 71 pasażerów, a PERUN –82. Z kolei AMZ City Smile 10 electric jest krótszy o dwa metry (długość 9,95 m i 59 pasażerów) a najmniejszy, Rampini ma długość 7,72 m i może przewozić 41 osób. W krakowskich realiach ograniczenie liczby przewożonych pasażerów należy traktować z przymrużeniem oka: ostatecznie pojedzie tylu, ilu wsiądzie.Parametry techniczne elektrobusu Skody wyglądają następująco. Długość 12 m, szerokość 2,55 m, wysokość 3,250 m. Silnik elektryczny o mocy 160 kW jest zasilany z baterii akumulatorów o pojemności 221 kWh gwarantuje zasięg około 150 km. Akumulatory można ładować przy pomocy stacji wykorzystującej umieszczony na dachu pantograf albo przenośną ładowarką. Pierwsza opcja została zaprojektowana z myślą o doładowywaniu baterii w ciągu dnia (czas ładowania około 50 minut), druga na czas nocnego postoju w zajezdni. Przenośna ładowarka jest zgodna ze standardem Combo CCS, proces trwa kilka godzin, ale w tym czasie oprócz ładowania wykonywane są automatyczne procedury serwisowe pomagające zachować pojemność i sprawność techniczną poszczególnych ogniw akumulatorów. W zależności od potrzeb odbiorcy autobusy PERUN mogą być wyposażane w różne wersje pakietów akumulatorów. Dzięki temu można uzyskać optymalny w konkretnym przypadku stosunek liczby pasażerów do zasięgu pojazdu między ładowaniami.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Perun
Kraków
  • XoXo – 09.06.2014

    Rampini właśnie stoi na bratysławskiej na srodku skrzyżowania i czeka na assistance (chyba nr 603) :D

  • opti – 10.06.2014

    @hd, dałbyś radę nie obrażać innych a tym bardziej całych narodów ? Czy moderator takie obraźliwe komentarzy mógłby usuwać ?

  • Jacek Sanderski – 10.06.2014

    Podobno w lipcu AMZ , Skoda i Solaris pójdą na "134" , a na "154" zostaną tylko Rampini

  • ndh – 10.06.2014

    Autobusy Skody nie różnią sie niczym od Solarisów czy oni dostali od Solarisa licencje na te autobusy

  • lk – 11.06.2014

    Nie, Skoda kupiła od Solarisa pudło do elektrobusa.

  • Cracoviak – 11.06.2014

    @Jacku, a skąd masz takie informacje? Z drugiej strony... od kilku dni na 154 nie widzę AMZ oraz Solarisa. Linia jest obsługiwana Rampini i tradycyjnymi autobusikami na ON.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....