TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ekoenergetyka skarży przetarg na 20 elektrobusów dla Lublina
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.10.2018 13:30:21
Ekoenergetyka skarży przetarg na 20 elektrobusów dla Lublina

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie jeszcze raz chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z pakietem ładowarek. Póki co przetarg nie jest podzielony na części. Ale czy zostanie? Tego domaga się Ekoenergetyka, która zaskarżyła do Krajowej Izby Odwoławczej warunki zamówienia.

Przypomnijmy, że lubelski ZTM jeszcze raz szuka dostawcy 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z dedykowanymi ładowarkami. Nowy przetarg ogłoszono pod koniec września. Pisaliśmy o nim tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymogom miasta wobec "elektryków". Można o tym przeczytać tutaj. Prócz pojazdów urzędnicy chcą także zamówić ładowarki do nich. Chodzi o następujące urządzenia:

  • 9 dwustanowiskowych wolnych ładowarek
  • 2 ładowarki mobilne do wolnego ładowania
  • 4 ładowarki do szybkiego ładowania

Postępowanie nie zostało podzielone na części. Z tym też nie zgadza się Ekonergetyka. Producent ładowarek odwołał się od warunków zamówienia. Domaga się on podzielenia przetargu na zadania, z których jedno obejmowałoby wyłącznie dostawę ładowarek. Brak takiego podziału zdaniem Ekonergetyki skutkuje naruszeniem zasad uczciwej konkurencji, a także równego traktowania wykonawców.

Firma wskazuje ponadto, że brak podziału na części faworyzuje przede wszystkim producentów elektrobusów. Natomiast podmioty, które produkują ładowarki są w świetle lubelskiego przetargu w gorszej pozycji. Aby mieć teoretyczną szansę na wybudowanie ładowarek dla Lublina muszą w praktyce wejść w kooperację z dostawcami autobusów elektrycznych.

Co więcej Ekonergetyka wskazuje, że podzielenie zamówienia na części nie będzie negatywne w skutkach. Wymagania wobec ładowarek oraz oraz sposób, w jaki zdefiniował je ZTM są precyzyjne. Co więcej siłą rzeczy ładowarki będą kompatybilne z elektrobusami, których chce Lublin.

Skarga Ekoenergetyki jest pewną nowością. Czy lubelscy urzędnicy przychylą się do argumentacji firmy? Kazus jest dosyć interesujący.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
Ekoenergetyka
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 13.10.2018

    Lublinowi bardzo dużo brakuje do, nowych technologii i jestem za firmą Ekoenergetyka że ładowarki powinny być osobno a autobusy osobno. Zwiększa się wtedy szansę na zakup korzystniejszych autobusów elektrycznych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...