TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektrobusowy klasyk w Lublinie. Ursus vs Solaris
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.07.2018 13:00:21
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Do dziś, 30 lipca Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie czekał na oferty w przetargu na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI. Nasze przewidywania się sprawdziły. O zamówienie walczą Ursus i Solaris, ale ich oferty przekraczają szacunki ZTM.

Przypomnijmy, że kolejny w tym roku lubelski przetarg na nowe pojazdy ogłoszono pod koniec kwietnia. Miasto chce wyłonić dostawcę 20 elektrobusów klasy MAXI. Pojazdy muszą posiadać baterie, dzięki którym możliwe ma być pokonanie przez dystansu min. 300 km, z uwzględnieniem ładowań, które mają się odbywać co ok. 40 km. Dodatkowo dostawca będzie musiał zainstalować dedykowane ładowarki szybkie oraz wolne. Szczegółowo wymagania ZTM wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj. Realizacja zamówienia odbędzie się w kilku transzach. Elektrobusy mają zacząć przyjeżdżać do Lublina od września 2019 r. do października 2020 r. Z kolei infrastruktura do ładowania ma być gotowa już w październiku 2019 r.

Dziś upłynął termin składania ofert. Lubelscy urzędnicy na zakupy przygotowali 52 988 400 PLN brutto. Oznacza to, że średni koszt pozyskania jednego elektrobusu wraz z ładowarkami założono na poziomie 2 154 000 PLN netto. Mimo bardzo korzystnego dla producentów terminu dostawy wycena ta stała w opozycji do wysokich wymagań ZTM. Ale ciężko tu kogokolwiek winić, skoro budżet był kalkulowany w zupełnie innych realiach.

Tańszy ofertę przedstawił Ursus. Propozycja lubelskiego producenta opiewa na 58 019 833,08 PLN brutto. Jeden elektrobus CS12LFE z pakietem ładowarek kosztowałby ZTM 2 358 529,80 PLN netto.

Droższą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa jest gotów wykonać zamówienie za 60 510 588 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12 electric z ładowarkami został więc wyceniony na 2 459 780 PLN netto.

Lublin pewnie poszuka dodatkowych pieniędzy aby rozstrzygnąć przetarg. Jeśli tak się stanie to najbliższej zwycięstwa wydaje się być Ursus. Dzięki cenie ma 2,47 pkt nad Solarisem. Zyskuje także dzięki dłuższej gwarancji na baterie oraz silnik trakcyjny. Nie wiadomo jednak jak sprawa wygląda w kwestii pojemności baterii oraz liczby miejsc dla pasażerów. Obaj oferenci zastrzegli te parametry jako tajemnicę przedsiębiorstwa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
Ursus
Solaris
elektrobus
  • Marcin Tobik – 30.07.2018

    brakło "k"

  • Bartosz Puczyński – 30.07.2018

    Solaris Bus & Coach jak się uda dołożyć brakującą kwotę może jeszcze zabłysnąć i będzie bardzo miło i fajnie! ;) Trzymam osobiście kciuki za Solaris Bus & Coach S.A. ;)

  • Mateusz Biernacki – 30.07.2018

    Ursus na bank wygra

  • Michał Czapla – 30.07.2018

    Mam nadzieje że solaris wygra. Ursus niech robi traktory, a nie autobusy

  • Maciej Mocko – 30.07.2018

    Zgaduje że Solaris okaże sie zbyt drogi i znowu wygra firma produkująca to dziadostwo.

  • Daniel Białek – 30.07.2018

    Wierzę w Ursusa

  • Michał Pawłowski – 31.07.2018

    Podobno odbiory przegubowych trajtów Ursusa trwają już dwa miesiące i końca wciąż nie widać :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....