TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczna przyszłość Ursusa
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 17.10.2017 09:08:25 24 komentarze
Ursus komentuje zwycięstwo w Zielonej Górze

-"Chcemy się specjalizować w elektrycznych autobusach" - mówił PAP przewodniczący rady nadzorczej Ursus Bus, Maciej Srebro. Jego zdaniem to niesamowity moment dla branży, wszyscy - bez względu na tradycję - startują z tego samego poziomu.

Kilka dni temu MZK w Zielonej Górze rozstrzygnął - po ponad pięciu miesiącach - przetarg na dostawę 47 autobusów elektrycznych. O zamówienie ubiegały się dwa podmioty – cieszący się 15-letnią tradycją w produkcji autobusów Solaris, oraz konsorcjum Ursus Bus i Ursus. Wygrało konsorcjum Ursusa, które zaoferowało niższą cenę - 96,5 mln zł. Pierwsze "elektryki" lubelskiej fabryki Ursusa mają się pojawić na zielonogórskich ulicach w lipcu przyszłego roku, ostatnie - pod koniec listopada.

Zielonogórskie zwycięstwo

Jak mówi PAP Maciej Srebro, to największy kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych w Polsce i jeden z największych w Europie. W ramach kontraktu konsorcjum przeszkoli kierowców nowych autobusów. - "One się bardzo specyficznie prowadzą, trzeba to robić zdecydowanie bardziej spokojnie i delikatnie, bo mają naprawdę duże przyspieszenie" - wyjaśnia.

Dla liczącej dwa lata spółki-córki Ursusa to wielki kontrakt, choć - jak podkreśla Maciej Srebro - nie pierwszy. -"Ursus Bus wykonał już kontrakt dla Warszawy na 10 autobusów elektrycznych, zrealizowaliśmy kontrakty na autobusy dieslowskie, sam Ursus wyprodukował trolejbusy dla Lublina" - podkreśla.

W jego opinii rynek będzie rósł, więc kontraktów będzie coraz więcej. -"Wiemy, że Warszawa chce domówić elektryczne autobusy, inne miasta też mają zamiar" - powiedział. To z jednej strony wynik rządowego programu rozwoju elektromobilności, z drugiej - wyborów samorządowych, podczas których kwestie ograniczenia szkodliwych emisji staną pewnie w centrum uwagi.

Nie tylko autobusy

Ursus wychodzi na przeciw tym e-trendom. Jak zapowiedział Maciej Srebro, już w listopadzie zostanie zaprezentowany prototyp elektrycznego samochodu dostawczego. Taki pojazd mógłby przejąć w przyszłości funkcję wycofywanych diesli. Choć - jak podkreślił przewodniczący rady nadzorczej Ursus Bus - potencjał polskiego rynku jest ogromny i spółki Ursusa liczą przede wszystkim na krajowe kontrakty, ale nie zaniedbują rynków zagranicznych, w tym najbardziej wymagających.

-"Nasze autobusy jeżdżą pilotażowo w Szwecji i Niemczech, liczymy na współpracę z tamtejszymi operatorami. Mamy też homologowany autobus elektryczno-wodorowy własnej produkcji" - wyliczył. Chodzi o mieszczący 75 pasażerów City Smile Fuel Cell Electric Bus, który spala ok. 7 kg wodoru na 100 km. Jak wyjaśnił Srebro, ogniwo wodorowe zwiększa zasięg autobusu z ok. 250 km na jednym ładowaniu do ok. 450 km. Jak mówił, w takim mieście jak Zielona Góra, owe 250 km dla pełnodziennej pracy autobusu jest być może wystarczające, ale w przypadku Warszawy już niekoniecznie. Zaznaczył, że Zielona Góra buduje własną infrastrukturę punktów szybkiego ładowania autobusów.

Takim pojazdem mogą być zainteresowane kraje, które ze względu na nadmiar energii produkowanej z odnawialnych źródeł, mogą produkować duże ilości czystego wodoru.

Cel: eksport

Jak dodał Maciej Srebro, spółki Ursusa są też aktywne na rynkach krajów bałkańskich. "Niewykluczone, że będziemy zainteresowani współpracą z lokalnymi partnerami i operatorami. Być może będziemy zainteresowani akwizycją producentów autobusów na Bałkanach i współpracą z tamtejszymi operatorami" - mówił.

