Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ekoenergetyka mrozu się nie boi. Ladowarki w Lulea

infobus
28.06.2017 11:49
0 Komentarzy

W ramach kontraktu między Ekoenergetyką-Polska, a miastemLulea w Szwecji firma dostarczy miejskie ładowarki dla najbardziej wysuniętejna północ linii autobusów elektrycznych w Europie. Urządzenia są częściąelektryfikacji floty autobusów miasta i będą ładować autobusy od fińskiej firmyLinkker Bus.

Stacje ładowania od Ekoenergetyki i pięć autobusów odLinkker Bus są częścią szerszej strategii miasta, która zakłada, iż do 2025 75%jego transportu publicznego będzie napędzane czystymi źródłami energii. Jest topierwsza inicjatywa tego typu w mieście. Stacje ładowania quickPOINT CityChargers będą wyposażone w odwrócone pantografy i będą dostarczać szybkie,automatyczne doładowania do autobusów podczas ich postojów na pętlach.Urządzenia zostaną dostosowane do ekstremalnie niskich temperatur zimą.Ekoenergetyka dostarczy również maszt do ładowania pantografowego własnejkoncepcji, zmodyfikowany tak, aby wytrzymywał duże ilości śniegu. Elektrycznalinia autobusowa w Lulea-i, której częścią będą ładowarki Ekoenergetyki, będzienajbardziej wysuniętą linią e-busów w Europie.

Wiceprezes Ekoenergetyki Maciej Wojeński powiedział:”Ładowarki przeznaczone do miejsc o bardzo ekstremalnych warunkachklimatycznych, jak w Lulei, muszą być solidne, a także odporne na mróz iwilgoć. Mamy już ładowarki przystosowane do zimnego klimatu w Finlandii wmieście Tampere, ale Lulea znajduje się 450 km na północ, czyli zimy bywają tamjeszcze ostrzejsze. W tym projekcie ponownie pokazujemy, że nasze urządzeniadostosowane są do każdego środowiska.”

Dzięki ładowarce dla Lulea-i Ekoenergetyka kontynuujeekspansję w Skandynawii. Firma dostarczyła już ładowarki do Tampere i Helsinekw Finlandii oraz do Vasteras w Szwecji, a także przygotowuje urządzenie doładowania dla Oslo.

Maciej Wojeński dodał: „To nasz drugi projekt ładowaniaw Szwecji. Pokazuje on, że oczyszczanie powietrza dzięki elektrycznym autobusommożliwe jest nie tylko w przypadku dużych miast, ale również tych średniejwielkości, bez względu na ich lokalizację. Jako dostawca infrastrukturycieszymy się, że przyczyniamy się do przechodzenia Lulea-i na zero emisyjnytransport.”.

Interfejs do odwróconego pantografu i protokół komunikacyjnyużywany przez QuickPOINT City Chargers w projekcie zostały zdefiniowane przezkonsorcjum OppCharge, którego Ekoenergetyka jest członkiem. Wspólny interfejs izgodność z międzynarodowymi normami ładowania DC urządzeń oznaczają, iż możesię nimi ładować każdy autobus elektryczny, który jest również kompatybilny znormami.

Komentarze