TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Echa TRANSEXPO 2012: Strategia Irisbus dla Polski
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 14.11.2012 23:12:04 1 komentarz
Echa TRANSEXPO 2012: Strategia Irisbus dla Polski

Na autobusowych targach w Kielcach o planach dotyczących polskiego rynku, najnowszej ofercie oraz współpracy z dilerami rozmawialiśmy z Marcinem Fica, brand managerem Irsbusa odpowiedzialnym za polski rynek.

W Kielcach włoski koncern bez większej oprawy i czerwonego dywanu po raz pierwszy pokazał w Polsce autobus miejski Crossway 10,8M LE, który zadebiutował w zeszłym roku w Kortrijk. Do tej pory sprzedano ok. 40 takich pojazdów –głównie w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. To ciekawe uzupełnienie oferty Irisbusa w zakresie autobusów miejskich i nasz kandydat do konkursu TOP10 TRANSEXPO 2012. Midibusowi towarzyszył kolejny debiutant - hybrydowy autobus Citelis 12 Hybrid, który dopiero w tym roku po raz pierwszy zawitał do Polski. Włoską ekspozycję uzupełniła oferta firmy Kapena –dilera Irisbus w Polsce –która zaprezentowała model Proxys (produkowany na zamówienie IVECO we Włynkówku) oraz doskonale znany w Polsce model Thesi, ale uwaga –przeznaczony dla Wenezueli. Na autobusowych tarach Kielcach o planach dotyczących polskiego rynku, najnowszej ofercie oraz współpracy z dilerami rozmawialiśmy z Marcinem Fica, brand managerem Irsbusa odpowiedzialnym za polski rynek.

InfoBus.pl: W tym roku przygotowaliście całkiem szeroką ekspozycję, ale głównie dedykowaną przewoźnikom miejskim. Dlaczego?

Marcin Fica: Nasz autobus turystyczny przeznaczony na polski rynek, czyli Irisbus Magelys PRO pokazaliśmy w zeszłym roku na targach w Kielcach, tym razem zdecydowaliśmy się na pokaz miejskiego autobusu hybrydowego. To jeden z najlepiej sprzedających się pojazdów tego typu w Europie i dlatego chcieliśmy, aby także polscy przewoźnicy zobaczyli ten produkt w na targach w Kielcach. Przypomnę, że IVECO wygrało z tym modelem jedno z największych w Europie zamówień na autobusy hybrydowe –w Dijon na łącznie 102 pojazdy, w tym 41 standardowych oraz 61 przegubowych. Dodatkowo od lutego 2011 r. pojazdy z napędem hybrydowym są eksploatowane w Poitiers, Tulonie, Monzie, Paryżu i na wyspie Reunion. W ostatnim czasie nasza firma otrzymała ponad 170 zamówień z innych miast –m.in. z Rouen, Annecy, Dijon i Bordeaux. Ten autobus to jeden z hybrydowych liderów w Europie. Dodatkowo pokazaliśmy nowość –niskowejściowy autobus Irisbus Crossway o długości 10,8-metra, który został opracowany z myślą o krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

InfoBus.pl: Jakie są wyniki zużycia paliwa dla autobusu hybrydowego?

Marcin Fica: Zużycia paliwa przez Citelis Hybrid jest o 29% niższe w porównaniu ze standardowym autobusem z silnikiem Diesla. W przypadku pojazdów przegubowych sięga ono aż 35%. Biorąc pod uwagę średni roczny przebieg dla autobusów miejskich wynoszący ok 50.000 km daje to razem mniejszą emisję CO2 do atmosfery aż o 25 ton. Tak dobre wyniki eksploatacyjne to m.in. efekt zastosowania sprawdzonego, szeregowego układu hybrydowego, który został opracowany przez giganta w branży napędów elektrycznych –amerykańską firmę BAE Systems. Nasze wspólne doświadczenie w zakresie napędów –Diesla i elektrycznych –zaczyna procentować.

InfoBus.pl: Na tegorocznych targach pokazaliście też po raz pierwszy w Polsce autobus Crossway 10,8M LE.

Marcin Fica: Dokładnie. Ten niskowejściowy midibus o długości 10,8-metra po raz pierwszy został pokazany w zeszłym roku na wystawie w Kortrijk. To dalsze rozwinięcie popularnej rodziny Crossway, a ten model doskonale pasuje do potrzeb m.in. polskich przewoźników. Aktualnie miejska seria Crossway dostępna jest w dwóch długościach: 10,8M i 12M. Pojemność zaprezentowanej na TRANSEXPO 3-drzwiowej wersji to ponad 90 pasażerów. Pojazd ten powstaje w czeskiej fabryce w Vysokim Mycie i dzięki kataforezie jest doskonale zabezpieczony przed korozją. Warto dodać, że niskowejściowe autobusy Irisbusa cieszą się coraz większą popularnością w Europie. W tym roku tylko firma Deutsche Bahn DB Fuhrpark Service GmbH zamówiła ich aż 150 szt. Dostawy dla tego niemieckiego przewoźnika rozpoczną się w 2013 roku. To jedna z najlepszych rekomendacji.

