TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczny klasyk w Łomiankach: Solaris vs. Ursus
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.04.2018 16:15:01 3 komentarze
Elektryczny klasyk w Łomiankach: Solaris vs. Ursus

6 kwietnia Łomianki otworzyły oferty w przetargu na dostawę dwóch elektrobusów klasy MAXI wraz z ładowarkami. Gmina otrzymała dwie oferty, które mieszczą się w budżecie. Kto jest bliżej zwycięstwa?

Przypomnijmy, że przetarg na autobusy elektryczne dla spółki Komunikacja Miejska z Łomianek ogłoszono pod koniec lutego. Pisaliśmy o tym tutaj. Gmina chce wyłonić dostawcę 2 elektrobusów klasy MAXI. Mają to być pojazdy z nadwoziami o długości 11,8 – 12,2 m, a dostęp na pokład będzie zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Ponadto zwycięzca będzie musiał dostarczyć przewoźnikowi dwie dwufunkcyjne ładowarki. Elektrobusy mają trafić do Łomianek w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, natomiast dostawa i montaż ładowarek ma się odbyć min. 3 tygodnie przed przekazaniem pojazdów. Więc na temat oczekiwań Łomianek wobec “elektryków" można przeczytać tutaj.

Ponadto urzędnicy wymagają, aby zwycięzca przetargu przekazał KM na co najmniej czterotygodniowe testy pokazowy elektrobus w celu przeprowadzenia prób. Musi być konstrukcja tożsama z tą, która została KM zaoferowana. Przeprowadzenie testu zaplanowano w październiku lub listopadzie. Dzięki temu przewoźnik będzie z wyprzedzeniem wiedział czego się spodziewać i jakich zmian ewentualnie wymagać na etapie odbiorów. To bardzo pomysłowe i bardzo pożyteczne rozwiązanie sprawy.

Dwie oferty

Dziś, 6 kwietnia, upłynął termin składania ofert. Łomianki na “elektryczne" zakupy przygotowały 6 197 908,90 PLN brutto, co oznacza to, że średni koszt pozyskania jednego elektrobusa z dedykowaną ładowarką oszacowano na maksymalnie 3 083 954,4 PLN brutto / 2 507 280 PLN netto.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty, które obie - co niezwykłe w ostatnim czasie - zmieściły się w założonym budżecie.

Ofertę numer jeden złożył Ursus. Producent z Lublina jest gotów zrealizować zlecenie z Łomianek za 5 546 931 PLN brutto. Jeden elektrobus CS12LFE z ładowarką kosztowałby więc gminę 2 773 465,5 PLN brutto / 2 254 850 PLN netto. Aby możliwe było zaoferowanie pojazdów w takiej cenie Ursus zrezygnował z jednego rozwiązania, które preferowały Łomianki. Urzędnikom zaoferowano CS12LFE z centralnym silnikiem trakcyjnym, zamiast najwyżej punktowanej osi elektrycznej.

Z kolei Solaris zaproponował Łomiankom dwa elektrobusy Urbino 12 electric w łącznej cenie 5 658 000 PLN brutto, czyli o 111 069 PLN brutto drożej niż Ursus. To daje jednostkowe cenę (z ładowarką) na poziomie 2 829 000 PLN  brutto / 2 300 000 PLN netto. Obaj producenci zaoferowali w przetargu identyczne warunki gwarancyjne i prawie te same parametry techniczne. I słowo "prawie" może mieć tutaj decydujące znaczenie, gdyż Solaris zaproponował Łomiankom wyżej punktowaną oś z silnikami elektryczny i tym samym zdobył więcej punktów w kryterium technicznym. Czy to jednak wystarczy, aby nadrobić stratę punktów w cenowym kryterium? Zobaczymy.

Teraz komisji przetargowej pozostaje tylko zweryfikować pod względem formalnym obie oferty i policzyć "małe" punkty. Naszym zdaniem bliżej wygranej jest Solaris, który tym samym może "elektrycznie" powrócić do floty podwarszawskiego miasteczka. Przypomnijmy, że poprzednio spółka KM Łomianki nabyła dwa autobusy Ursus CS12LF, na które musiała trochę poczekać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Łomianki
Solaris
Ursus
elektrobus
  • Ashir – 06.04.2018

    Solaris też złożył swoją ofertę i co ważne dzięki "zastosowaniu silników elektrycznych zabudowanych bezpośrednio w moście napędowym" i małej stracie cenowej do Ursusa to on najprawdopodobniej zgarnie ten kontrakt, o ile test SORT-2 nie namiesza w punktacji.

  • czeslaw2 – 06.04.2018

    Wszystko byle nie traktor.

  • Antek Stefański – 07.04.2018

    Kurczaki... szykuje się niezła walka

  • Fjodor – 13.04.2018

    Solaris zwycięzcą ! :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....