TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektromobilne niespodzianki: Grudziądz, Volvo i... helikoptery
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.05.2019 16:00:19
fot. Regionalny Szpital Specjalistyczny w Grudziądzu

Cały czas uczymy się elektromobilności, a o tym, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich e-czynników przekonał się Grudziądz i Volvo, które realizuje tam kontrakt na dostawę hybryd plug-in i stacji ładowania. Pod klucz.

Przypomnijmy, że chodzi o realizację umowy, którą pod koniec lipca Grudziądz podpisał z Volvo. Firma ma przekazać miastu siedem autobusów 7900 Electric Hybrid, które wyposażone będą m.in. w klimatyzację, system elektronicznej informacji pasażerskiej, system lokalizacji pojazdu, monitoring wizyjny, porty USB do ładowania smartfonów, bezprzewodowy Internet WiFi, czy system detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania.

Volvo miało także za zadanie uruchomić dwie stacje szybkiego ładowania na krańcach Poniatowskiego i przy szpitalu na Rydygiera, a także siedem wolnych ładowarek w zajezdni MZK.

Cały kontrakt opiewał na 20 047 770 PLN brutto, co dawało średnią cenę za jedną hybrydę plug-in z pakietem do ładowania na poziomie 2 328 428,57 PLN netto. Zamówienie mało zostać zrealizowane w kwietniu. Autobusy są i większość ładowarek są już gotowe. Ale wystąpił problem z jedną. Przez to cały proces przeciągnie się do lipca.

Bo helikoptery...
"Same autobusy są gotowe, ale dostawca miał dostarczyć pełen pakiet usług. To nie są tylko autobusy, to są też stacje ładowania i jedna z tych stacji ładowania jeszcze nie powstała. Jest tam opóźnienie kilkumiesięczne i prawdopodobnie te autobusy wraz z tą podstacją pojawią się w Grudziądzu w połowie lipca." - tłumaczył lokalnej telwizji TVK SM prezydent Grudziąza, Maciej Glamowski.

Co jest kością niezgody? Chodzi o szybką ładowarkę przy grudziądzkim szpitalu.

"Tam były drobne kwestie formalne związane z lądowiskiem dla helikopterów, które jest umiejscowione w pobliżu tej stacji. Korzysta z niego lotnicze pogotowie ratunkowe i tam konieczne były dodatkowe uzgodnienia i to się trochę przeciągnęło w czasie. Nie z naszej winy, ale generalnie szacujemy, że tamta stacja powinna być gotowa za jakieś dwa, trzy miesiące." - tłumaczył Tomasz Łysiak z Volvo Bus Polska.

Jak udało nam się ustalić nieoficjalnie chodzi o zakłócenia, które mogą powstawać w trakcie pracy ładowarki. Mają one powodować utrudnienia w pracy elektroniki szpitalnych helikopterów, przez co mogą mieć one problemy z lądowaniem i startowaniem. Czy dało się to przewidzieć? To pytanie jest jak najbardziej otwarte.

Na pewno jest kolejna cenna wskazówka dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z elektromobilnością, szczególnie stawiając na relizacje w formie projektów "pod klucz". Podobna sytuacja miała z resztą miejsce w Rzeszowie, gdzie na przeszkodzie do uruchomienia szybkiej ładowarki stała kwestia lokalizacji przyłącza energetycznego.

Po tych przypadkach wydaje się, że dokonanie wizji lokalnej oraz dokładne opisanie sąsiedztwa planowanych ładowarek znacząco ułatwiłoby życie wszystkim. Zarówno zamawiającym jak i dostawcom.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Grudziądz
UM
MZK Grudziądz
Volvo
hybryda
ładowarka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....