TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ekoenergetyka z umową na 20 szybkich ładowarek w Warszawie
- Opublikowano: 03.07.2019 10:00:03
Ekoenergetyka z umową na 20 szybkich ładowarek w Warszawie

26 czerwca stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę na budowę 20 ulicznych punktów ładowania autobusów elektrycznych z polską firmą Ekoenergetyka - Polska.

To zdaniem autobusowego przewoźnika, pierwszy krok do e-rewolucji w warszawskim transporcie publicznym. Wkrótce nastąpi kolejny, czyli podpisanie umowy na dostawę 130 elektrycznych autobusów przegubowych, dzięki którym z Traktu Królewskiego znikną pojazdy napędzane olejem napędowym.

Na dwa sposoby

Warszawskie autobusy elektryczne mogą być ładowane w dwójnasób - za pomocą wtyczki używanej podczas postoju na zajezdni oraz ładowarki ulicznej z wysięgnikiem, który łączy się z autobusem za pomocą pantografu. W tej chwili MZA używa jednej ładowarki pantografowej przy ulicy Spartańskiej - korzystają z niej autobusy linii 168 i 222.

Umowa podpisana z firmą Ekoenergetyka przewiduje budowę kolejnych dwudziestu urządzeń w siedmiu lokalizacjach - najwięcej bo aż sześć na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.

ABC ładowarek

20 szybkich stacji ładowania autobusów elektrycznych będzie miało łączną moc na poziomie prawie 8 megawatów.

Pierwsze urządzenia zaczną działać w połowie przyszłego roku, a całość kontraktu zostanie zrealizowana w ciągu 24 miesięcy. MZA zapłaci za niego 8.319.720 złotych brutto. Co warto podkreślić, kontrakt przewiduję produkcję, uruchomienie i serwis stacji.

Zamówione stacje mają moc 200 lub 400 każda i służą do ładowania autobusów elektrycznych podczas postoju na przystanku. Ładowarki mają możliwość zasilania autobusu zarówno przez pantograf jak i przez złącze plug-in CCS Combo 2. Infrastrukturę cechuje budowa monolityczna – słup pantografu będzie zintegrowany razem ze stacją tworząc zwartą konstrukcję.

MZA wytypowało pod szybkie ładowarki następujące lokalizacje na terenie Warszawy:

  • Pętla Wilanów 6×400 kW

  • Pętla Chomiczówka 4×400 kW

  • Pętla Szczęśliwiec 2×400 kW

  • Pętla Esperanto 2×400 kW

  • Pętla Browarna 2×400 kW

  • Pętla Nowodwory 2×400 kW

  • Pętla Młynów 2×200 kW

Szerszy projekt

Zakup ładowarek jest częścią projektu zakupu 130 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych (zakup autobusów jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko).

Zgodnie z założeniami władz miasta i zarządu MZA zakupy autobusów elektrycznych pozwolą na wyeliminowanie z Traktu Królewskiego, najbardziej reprezentacyjnej ulicy stolicy, pojazdów spalinowych. Do końca 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają mieć w sumie 160 bezemisyjnych autobusów elektrycznych i 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.

Zakup stacji ładowania jest współfinansowany w ramach europejskiego programu "Infrastruktura i Środowisko". Program przewiduje nie tylko rozwój infrastruktury, ale także nabycie do końca przyszłego roku 160 autobusów elektrycznych oraz 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych. 130 całkowicie elektrycznych autobusów dostarczy firma Solaris. Łączne wsparcie Unii Europejskiej w ramach tego projektu to 180 milionów złotych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
ładowarka
MZA Warszawa
Ekoenrgetyka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....