TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczne testy w Sosnowcu. Jesienią przetarg
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.07.2016 10:23:37 10 komentarzy
Elektryczne testy w Sosnowcu. Jesienią przetarg

Po rozstrzygniętym zamówieniu na zakup 78 niskoemisyjnych autobusów, PKM Sosnowiec idzie za ciosem i rusza z testami elektrobusów. To ostatni etap przygotowań przed planowanym na jesień przetargiem na zakup trzech elektryków. 

Sosnowiecki przewoźnik to jeden z najbardziej oryginalnych graczy na rynku autobusów miejskich w Polsce. Firma ma w swoim taborze prawie wszystkie znane marki i cały czas szuka nowych rozwiązań. Najlepszym przykładem może być ostatni przetarg na zakup 78 szt. autobusów (w ramach śląskiego RPO) na łączną kwotę 127,4 mln złotych. Postępowanie podzielono na cztery zadania, które wygrały następujące firmy:

  • Solaris (24 szt. 12-metrowych autobusów z silnikami diesla ? Solaris Urbino 12);

  • Volvo (25 szt. 12-metrowych hybryd ? Volvo 7900 Hybrid);

  • EvoBus Polska  (19 szt. 18-metrowych przegubowców z silnikami diesla - Mercedes-Benz Conecto LF G);

  • - i ponownie Volvo (10 szt. 18-metrowych hybryd ? Volvo 7900 LAH)

O tym przetargu szeroko pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Czas na elektryki

Z kolei w zeszłą środę do Sosnowca dotarł (z testów w Gorlicach) demonstracyjny Solaris Urbino 12 electric. Jego drogowy sprawdzian potrwa jeszcze tydzień - do 19 lipca. Pojazd przystosowywany został m.in. do kart ŚKUP. Można go spotkać na liniach 88, 813, a także na 902N.

-?Autobus na pełnym naładowaniu jest w stanie przejechać do 200 kilometrów, po czym będzie wracał do zajezdni, gdzie zostanie naładowany ? powiedział lokalnym mediom Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych PKM Sosnowiec. - W zestawie otrzymaliśmy też ładowarkę o mocy 80 kW, która w szybkim tempie doładuje pojazd ? dodaje dyrektor.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Sosnowiec
Solaris
elektrobus
test
MAN
EvoBus
Volvo
hybryda
  • kubex – 12.07.2016

    I kolejny przewoźnik pakuje się w to bagno jakim są autobusy elektryczne. Dlaczego! Diesel jest o wiele, wiele tańszy, bardziej sprawdzony i w całej Polsce są stacje na których można go zatankować, co trwa kilkadziesiąt sekund a nie parę godzin. Poza tym akumulatory stosowane w elektrykach są drogie, szkodliwe dla środowiska (szach-mat ekolodzy!) i z tego co się orientuję mało trwałe.

  • pedros – 13.07.2016

    Kubex mało wiesz dużo szczekasz. Poczytaj fachową prasę i zobacz jak świat się zmienia a nie siedź tylko w swojej nie sprawdzonej wiedzy niczym zaściankowy troll. dzisiejsze akumulatory np. litowo tytanowe to zupełnie inne bajka niż to co wiesz, i to nie chodzi o ekologów tylko postęp technologiczny, a czas paliw kopalnianych nie będących czysto ekologicznych mija bezpowrotnie.

  • kubex – 13.07.2016

    @pedros: postęp technologiczny ma to do siebie że często wkracza w ślepe uliczki. Przykładem jest np. maglev, który średnio się sprawdza. Z autobusami elektrycznymi będzie podobnie, dlatego uważam że diesel to nie przeszłość, i dopóki nie będzie jakiejś sensownej alternatywy to taki stan rzeczy się utrzyma.

  • filippe – 13.07.2016

    @kubex,alternatywę dla diesla i to bardzo sensowną już masz. Oto ona:1. LNG/CNG2. napęd elektryczny - zarówno w wersji akumulatorowej jak i sieciowej tzn. trolejbusy.

  • kubex – 13.07.2016

    @filippe: LNG i CNG niezbyt przyjęły się, co widać po porównaniu ilości diesli z ilością autobusów napędzanych gazem. O elektrykach już się wypowiedziałem w poprzednim komentarzu.

  • filippe – 13.07.2016

    @kubex,co do LNG/CNG to sam przyznasz, że z tym napędem jest problem na naszym, polskim podwórku? Dlaczego? Ja tego nie wiem, jeżeli możesz się podzielić swoją opinią to ja chętnie ją przeczytam.W wielu europejskich miastach jest czymś normalnym, że zdecydowana większość taboru autobusowego opiera się o zasilanie gazowe.Co zaś się tyczy elektryków. Ja też na chwilę obecną nie jestem zwolennikiem elektryków sensu stricte z bardzo prozaicznego powodu - zasięg. O trolejbusach mogę się natomiast wypowiadać w samych superlatywach i kto wie jakby się bliżej przyglądnąć rachunkowi ekonomicznemu czy miasta, które obecnie przymierzają się do autobusów elektrycznych, nie wyszłoby w dłuższej perspektywie czasowej lepiej pod względem ekonomicznym, na inwestycji w rozbudowę sieci trolejbusowej.

  • kubex – 13.07.2016

    @filippe: Co do trolejbusa - okej, w miastach z małymi potokami pasażerskimi, w których samorządy nie mają na co wydawać kasę (chociaż wolę autobus, który nie jest ograniczony przez brak sieci). W miastach z większymi potokami pasażerskimi wolałbym widzieć o wiele bardziej pojemny tramwaj. A CNG i LNG? Nie mam pojęcia, ale na pewno jest jakiś powód dla którego nie wyparły diesla w Polsce - i dobrze, jak mówiłem, wolę diesla.

  • Hehuh – 14.07.2016

    Bo w Polsce paliwo gazowe obciążone jest bezsensownymi podatkami i akcyzą, przez co nie jest paliwem tańszym od diesla, tak jak to jest w każdym cywilizowanym kraju.

  • Kudłaty – 19.07.2016

    Państwo położyło zachłanną łapę na LNG/CNG nie pozwalając się rozwinąć tej technologii w Polsce. Zamiast mieć czyste i tanie auta, to teraz lansuje się drogie elektrolokomotywy, które zamiast wozić ludzi to wożą samych siebie (max 60-70 osób zamiast 100-120 przy 12m)

  • sosnowiczanka – 21.07.2016

    i po co sosnowcowi trzy elektryki które nie będą miały gdzie jeździć. Zasięg to max 200-300 km czyli zostaje krótka linia 188. od zajezdni do dw. PKP, No może 90. ale czy da sobie radę na wzniesieniu na osiedlu Syberka w Będzinie? A i trasę ma dłuższą. na 188 w dni robocze są dwa wozy na 90 też . w Wolne po jednym .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....