TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczne ciężarówki jak trolejbusy [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.05.2016 14:17:54 2 komentarze
Elektryczne ciężarówki jak trolejbusy [FILM]

Szwedzki koncern coraz bliżej wdrożenia technologii, która umożliwi korzystanie e-ciężarówkom z energii elektrycznej na trasach szybkiego ruchu i autostradach. To można powiedzieć dalekobieżne towarowe trolejbusy. Zobaczcie jak te pojazdy spisują się na filmie:

W lutym 2016 roku Scania przystąpiła do testów elektrycznych ciężarówek w Gävle. Nadrzędnym celem testów jest ocena możliwości, jakie stwarza przesyłanie energii elektrycznej za pośrednictwem sieci napowietrznej, zawieszonej nad drogą. Podczepione do sieci ? za pomocą pantografu - ciężarówki Scania transportują ładunki na 2-kilometrowym odcinku badawczym, który powstał wzdłuż drogi nr 16 biegnącej z portu w Gävle do Storvik. Pojazdy wyposażone są w hybrydowy układ napędowy opracowany przez firmę Scania.

Energia przekazywana jest za pomocą pantografu, umocowanego na wsporniku za kabiną. Scania rozwija tę technologię we współpracy z Siemensem, który w 2013 r. przetestował napędzane w ten sposób ciężarówki w swoim centrum rozwojowym pod Berlinem.

Możliwość dostarczania tym sposobem energii elektrycznej do ciężarówek oznacza, że nie tracą one elastyczności typowej dla hybryd, a jednocześnie emitują o 80-90% mniej spalin pochodzących z paliw kopalnych. Spadają również koszty eksploatacji. Silnik elektryczny zużywa mniej energii do napędzania ciężarówki, a zarazem jej koszt jest niższy niż oleju napędowego.

?Elektryfikacja może doprowadzić do znacznych oszczędności, a zastosowana przez nas technologia może okazać się kamieniem milowym na drodze do transportu uniezależnionego od paliw kopalnych. Zelektryfikowane drogi są również sposobem na bardziej ekologiczny transport działający w ramach istniejącej infrastruktury,? mówi Nils-Gunnar V?gstedt, odpowiedzialny w firmie Scania za pojazdy elektryczne.

Szersze tło

Projekt zelektryfikowanej drogi w Gävle harmonizuje z rządowym programem stworzenia do 2030 r. floty pojazdów oszczędnie zużywających energię i uniezależnionych od paliw kopalnych. Na budżet projektu składa się 77 milionów koron szwedzkich wsparcia rządowego oraz 48 milionów, które zapewniają przedsiębiorcy i władze regionu Gävleborg.

Scania bierze równocześnie udział w innej części Projektu Elektrycznych Dróg, gdzie sprawdzane są możliwości indukcyjnego (bezprzewodowego) zasilania autobusów miejskich. Hybrydowy autobus Scania rozpocznie kursy na linii w Södertälje w czerwcu 2016 r. Na jednym z przystanków końcowych będzie stacja ładowania. Dzięki niej w ciągu 7 minut autobus będzie mógł uzupełnić zasoby energii na pokonanie całej trasy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Scania
elektrobus
hybryda
Siemens
  • WK – 09.05.2016

    Jakie jest napięcie w tej sieci trakcyjnej? Bardzo mi się ten pomysł podoba!

  • odis – 10.05.2016

    Ja to już nie wiem kogo słuchać. Jedni mówią, że trolejbusy są be i czas zastępować je pojazdami elektrycznymi i rozbudowywać całą sieć stanowisk do ładowania, a tu się okazuje, że Szwedzi jednak trolejbusy odkrywają na nowo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....