Nowe pojazdy nie są jednak tanie - elektryczny autobus kosztuje ok. 1,900 mln zł, czyli dwa razy więcej niż dieslowski. I wciąż są miasta - jak np. Kraków - które ogłaszają duże przetargi na autobusy dieslowskie. "Kiedy jednak spojrzymy na sumę kosztów zakupu i kosztów użytkowania w okresie 10-letnim, to zobaczymy, że autobus elektryczny stanie się tańszy od tradycyjnego. Dodatkowo uzyskujemy niewymierne koszty związane ze zdrowiem mieszkańców i czystym powietrzem w ośrodkach miejskich - podkreślił.

Lubelska fabryka Ursusa nadal produkuje diesle, ale - jak mówi Maciej Srebro - to wciąż biznesowy "czerwony ocean", w którym wszyscy "morderczo konkurują", z którego spółki grupy powoli chcą wychodzić. Swą przyszłość widzą w "błękitnym oceanie", czyli mniej konkurencyjnym rynku pojazdów bezemisyjnych. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Ursus
MZK Zielona Góra
  • Ursus prawda – 17.10.2017

    "One się bardzo specyficznie prowadzą, trzeba to robić zdecydowanie bardziej spokojnie i delikatnie, bo mają naprawdę duże przyspieszenie" - to akurat prawda! Poza tym to szmelc.

  • Gregor – 17.10.2017

    Czy Ursus nie dużo kontraktów zdobył na przyszły rok jeżeli do Torunia i Warszawy nie potrafili w TERMINIE dostarczyć 15 sztuk autobusów.Kary finansowe mogą ich bardziej pogrążyć.

  • ursóz – 17.10.2017

    Jak te autobusy dalej będą tak składane to sie to po 2-3 latach rozsypie całkowicie

  • Neutralny – 17.10.2017

    Przestańcie już hejtowac no się żygac chce od tego

  • URSUS 4EVER – 17.10.2017

    Haha po 10 latach; ) najpierw trzeba tyle czasu przetrwać a później filozofowac ;)

  • LU – 17.10.2017

    TYLKO URSUS !!!

  • PanSkurwiel – 17.10.2017

    Im bardziej te pacany z Solarisa się grzeją tym bardziej się jaram bo to znak że Ursus zmierza w dobrym kierunku.

  • . – 17.10.2017

    @up: PACANEM to ty jesteś - wystarczy spojrzeć w lustro, matole :) A traktor niech robi to co wychodzi mu najlepiej, czyli właśnie traktory. Komentarz @panS do usunięcia.

  • Łodzik – 17.10.2017

    Brawa dla Ursusa !

  • Pako – 17.10.2017

    Czemu ursus produkuje takie paskuctwo nie mogą sami skonstruować nowego autobusu

  • Brawo Ursus – 17.10.2017

    Brawo Ursus! No teraz to konkurencja nie będzie miała już tak lekko, o nie! Ursus góruje nad nią innowacyjnością, zastosowaniem nowoczesnych technologii, komfortem jazdy i dobrą ceną.

  • TYLKO SOLARIS i MAN – 17.10.2017

    Ursus produkuje dobre traktory a nie wyrób autobusopodobny :)

  • Zgred – 18.10.2017

    Brawo Ursus! Doskonały autobus, który można co najwyżej wystawić na poranny dodatek, bo nie wyjeździ nawet połowy zmiany.

  • !! – 18.10.2017

    Brawo Traktor, za stworzenie orki!!!

  • !!! – 18.10.2017

    @brawo: komfort to będzie na złomie, imbecylu! Taaa, innowacyjność - w oraniu pola!!!!

