TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczny PERUN w drodze do Krakowa
Piotr Kołaczek - Opublikowano: 09.06.2014 21:45:49 6 komentarzy
Elektryczny PERUN w drodze do Krakowa
W najbliższej przyszłości w Krakowie pojawi się kolejny autobus elektryczny wypożyczony do testów. Tym razem, zgodnie z naszymi przewidywaniami, będzie to Skoda PERUN (Pure Electric RUNner). Pojazd został zbudowany na bazie Urbino 12, a jego premiera miała miejsce w Pradze w 2013 r. Pod względem wyników eksploatacyjnych pojazd będzie konkurował przede wszystkim z modelem Solaris Urbino12 electric. Obydwa autobusy to w zasadzie bliźniacze konstrukcje, które różnią się od siebie przede wszystkim zastosowanym napędem elektrycznym. Mają taką samą długość 12 metrów, drzwi w układzie 2-2-2, podobną pojemność akumulatorów i identyczną moc silników. Elektryczny Urbino 12 może zabrać na swój pokład 71 pasażerów, a PERUN –82. Z kolei AMZ City Smile 10 electric jest krótszy o dwa metry (długość 9,95 m i 59 pasażerów) a najmniejszy, Rampini ma długość 7,72 m i może przewozić 41 osób. W krakowskich realiach ograniczenie liczby przewożonych pasażerów należy traktować z przymrużeniem oka: ostatecznie pojedzie tylu, ilu wsiądzie.Parametry techniczne elektrobusu Skody wyglądają następująco. Długość 12 m, szerokość 2,55 m, wysokość 3,250 m. Silnik elektryczny o mocy 160 kW jest zasilany z baterii akumulatorów o pojemności 221 kWh gwarantuje zasięg około 150 km. Akumulatory można ładować przy pomocy stacji wykorzystującej umieszczony na dachu pantograf albo przenośną ładowarką. Pierwsza opcja została zaprojektowana z myślą o doładowywaniu baterii w ciągu dnia (czas ładowania około 50 minut), druga na czas nocnego postoju w zajezdni. Przenośna ładowarka jest zgodna ze standardem Combo CCS, proces trwa kilka godzin, ale w tym czasie oprócz ładowania wykonywane są automatyczne procedury serwisowe pomagające zachować pojemność i sprawność techniczną poszczególnych ogniw akumulatorów. W zależności od potrzeb odbiorcy autobusy PERUN mogą być wyposażane w różne wersje pakietów akumulatorów. Dzięki temu można uzyskać optymalny w konkretnym przypadku stosunek liczby pasażerów do zasięgu pojazdu między ładowaniami.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Perun
Kraków
  • XoXo – 09.06.2014

    Rampini właśnie stoi na bratysławskiej na srodku skrzyżowania i czeka na assistance (chyba nr 603) :D

  • opti – 10.06.2014

    @hd, dałbyś radę nie obrażać innych a tym bardziej całych narodów ? Czy moderator takie obraźliwe komentarzy mógłby usuwać ?

  • Jacek Sanderski – 10.06.2014

    Podobno w lipcu AMZ , Skoda i Solaris pójdą na "134" , a na "154" zostaną tylko Rampini

  • ndh – 10.06.2014

    Autobusy Skody nie różnią sie niczym od Solarisów czy oni dostali od Solarisa licencje na te autobusy

  • lk – 11.06.2014

    Nie, Skoda kupiła od Solarisa pudło do elektrobusa.

  • Cracoviak – 11.06.2014

    @Jacku, a skąd masz takie informacje? Z drugiej strony... od kilku dni na 154 nie widzę AMZ oraz Solarisa. Linia jest obsługiwana Rampini i tradycyjnymi autobusikami na ON.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....