InfoBus.pl: Kiedy zobaczymy Crossway 10,8M na testach w Polsce?

Marcin Fica: Podobnie jak inne firmy zagraniczne mające w Polsce tylko przedstawicielstwo mamy dość spore problemy z testowaniem pojazdów na zagranicznych rejestracjach. Możemy oczywiście zakupić dany autobus przez krajowe przedstawicielstwo, co jednak niestety wiąże się ze sporym ryzykiem inwestycyjnym. Cały czas pracujemy nad tym jak obejść ten problem i móc testować w Polsce przynajmniej kilka pojazdów demonstracyjnych.

InfoBus.pl: Jednym z Waszych głównych odbiorców autobusów międzymiastowych w Polce jest firma Mobilis, która w ostatnim czasie sporo ciepłych słów poświęciła konkurencji, m.in. modelowi Scania-HigerA30. Czy to oznacza koniec współpracy z Irisbus?

Marcin Fica: Na pewno nie. Każdy klient ma prawo do wygłaszania rozmaitych opinii, które potem są weryfikowane przez bezpośrednie decyzje zakupowe. Jak na razie w Polsce Mobilis zakupił kilkadziesiąt naszych pojazdów i nie mam żadnych informacji, aby to się miało zmienić w przyszłości. Dodatkowo widząc rosnące zainteresowanie polskich przewoźników modelami międzymiastowymi o podwyższonym komforcie będziemy już niedługo chcieli im zaprezentować nasze kolejne propozycję w tym zakresie, czyli autokary Evadys H i Evadys HD. Bardzo dobrze sprzedają się one we Francji i być może znajdą także nabywców w naszym kraju

InfoBus.pl: A co z segmentem MINI? Czy to nie dziwne, że większość firm zabudowujących minibusy w Polsce tylko w śladowych ilościach używa podwozi IVECO Daily?

Marcin Fica: To niestety efekt zaszłości rynkowych. Aktualnie intensywnie pracujemy nad odbudowaniem popularności IVECO Daily w zakresie zabudów autobusowych, gdzie na pewno mamy kilka atutów. Jednym z nich jest możliwość zaoferowanie podwozi o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej nawet 7 ton i długości ponad 6-metrów. Dodając do tego atrakcyjny design i ogromne doświadczenie w zakresie zastosowania alternatywnych napędów otrzymujmy produkt, który powinien na nowo przyjąć się w komunikacji autobusowej. Wymaga to jednak czasu i naszej ciągłej pracy i to zarówno z klientami, jak i firmami zabudowującymi.

InfoBus.pl: Przed wakacjami straciliście jednego z Waszych dilerów w Polsce - firmę VBI. Jak to się stało?

Marcin Fica: Po prostu mieliśmy inne pomysły co do realizacji polityki Irisbus w Polsce i to był bezpośredni powód zakończenia naszej współpracy. Aktualnie w Polsce sprzedajemy autobusy bezpośrednio oraz poprzez sieć dilerską firmy Kapena.

InfoBus.pl:  Na Waszym wspólnym stoisku w Kielcach mogliśmy m.in. zobaczyć dwa modele Kapeny Proxys i Thesi dla Wenezueli.

Marcin Fica: To jest potwierdzenie mojej wcześniejszej opinii o zaletach Daily. Wenezuela zamówiła większą partię takich pojazdów do komunikacji podmiejskiej i to właśnie z ekonomicznym i ekologicznym zasilaniem gazowym. Pod podłogą tego pojazdu zostały zabudowane butle z CNG o łącznej pojemności 256 l, co zapewnia pojazdowi odpowiedni zasiąg, a przede wszystkim niskie koszty eksploatacyjne. Drugi pokazany przez Kapenę międzymiastowy autobus –Proxys to pojazd opracowany w całości przez Irisbus i zlecony do produkcji w Polsce. Model ten coraz lepiej sprzedaje się w Europie i aktualnie fabryka we Włynkówku jest w znacznym stopniu obłożna zamówieniami na ten pojazd. To dla bardzo dobra informacja.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Irisbus
Transexpo
  • no – 17.11.2012

    Wybieram chetniej miedzymiastowe Autosany niz Irisbusy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....