  • Robo – 18.10.2017

    W Warszawie same problemy z Ursusami. Autobus nie jest w stanie przejezdzić połowy dnia. Po 2-3 kółkach wraca do zajezdni lub na sztywnym holu. Jak można wyprodukować autobus który nie mieści się w standardowej myjce autobusowej. Solaris elektryczny bez problemu wjeżdża do tej myjki, Ursus niestety za wysoki, poza tym na dachu ostre blachy, wystające druty - piękna estetyka rodem ze szrotu. Autobusu nie można ładować na mieście ponieważ Ursus jest niekompatybilny z istniejącymi ładowarkami z których korzystają Solarisy elektryczne. Ursusowi szkoda było kasy aby wykończyć estetycznie nadkola (naprawdę wysoki koszt :-)) W środku wszystko trzeszczy, po roku pewnie podsufitka będzie spadała pasażerom na głowy. Monitory chamsko przykręcone do sufitu z wystającymi kablami . Pomijam już brak pomysłu własnego na autobus. Nadwozie ściągnięte z Solarisa. Ich designem odróżniającym Ursusa jest przód ,wykonany tak ,ze przy małej stłuczce odpada cały przód :-) Ursus powinien jeszcze przez 5 lat testować swój produkt a nie na siłę zaniżać ceny w przetargach i wciskać przedsiębiorstwom bubel autobuso-podobny. Warszawa wkopała się wybierając ten szrot. Za ten autobus można by było kupić 10 diesli lub 15 hybryd z wyższej półki Mana Lion city. Autobusy by zarabiały na siebie a nie stały w zajezdniach z powodu awarii . Pomijam to ,ze Ursus nie był w stanie wyprodukować w terminie 10 sztuk. Obsuwa 2,5 miesiąca przy 10 sztukach to kpina. Teraz w Warszawie rozstrzyga sie przetarg gdzie firma EEC zaoferowała 54 Ursusy elektryczne taniej niż inna firma 61 MANów Hybrid. Przecież wiadomo ,ze autobus elektryczny jest droższy od Hybryd. Mam nadzieje ,ze nie wygraja tego przetargu, bo jeśli Ursus przy 10 sztukach ma problem, to boje się myśleć co będzie z 54 sztukami. MZA ma tabor aby w zastępstwie wysyłać inne autobusy w zamian za popsute Ursusy. Ajent nie będzie miał takiej możliwości. Kto zastąpi na mieście brakująace 50 sztuk.

  • Robo – 18.10.2017

    pomyłka oczywiście za Ursusa można by było kupić śmiało 20 diesli.

  • LU – 18.10.2017

    Nie pisałem "TYLKO URSUS!!!" Pisałem że Ursusa ściągało pogotowie techniczne na holu do zajezdni. Mówi Wam to coś. A zaklinanie rzeczywistości hasłami BRAWO URSUS lub TYLKO URSUS nic nie zmieni. Trzeba produkować lepiej. Pochwalne wpisy nic nie pomogą. Żenada

  • alojzy – 18.10.2017

    Autobus nie przejeździ całego dnia bo nie ma jeszcze stacji ładowania gotowych. Docelowo miało być wszystko w jednym czasie ale oba przetargi się przeciągnęły i stacji jeszcze nie ma. Pantografy Ursusy maja niekompatybilne z Schunkiem, który jest na solarisach. czy to źle ? czas pokaże. Systemów jest kilka, a zbudowanie całego miasta na jednym, tylko dlatego że był jako pierwszy wcale nie musi być pozytywne.

  • Ursus ekspansja – 18.10.2017

    To wszystko co pisze Robi jest wyssane z palca. Radzę tego nie czytać, bo to fakty nieprawdziwe. Obecna ekspansja Ursusa mówi sama za siebie.

  • Egon antyTrajtor – 18.10.2017

    Ha ha "fakty nieprawdzie" :) Robi fajnie pisze. Pozostaje kwestia czemu MZA dało sobie wcisnąć inny standard pantografów?

  • alojzy – 19.10.2017

    a dlaczego egonie nie przetestować innych ? jest kila rozwiązań, na razie masz niewielka liczbę autobusów, więc możesz sprawdzać inne rozwiązania. Jak będziesz miał 300 elektryków to wtedy koszt jakiejkolwiek zmiany byłby olbrzymi. miasto ma prawie 2000 autobusów z czego docelowo większość będzie chciało mieć elektrycznych (na przestrzeni następnych lat). wybrałbyś system na podstawie tego że dostałeś go jako pierwszy ?

  • URSUS PR – 19.10.2017

    Ursus ekspansja ??? Skonczyles jakieś szkoły? Czy nie za bardzo? Słowo "fakty" wyklucza słowo "nieprawdziwe" i na odwrót Jeżeli masz robić PR dla Ursusa to daj już spokój bo robisz strasznie zły :(

  • krycha – 19.10.2017

    Ekspansja traktorów właśnie rozpoczęła się na polskie pola. Czytała krystyna czubówna.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....